Automobilka BMW není aktivní pouze na poli výroby elektromobilů, ale elektrickou budoucnost vidí i na poli jednostopých vozidel. Její nejnovější patent se netýká výkonného motocyklu nebo skútru, ale zajímavé elektrické koloběžky. Otázkou však zůstává, zda a případně kdy se tohoto nejnovějšího vynálezu dočkáme. Jak už to tak u většiny patentů bývá.
Patentové výkresy ukazují praktickou koloběžku s velkými koly a inovativním mechanismem skládání zadního kola. Kromě obvyklého sklápění řídítek to vypadá, že druhá osa před zadním kolem umožňuje zastrčit toto kolo do středu těla. Podlahová deska se podle nákresu pravděpodobně vyklápí nahoru do strany, aby pro něj udělala místo. Tím ve složeném stavu vznikne menší kompaktnější sestava.
Server RideApart vytáhl z patentu některé technické specifikace. Výkon motoru by tak měl být maximálně 500 W nebo „ne více než 1400 W, pokud je alespoň 60 % výkonu použito pro vlastní vyvážení“. Patent nicméně nehovoří o žádné samovyvažovací technologii, takže není jasné, zda by takovou funkci ve skutečnosti nabídl.
Nejasná je i maximální rychlost, ale patent naznačuje, že by se na něj mohl zmiňovat německé regulační předpisy pro koloběžky, které povolují maximální rychlost 20 km/h. To není moc a je možné, že by BMW mohlo na neněmeckých trzích nabídnout i vyšší rychlost. Podobnou neznámou je i hmotnost zařízení. Je zde pouze poznámka, že by vážila méně než 55 kilogramů.
Čtěte také: BMW ukončí po 75 letech výrobu spalovacích aut v Mnichově, nahradí je elektromobily
Jestli někdy tato skládací elektrokoloběžka spatří světlo světa, je v tuto chvíli ve hvězdách. Vzhledem k tomu, že BMW proměnilo ještě mnohem vzdálenější návrhy elektromobilů v realitu, neměli bychom to vylučovat.
Nebyla by to nicméně první elektrická koloběžka BMW. Původní BMW E-Scooter z roku 2019 byl nicméně výsledkem partnerství se společností Micro. BMW koloběžku nevyvinulo, ale pouze upravilo a nalepilo značku na koloběžku od Micra.
Automobilka BMW není aktivní pouze na poli výroby elektromobilů, ale elektrickou budoucnost vidí i na poli jednostopých vozidel. Její nejnovější patent se netýká výkonného motocyklu nebo skútru, ale zajímavé elektrické koloběžky. Otázkou však zůstává, zda a případně kdy se tohoto nejnovějšího vynálezu dočkáme. Jak už to tak u většiny patentů bývá.
Patentové výkresy ukazují praktickou koloběžku s velkými koly a inovativním mechanismem skládání zadního kola. Kromě obvyklého sklápění řídítek to vypadá, že druhá osa před zadním kolem umožňuje zastrčit toto kolo do středu těla. Podlahová deska se podle nákresu pravděpodobně vyklápí nahoru do strany, aby pro něj udělala místo. Tím ve složeném stavu vznikne menší kompaktnější sestava.
Server RideApart vytáhl z patentu některé technické specifikace. Výkon motoru by tak měl být maximálně 500 W nebo „ne více než 1400 W, pokud je alespoň 60 % výkonu použito pro vlastní vyvážení“. Patent nicméně nehovoří o žádné samovyvažovací technologii, takže není jasné, zda by takovou funkci ve skutečnosti nabídl.
Nejasná je i maximální rychlost, ale patent naznačuje, že by se na něj mohl zmiňovat německé regulační předpisy pro koloběžky, které povolují maximální rychlost 20 km/h. To není moc a je možné, že by BMW mohlo na neněmeckých trzích nabídnout i vyšší rychlost. Podobnou neznámou je i hmotnost zařízení. Je zde pouze poznámka, že by vážila méně než 55 kilogramů.
Čtěte také: BMW ukončí po 75 letech výrobu spalovacích aut v Mnichově, nahradí je elektromobily
Jestli někdy tato skládací elektrokoloběžka spatří světlo světa, je v tuto chvíli ve hvězdách. Vzhledem k tomu, že BMW proměnilo ještě mnohem vzdálenější návrhy elektromobilů v realitu, neměli bychom to vylučovat.
Nebyla by to nicméně první elektrická koloběžka BMW. Původní BMW E-Scooter z roku 2019 byl nicméně výsledkem partnerství se společností Micro. BMW koloběžku nevyvinulo, ale pouze upravilo a nalepilo značku na koloběžku od Micra.