Němci ve výrobě elektromobilů válí
- Německo je evropskou jedničkou ve výrobě elektromobilů
- Největším světovým výrobcem elektroaut je Čína
- Problémem německých automobilek je závislost na jiných dodavatelích

Čtěte také: A je to černé na bílém. Češi se přiznali, proč nechtějí elektromobily
Čínské značky a Tesla vyrábí efektivněji
Původní vládní schéma nabízelo v Německu dotaci až 6 750 eur, kterou financoval stát ve spolupráci s automobilkami v závislosti na hodnotě elektromobilu. Ale od prvního ledna letošního roku je německá federální dotace pro nákup elektromobilu s čistou katalogovou cenou do 45 000 eur jen 3 000 eur. Výrobci musí přispět částkou 1 500 eur, takže celková dotace činí 4 500 eur. Vozidla s čistou katalogovou cenou vyšší než 45 000 eur ale nárok na příspěvek nemají.
Německé automobilky čelí složitostem při vývoji softwaru a problémům s dodávkami, což je staví za Teslu a čínské automobilky, které využívají pokročilejších technologií a efektivnějších dodavatelských řetězců. Němečtí výrobci navíc musí často spolupracovat s americkými a východoasijskými společnostmi, aby uspokojili své potřeby v oblasti dodávek baterií a jsou na nich do značné míry závislé. Německo se snaží zvýšit kapacitu vlastní výroby baterií a spolupracuje s dalšími firmami, jako je například Northvolt.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".