Nový Renault Symbioz má dost prostoru a až 80 % času jezdí na elektřinu

Pavel Škopek
  • Rodinné vozy ještě z trhu nevymizely
  • Nejnovějším přírůstkem je nový Renault Symbioz
  • Pochlubit se může nadstandardním vnitřním prostorem
Renault Symbioz
Renault Symbioz

Někdy by se mohlo zdát, že SUV vytlačily z trhu všechna rodinná auta. Není to tak úplně pravda. Příkladem je nově představený Renault Symbioz. Přesto to není ani kombi, ani MPV, ale ani plnohodnotné SUV, které svou hranatou karosérií připomíná. Nejlépe by se dal popsat jako kombi se zvýšeným podvozkem a na velkých kolech.

Skvělé využití prostoru

Přestože na pohled vypadá robustně, což ještě podtrhuje protáhlá záď kombi, není Symbioz ve skutečně tak obrovský, jak se zdá. S 4413 mm na délku, šířkou 1797 mm a výškou 1575 mm patří do segmentu C. Svými rozměry se vklínil mezi menší Captur a o dvacet centimetrů delší Austral. Jeho cílovou skupinou tak budou lidé, kteří dříve kupovali například model Scenic.

Jeho nevětší předností je variabilita vnitřního prostoru. Zadní lavici lze posunout až o 16 centimetrů. V případě, že je až úplně vzadu zmenší se objem zavazadlového prostoru na 492 litru, ale cestující na zadních sedadlech získají 22,1 centimetrů pro nohy. Naopak při posunutí úplně dopředu se zvětší zavazadlový prostor na 624 litr. Sklopením zadních sedaček, které jsou sklopitelné v poměru 60:40, pak získáte až 1 582 litru. Pokud by vám to nestačilo, nachází se v kabině ještě další úložné prostory s celkovým objemem 24,7 litru.

Pokud jde o pohon, Renault u Symbiozu nedává na výběr. K dispozici bude jediná pohonná jednotka E-Tech full hybrid 145 kombinující benzínovou šestnáctistovku se dvěma elektromotory s celkovým výkonem 145 koní. Podle Renaultu může Symbioz jezdit ve městě až 80 % času na elektřinu a ušetřit až 40 % paliva. Nejedná se přitom o PHEV, takže baterie se automaticky dobíjí rekuperačním brzděním. Díky tomu novinka slibuje v kombinovaném cyklu spotřebu 4,6 l/100 km.

Renault Symbioz | foto: Renault
Renault Symbioz | foto: Renault

Čtěte také: Má se Tesla bát? Peugeot chce konkurovat povedenému Modelu 3


Bohatá výbava

Vedle velkého vnitřního prostoru a nízké spotřeby láká Renault i na bohatou výbavu. Zmínit můžeme například elektricky nastavitelná přední sedadla, elektrické ovládání pátých dveří, 10,4“ obrazovku multimediálního systému se službami od Googlu, audiosystém Harman Kardon, ambientní osvětlení kabiny nebo prosklenou střechu solarbay, která nabízí čtyři úrovně průhlednosti.

Nechybí ani celá záplava nejrůznějších bezpečnostních asistentů, od rozpoznávání značek až po autonomní řízení druhé úrovně. Velké plus si Renault zaslouží za samostatné tlačítko nalevo od volantu, kterým ty nejotravnější asistenty, jako upozornění na překročení rychlosti nebo sledování pohledu řidiče, jednoduše vypnete a nemusíte se kvůli tomu složitě prokousávat nastavením systému.

Cena a dostupnost

Cenu Symbiozu ani jeho dostupnost Renault zatím neprozradil. Na český trh by se nicméně měl dostat ještě letos. Na výběr by pak měly být hned čtyři stupně výbavy: Evolution, Techno, Iconic a Esprit Alpine.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články