Jakou reálnou spotřebu by mohl mít elektrický tahač Tesla Semi, zůstávalo až dodnes menší záhadou. Společnost Pepsi, která tyto vozy používá, se nyní rozhodla tuto zajímavou informaci prozradit. Jak jsou se Semi v Pepsi spokojení a jaká je tedy spotřeba tahače?
Společnost Pepsi, která se zabývá především výrobou nealkoholických nápojů, se stala již před asi pěti a půl lety prvním zájemcem o elektrický tahač Tesly. První vozy Pepsi pak kalifornská automobilka dodala teprve v prosinci. Podle posledních informací v současnosti u Pepsi jezdí celkem 36 tahačů Semi.
15 z nich má být v provozu u dceřiné společnosti Frito-Lay v kalifornském Modestu a 21 v hlavním závodě v Sacramentu. Nyní se společnost rozhodla veřejnost informovat o tom, jak těchto 21 vozů používá.
Čtěte také: Budoucnost nákladní dopravy? Celkem 18 tahačů Tesla Semi jezdí ve službách Pepsi
V Sacramentu Tesla Pepsi nainstalovala celkem 4 nabíječky o maximálním nabíjecím výkonu 750 kW. Podle vyjádření Pepsi zde lze Semi nabít z 5 až 10 % na 95 % za 20 až 30 minut. 18 z 21 vozů využívá společnost k rozvozu nápojů v okruhu 160 kilometrů. Elektrické tahače mají být k tomuto účelu podle ředitelky Pepsi pro strategii naprosto ideální.
Ostatní 3 tahače pak mají být využívány na delší trasy v délce kolem 400 až 700 kilometrů. Podle Tesly by i tyto vzdálenosti měla Tesla Semi v klidu zvládnout, jelikož její oficiální dojezd uvádí společnost jako 800 kilometrů.
Na závěr Pepsi prozradila také konkrétní hodnotu účinnosti. Spotřeba elektrického tahače má podle společnosti dosahovat asi 1,1 kWh/km, tedy 110 kWh/100 km. V případě obrovského kolosu to není moc. Navíc Tesla v čele s Muskem původně slibovala spotřebu do 1,7 kWh/km, takže reálné výsledky jsou ještě lepší.
Jakou reálnou spotřebu by mohl mít elektrický tahač Tesla Semi, zůstávalo až dodnes menší záhadou. Společnost Pepsi, která tyto vozy používá, se nyní rozhodla tuto zajímavou informaci prozradit. Jak jsou se Semi v Pepsi spokojení a jaká je tedy spotřeba tahače?
Společnost Pepsi, která se zabývá především výrobou nealkoholických nápojů, se stala již před asi pěti a půl lety prvním zájemcem o elektrický tahač Tesly. První vozy Pepsi pak kalifornská automobilka dodala teprve v prosinci. Podle posledních informací v současnosti u Pepsi jezdí celkem 36 tahačů Semi.
15 z nich má být v provozu u dceřiné společnosti Frito-Lay v kalifornském Modestu a 21 v hlavním závodě v Sacramentu. Nyní se společnost rozhodla veřejnost informovat o tom, jak těchto 21 vozů používá.
Čtěte také: Budoucnost nákladní dopravy? Celkem 18 tahačů Tesla Semi jezdí ve službách Pepsi
V Sacramentu Tesla Pepsi nainstalovala celkem 4 nabíječky o maximálním nabíjecím výkonu 750 kW. Podle vyjádření Pepsi zde lze Semi nabít z 5 až 10 % na 95 % za 20 až 30 minut. 18 z 21 vozů využívá společnost k rozvozu nápojů v okruhu 160 kilometrů. Elektrické tahače mají být k tomuto účelu podle ředitelky Pepsi pro strategii naprosto ideální.
Ostatní 3 tahače pak mají být využívány na delší trasy v délce kolem 400 až 700 kilometrů. Podle Tesly by i tyto vzdálenosti měla Tesla Semi v klidu zvládnout, jelikož její oficiální dojezd uvádí společnost jako 800 kilometrů.
Na závěr Pepsi prozradila také konkrétní hodnotu účinnosti. Spotřeba elektrického tahače má podle společnosti dosahovat asi 1,1 kWh/km, tedy 110 kWh/100 km. V případě obrovského kolosu to není moc. Navíc Tesla v čele s Muskem původně slibovala spotřebu do 1,7 kWh/km, takže reálné výsledky jsou ještě lepší.