Němci ve výrobě elektromobilů válí

  • Německo je evropskou jedničkou ve výrobě elektromobilů
  • Největším světovým výrobcem elektroaut je Čína
  • Problémem německých automobilek je závislost na jiných dodavatelích
Volkswagen ID.7 GTX Tourer

Volkswagen ID.7 GTX Tourer, ilustrační | foto: Volkswagen

Německo je jedničkou v Evropě ve výrobě elektromobilů a dvojkou ve světovém měřítku. V roce 2023 vyrobili němečtí výrobci přibližně 1,27 milionu elektromobilů (počítaje všechna auta do zásuvky, tj. BEV a PHEV – pozn. redakce), čímž se umístili na druhém místě za Čínou.

Německo je evropským lídrem ve výrobě elektromobilů

Německá asociace automobilového průmyslu VDA uvádí, že v roce 2023 sjelo z německých montážních linek 995 000 čistě elektrických vozidel. Celosvětové produkci elektromobilů dominuje Čína, kde se většina vyrobených vozů prodává na domácím trhu. Naproti tomu 76 % německých elektromobilů se prodává do zahraničí. Třetím největším světovým výrobcem elektromobilů jsou USA. Německo, které je domovem klíčových automobilek (Volkswagen, BMW a Mercedes-Benz), vede evropskou výrobu s více vyrobenými elektromobily než druhé Španělsko (256 000) a Francie (225 000) dohromady.

Spolkový úřad pro motorovou dopravu odhaduje, že do 1. ledna 2030 bude v zemi registrováno přibližně 10 milionů elektromobilů, což odpovídá podílu v automobilovém parku ve výši 20 až 25 %. Vyhlídky německé výroby elektromobilů v roce 2024 ale nejsou jednoduché. Německý vládní dotační program, který měl běžet do konce roku 2024, byl v prosinci 2023 po revizi rozpočtu na letošní rok náhle odložen.

Výroba auta

Výroba auta


Čtěte také: A je to černé na bílém. Češi se přiznali, proč nechtějí elektromobily


Čínské značky a Tesla vyrábí efektivněji

Původní vládní schéma nabízelo v Německu dotaci až 6 750 eur, kterou financoval stát ve spolupráci s automobilkami v závislosti na hodnotě elektromobilu. Ale od prvního ledna letošního roku je německá federální dotace pro nákup elektromobilu s čistou katalogovou cenou do 45 000 eur jen 3 000 eur. Výrobci musí přispět částkou 1 500 eur, takže celková dotace činí 4 500 eur. Vozidla s čistou katalogovou cenou vyšší než 45 000 eur ale nárok na příspěvek nemají.

Německé automobilky čelí složitostem při vývoji softwaru a problémům s dodávkami, což je staví za Teslu a čínské automobilky, které využívají pokročilejších technologií a efektivnějších dodavatelských řetězců. Němečtí výrobci navíc musí často spolupracovat s americkými a východoasijskými společnostmi, aby uspokojili své potřeby v oblasti dodávek baterií a jsou na nich do značné míry závislé. Německo se snaží zvýšit kapacitu vlastní výroby baterií a spolupracuje s dalšími firmami, jako je například Northvolt.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Němci ve výrobě elektromobilů válí

  • Německo je evropskou jedničkou ve výrobě elektromobilů
  • Největším světovým výrobcem elektroaut je Čína
  • Problémem německých automobilek je závislost na jiných dodavatelích
Volkswagen ID.7 GTX Tourer

Volkswagen ID.7 GTX Tourer, ilustrační | foto: Volkswagen

Německo je jedničkou v Evropě ve výrobě elektromobilů a dvojkou ve světovém měřítku. V roce 2023 vyrobili němečtí výrobci přibližně 1,27 milionu elektromobilů (počítaje všechna auta do zásuvky, tj. BEV a PHEV – pozn. redakce), čímž se umístili na druhém místě za Čínou.

Německo je evropským lídrem ve výrobě elektromobilů

Německá asociace automobilového průmyslu VDA uvádí, že v roce 2023 sjelo z německých montážních linek 995 000 čistě elektrických vozidel. Celosvětové produkci elektromobilů dominuje Čína, kde se většina vyrobených vozů prodává na domácím trhu. Naproti tomu 76 % německých elektromobilů se prodává do zahraničí. Třetím největším světovým výrobcem elektromobilů jsou USA. Německo, které je domovem klíčových automobilek (Volkswagen, BMW a Mercedes-Benz), vede evropskou výrobu s více vyrobenými elektromobily než druhé Španělsko (256 000) a Francie (225 000) dohromady.

Spolkový úřad pro motorovou dopravu odhaduje, že do 1. ledna 2030 bude v zemi registrováno přibližně 10 milionů elektromobilů, což odpovídá podílu v automobilovém parku ve výši 20 až 25 %. Vyhlídky německé výroby elektromobilů v roce 2024 ale nejsou jednoduché. Německý vládní dotační program, který měl běžet do konce roku 2024, byl v prosinci 2023 po revizi rozpočtu na letošní rok náhle odložen.

Výroba auta

Výroba auta


Čtěte také: A je to černé na bílém. Češi se přiznali, proč nechtějí elektromobily


Čínské značky a Tesla vyrábí efektivněji

Původní vládní schéma nabízelo v Německu dotaci až 6 750 eur, kterou financoval stát ve spolupráci s automobilkami v závislosti na hodnotě elektromobilu. Ale od prvního ledna letošního roku je německá federální dotace pro nákup elektromobilu s čistou katalogovou cenou do 45 000 eur jen 3 000 eur. Výrobci musí přispět částkou 1 500 eur, takže celková dotace činí 4 500 eur. Vozidla s čistou katalogovou cenou vyšší než 45 000 eur ale nárok na příspěvek nemají.

Německé automobilky čelí složitostem při vývoji softwaru a problémům s dodávkami, což je staví za Teslu a čínské automobilky, které využívají pokročilejších technologií a efektivnějších dodavatelských řetězců. Němečtí výrobci navíc musí často spolupracovat s americkými a východoasijskými společnostmi, aby uspokojili své potřeby v oblasti dodávek baterií a jsou na nich do značné míry závislé. Německo se snaží zvýšit kapacitu vlastní výroby baterií a spolupracuje s dalšími firmami, jako je například Northvolt.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."