Google po více než devíti letech od zahájení projektu s autonomními vozy spouští první “veřejnou” komerční taxislužbu – Waymo One.
Google, respektive jeho mateřská společnost Alphabet už má na poli autonomního řízení nemalé zkušenosti. Během více než devíti let od zahájení projektu najezdila jeho autonomní auta celkem přes 16 milionů kilometrů, což je velmi pěkný balík získaných dat, na základě kterých společnost vyvinula a zdokonalila svůj bezpilotní systém.
Služba Waymo One je k dispozici 24 hodin a 7 dní v týdnu, a to konkrétně v pátém největším městě Spojených států, ve Phoenixu (1 300 km čtverečních) včetně přilehlých částí Chandler, Tempe, Mesa, a Gilber. Ovšem zatím je přístupna jen stovkám prvních uživatelů, kteří se již dosud zapojili do testování služby, takže to tak úplně “veřejná komerční služba” není. Každopádně pokud vše bude fungovat tak jak má, pak časem dostanou možnost službu využívat i další zájemci.
Nicméně autonomní vozy zřejmě ještě bude potřeba hodně vylepšit, neboť ani Google si zatím netroufl provozovat taxislužbu s autonomními vozy bez řidiče – zkrátka kdo se v první fázi nové služby Waymo One nechá odvést, stejně uvidí na sedačce za volantem člověka, i když jen pasivně sedícího.
Google po více než devíti letech od zahájení projektu s autonomními vozy spouští první “veřejnou” komerční taxislužbu – Waymo One.
Google, respektive jeho mateřská společnost Alphabet už má na poli autonomního řízení nemalé zkušenosti. Během více než devíti let od zahájení projektu najezdila jeho autonomní auta celkem přes 16 milionů kilometrů, což je velmi pěkný balík získaných dat, na základě kterých společnost vyvinula a zdokonalila svůj bezpilotní systém.
Služba Waymo One je k dispozici 24 hodin a 7 dní v týdnu, a to konkrétně v pátém největším městě Spojených států, ve Phoenixu (1 300 km čtverečních) včetně přilehlých částí Chandler, Tempe, Mesa, a Gilber. Ovšem zatím je přístupna jen stovkám prvních uživatelů, kteří se již dosud zapojili do testování služby, takže to tak úplně “veřejná komerční služba” není. Každopádně pokud vše bude fungovat tak jak má, pak časem dostanou možnost službu využívat i další zájemci.
Nicméně autonomní vozy zřejmě ještě bude potřeba hodně vylepšit, neboť ani Google si zatím netroufl provozovat taxislužbu s autonomními vozy bez řidiče – zkrátka kdo se v první fázi nové služby Waymo One nechá odvést, stejně uvidí na sedačce za volantem člověka, i když jen pasivně sedícího.