Český premiér Petr Fiala se na jednání Evropské rady setkal s předsedkyní Evropské komise Ursulou von der Leyenovou, na kterou apeloval, aby Unie odložila pokuty pro výrobce automobilů a zákaz spalovacích motorů po roce 2035.
Česko je mezi zeměmi, které nesouhlasí s pokutami pro automobilky příští rok a s tím, že by po roce 2035 se zde nemohly registrovat pouze vozy s nulovými emisemi. S iniciativou, která tento cíl požaduje, přišli nedávno ministři Česka a Itálie.
Nyní závěry této iniciativy tlumočil předsedkyni Evropské komise Petr Fiala: „Požadujeme odklad pokut pro automobilky za nesplnitelné cíle pro rok 2025. Nutně také musíme zahájit debaty o přehodnocení emisních standardů CO2 z aut a dodávek během příštího roku, včetně přehodnocení zákazu spalovacích motorů v roce 2035. Toto téma chceme navrhnout i pro nadcházející Evropskou radu v březnu.“
Podle Petra Fialy získává iniciativa stále více podporovatelů. „Podobnou pozici nyní zastává i Německo a další důležité země. Věřím, že se bude našimi návrhy zabývat Evropská komise a zohlední je i v rámci strategického dialogu o budoucnosti automobilového sektoru, který Komise začne projednávat hned v lednu.“ Téma chce Petr Fiala navrhnout i pro nadcházející Evropskou radu v březnu.
V přístupu k chystanému zákazu ale nejsou jednotní ani čeští europoslanci. Například Jan Farský tvrdí, že automobilky mají stále rekordní zisky a že měly na přechod dost času se připravit. Oproti tomu automobilky tvrdí, že jsou penalizované za to, že lidé nemají chuť si kupovat elektromobily.
Český premiér Petr Fiala se na jednání Evropské rady setkal s předsedkyní Evropské komise Ursulou von der Leyenovou, na kterou apeloval, aby Unie odložila pokuty pro výrobce automobilů a zákaz spalovacích motorů po roce 2035.
Česko je mezi zeměmi, které nesouhlasí s pokutami pro automobilky příští rok a s tím, že by po roce 2035 se zde nemohly registrovat pouze vozy s nulovými emisemi. S iniciativou, která tento cíl požaduje, přišli nedávno ministři Česka a Itálie.
Nyní závěry této iniciativy tlumočil předsedkyni Evropské komise Petr Fiala: „Požadujeme odklad pokut pro automobilky za nesplnitelné cíle pro rok 2025. Nutně také musíme zahájit debaty o přehodnocení emisních standardů CO2 z aut a dodávek během příštího roku, včetně přehodnocení zákazu spalovacích motorů v roce 2035. Toto téma chceme navrhnout i pro nadcházející Evropskou radu v březnu.“
Podle Petra Fialy získává iniciativa stále více podporovatelů. „Podobnou pozici nyní zastává i Německo a další důležité země. Věřím, že se bude našimi návrhy zabývat Evropská komise a zohlední je i v rámci strategického dialogu o budoucnosti automobilového sektoru, který Komise začne projednávat hned v lednu.“ Téma chce Petr Fiala navrhnout i pro nadcházející Evropskou radu v březnu.
V přístupu k chystanému zákazu ale nejsou jednotní ani čeští europoslanci. Například Jan Farský tvrdí, že automobilky mají stále rekordní zisky a že měly na přechod dost času se připravit. Oproti tomu automobilky tvrdí, že jsou penalizované za to, že lidé nemají chuť si kupovat elektromobily.