Renault ukázal svou vizi dodávky budoucnosti. Je kompaktní a upoutá vzhledem

  • Renault představil vizi své high-tech dodávky
  • Design mu pomohlo navrhnout Volvo
  • Je koncipovaný tak, aby co nejvíce upoutal pozornost
Renault ZFlexEVan

Renault ukázal koncept své futuristické dodávky | foto: Renault

U mnoha automobilek začíná být populární oživování různých modelových řad z historie a jednou z takových vzkříšených řad je Estafette od Renaultu. Automobilka se totiž rozhodla, že vytvoří dodávku, která se drží svého vzoru, a zároveň jej oživuje o moderní prvky s cílem futuristického vzhledu a snahy vyniknout.

Netradičně vypadající dodávka

Renault spolu s Volvem vyvinul novou elektrickou dodávku s názvem ZFlexEVan, která je určená pro komerční nákladní dopravu po městě. Tomu je uzpůsobený i její vzhled – má poměrně úzký profil a není ani tak dlouhá jako tradiční dodávka. Navíc vyniká svým high-tech netradičním vzhledem.

Ze svého předka, dodávky Renault Estafette, zdědila tato reinkarnace dvojité kulaté světlomety a její jemné křivky. Renault tentokrát zvolil poněkud agresivní kombinaci barev, a to šedo-žlutou. Tím chce rozzářit ulice evropských měst, po kterých jezdí většinou jen bílé nebo šedé dodávky. Interiér vozu bude celý ve žluté barvě a bude v něm hodně interaktivních obrazovek.


Čtěte také: Příjemná novinka pro řidiče. Od 1. října nemusíte vozit zelenou kartu v autě


Ve jménu praktičnosti

Tato dodávka je navržena tak, aby kurýrům co nejvíce zjednodušila práci. Proto je také o něco vyšší než průměrné dodávky. Výška v nákladovém prostoru dosahuje 2,59 metru, takže lze celý prostor projít bez nutnosti se krčit. Jak lze vidět z videa, dodávka nebude mít žádná zpětná zrcátka, protože je nahradí kamery po bocích.

Na vozidle budou nainstalovány digitální panely, u kterých bude možné plně přizpůsobit zobrazovaný text. Celkově bude software vozu velice přizpůsobitelný, podobně jako dnešní chytré telefony. Nákladový prostor uzavírá praktická roleta, která při otevření neprakticky nevyčnívá do prostoru jako většina dodávkových dveří.

To hlavní zatím nevíme

Renault zatím nespecifikoval, jaký bude ve voze elektromotor nebo jaký bude maximální dojezd. Jen uvedl, že dojezd půjde zlepšit pomocí softwarových aktualizací, podobně jako v případě vozidel Tesla. Automobilka chce tímto vozem ovládnout evropský trh, na který má dorazit cca za 2 roky, kdy začíná výroba. Zatím to vypadá, že Renault plánuje přepracovat i další retro dodávky.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Renault ukázal svou vizi dodávky budoucnosti. Je kompaktní a upoutá vzhledem

  • Renault představil vizi své high-tech dodávky
  • Design mu pomohlo navrhnout Volvo
  • Je koncipovaný tak, aby co nejvíce upoutal pozornost
Renault ZFlexEVan

Renault ukázal koncept své futuristické dodávky | foto: Renault

U mnoha automobilek začíná být populární oživování různých modelových řad z historie a jednou z takových vzkříšených řad je Estafette od Renaultu. Automobilka se totiž rozhodla, že vytvoří dodávku, která se drží svého vzoru, a zároveň jej oživuje o moderní prvky s cílem futuristického vzhledu a snahy vyniknout.

Netradičně vypadající dodávka

Renault spolu s Volvem vyvinul novou elektrickou dodávku s názvem ZFlexEVan, která je určená pro komerční nákladní dopravu po městě. Tomu je uzpůsobený i její vzhled – má poměrně úzký profil a není ani tak dlouhá jako tradiční dodávka. Navíc vyniká svým high-tech netradičním vzhledem.

Ze svého předka, dodávky Renault Estafette, zdědila tato reinkarnace dvojité kulaté světlomety a její jemné křivky. Renault tentokrát zvolil poněkud agresivní kombinaci barev, a to šedo-žlutou. Tím chce rozzářit ulice evropských měst, po kterých jezdí většinou jen bílé nebo šedé dodávky. Interiér vozu bude celý ve žluté barvě a bude v něm hodně interaktivních obrazovek.


Čtěte také: Příjemná novinka pro řidiče. Od 1. října nemusíte vozit zelenou kartu v autě


Ve jménu praktičnosti

Tato dodávka je navržena tak, aby kurýrům co nejvíce zjednodušila práci. Proto je také o něco vyšší než průměrné dodávky. Výška v nákladovém prostoru dosahuje 2,59 metru, takže lze celý prostor projít bez nutnosti se krčit. Jak lze vidět z videa, dodávka nebude mít žádná zpětná zrcátka, protože je nahradí kamery po bocích.

Na vozidle budou nainstalovány digitální panely, u kterých bude možné plně přizpůsobit zobrazovaný text. Celkově bude software vozu velice přizpůsobitelný, podobně jako dnešní chytré telefony. Nákladový prostor uzavírá praktická roleta, která při otevření neprakticky nevyčnívá do prostoru jako většina dodávkových dveří.

To hlavní zatím nevíme

Renault zatím nespecifikoval, jaký bude ve voze elektromotor nebo jaký bude maximální dojezd. Jen uvedl, že dojezd půjde zlepšit pomocí softwarových aktualizací, podobně jako v případě vozidel Tesla. Automobilka chce tímto vozem ovládnout evropský trh, na který má dorazit cca za 2 roky, kdy začíná výroba. Zatím to vypadá, že Renault plánuje přepracovat i další retro dodávky.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."