Téměř každý týden přicházejí na trhy nová elektrická vozidla, a tak bylo jen otázkou času, kdy se objeví elektrický obojživelník.
Nemluvíme o vojenském speciálu, ale o skutečném obojživelném elektrickém vozidle, které si může pořídit kdokoliv pro rekreační účely. Stačí k mít v peněžence 50 tisíc dolarů (zhruba 1,25 milionu korun). Za novým vozidlem, které dostalo název Atlas EV, stojí kanadská společnost Argo, která se výrobou vozidel pro extrémní terény zabývá.
Firma již nyní nabízí širokou škálu terénních vozů na fosilní paliva, včetně obojživelných, ale Atlas EV je prvním elektrickým vozidlem značky. Stroj je vybaven elektrickým motorem, generujícím točivý moment 145 Nm, a baterií s kapacitou 28 kWh. Pokročilý systém pro stoupání nebo sjíždění svahů umožňuje stroji rekuperovat energii až do nulové rychlosti.
Čtěte také: To jako fakt?! Filmový tvůrce najímá influencery, aby lhali o elektromobilech Tesla
Dojezd firma Argo neuvádí. U těžkého vozidla s malou 28 kWh baterií nelze očekávat rekordy. Ale jelikož má Atlas omezenou rychlost (40 km/h na zemi a 5 km/h na vodě), bude schopný urazit solidní vzdálenosti. Vozidlo je na pevné zemi čtyřmístné, ve chvíli, kdy ho vezmete na vodu, se změní na dvojmístný stroj. Nosnost na souši a na vodě je totiž odlišná (198 kg na souši a 107 kg na vodě).
Atlas EV může sloužit nejen k rekreačním účelům, ale také pro práci. Stroj je totiž vybaven navijákem o nosnosti 1360 kg, který je plně funkční. Pro přístup k informacím využívá vozidlo 12palcový dotykový displej. Obrazovka je integrována s technologií určování polohy, inteligentním mapováním terénu, hlášením o stavu vozidla, sklonoměrem, zadní kamerou, indikátorem dálkových a tlumených světlech a s dalšími funkcemi.
Čtěte také: Tesla Cybertruck se nezastaví ani před vodou! Podle Muska zdolá řeky, jezera i moře
Systém je vybaven nejrůznějšími funkcemi, které se uplatní zejména v terénu. V jedné věci se ale Atlas EV výrazně odlišuje. Jeho cena, 50 tisíc dolarů, je o 15 tisíc dolarů vyšší než u podobného obojživelného stroje využívající spalovací motor.
S baterií o velikosti 28 kWh a 107kW motorem nebude jednoduché nákup elektrického vozidla obhájit. Jediným argumentem jsou totiž nulové emise.
Téměř každý týden přicházejí na trhy nová elektrická vozidla, a tak bylo jen otázkou času, kdy se objeví elektrický obojživelník.
Nemluvíme o vojenském speciálu, ale o skutečném obojživelném elektrickém vozidle, které si může pořídit kdokoliv pro rekreační účely. Stačí k mít v peněžence 50 tisíc dolarů (zhruba 1,25 milionu korun). Za novým vozidlem, které dostalo název Atlas EV, stojí kanadská společnost Argo, která se výrobou vozidel pro extrémní terény zabývá.
Firma již nyní nabízí širokou škálu terénních vozů na fosilní paliva, včetně obojživelných, ale Atlas EV je prvním elektrickým vozidlem značky. Stroj je vybaven elektrickým motorem, generujícím točivý moment 145 Nm, a baterií s kapacitou 28 kWh. Pokročilý systém pro stoupání nebo sjíždění svahů umožňuje stroji rekuperovat energii až do nulové rychlosti.
Čtěte také: To jako fakt?! Filmový tvůrce najímá influencery, aby lhali o elektromobilech Tesla
Dojezd firma Argo neuvádí. U těžkého vozidla s malou 28 kWh baterií nelze očekávat rekordy. Ale jelikož má Atlas omezenou rychlost (40 km/h na zemi a 5 km/h na vodě), bude schopný urazit solidní vzdálenosti. Vozidlo je na pevné zemi čtyřmístné, ve chvíli, kdy ho vezmete na vodu, se změní na dvojmístný stroj. Nosnost na souši a na vodě je totiž odlišná (198 kg na souši a 107 kg na vodě).
Atlas EV může sloužit nejen k rekreačním účelům, ale také pro práci. Stroj je totiž vybaven navijákem o nosnosti 1360 kg, který je plně funkční. Pro přístup k informacím využívá vozidlo 12palcový dotykový displej. Obrazovka je integrována s technologií určování polohy, inteligentním mapováním terénu, hlášením o stavu vozidla, sklonoměrem, zadní kamerou, indikátorem dálkových a tlumených světlech a s dalšími funkcemi.
Čtěte také: Tesla Cybertruck se nezastaví ani před vodou! Podle Muska zdolá řeky, jezera i moře
Systém je vybaven nejrůznějšími funkcemi, které se uplatní zejména v terénu. V jedné věci se ale Atlas EV výrazně odlišuje. Jeho cena, 50 tisíc dolarů, je o 15 tisíc dolarů vyšší než u podobného obojživelného stroje využívající spalovací motor.
S baterií o velikosti 28 kWh a 107kW motorem nebude jednoduché nákup elektrického vozidla obhájit. Jediným argumentem jsou totiž nulové emise.