PRE od září mění ceny nabíjení. Drastické zdražování se ale nekoná
- Pražská energetika zvyšuje ceny za veřejné nabíjení
- Střídavý proud si cenu ponechá, změny se týkají pouze toho stejnosměrného
- U DC nabíjení dochází k navýšení o jednu korunu

Jak distributoři elektřiny postupně zvyšují ceny za domácí spotřebu energie, nezůstávají bez nárůstu ani ceny elektřiny na nabíjecích stanicích. Svůj nový ceník, který začne platit od 1. září 2022, nyní zveřejnil i další velký poskytovatel, společnost Pražská energetika (PRE).
PRE zvyšuje cenu jen rychlého dobíjení
Změna cen se dotkne většiny nabízených služeb. Kde ale zůstává cena 7 Kč/kWh je u střídavého AC proudu s výkonem do 22 kW. Cena za stání na nabíječce se také nemění, zůstává na jedné koruně a začne se uživateli účtovat nikoliv po dvou, ale až po třech hodinách stání. Alespoň jedna změna k lepšímu.
O jednu korunu dražší kilowatthodina na vás čeká pokud nabíjíte na DC do výkonu 75 kW (nově 9 Kč/kWh). Cena za stání je stejná a účtuje se od druhé hodiny připojení. Naštěstí ani vysokorychlostní nabíjení (nad 150 kW) nevybočuje z davu, a tak místo 10 Kč/kWh zaplatíte od září 11 Kč/kWh.

Čtěte také: Karta E.ON Drive je ještě lepší! Nově ji využijete i v Chorvatsku a dalších zemích Evropy
Klienti PRE nabíjí výhodněji
Jestliže jste klientem Pražské energetiky, nabíjíte stále za výhodnější ceny. AC proud zůstává na 6 Kč/kWh, DC se zvyšuje o korunu na 8 Kč/kWh, respektive na 10 Kč/kWh za u HPC nabíjení.
V poslední době jsme na vlnu zdražování již téměř zvyklí, ale můžete být rádi, že i když se ceny odběru domácí energie zvyšují rychleji, PRE s úpravou ceníku velký vítr v peněžence neudělá. Majitelé elektromobilů tak nemají důvod přepočítávat, zda se jim vyplatí na chvílí opět přesednout do spalovacích vozidel.
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.