Svítá nová naděje levného elektrického vozidla? Výhledově zajisté, reálně se začnou takové vozy na evropském trhu objevovat od roku 2027. Takové cíle si klade i německý koncern Volkswagen, který opakovaně tvrdí, že již na voze v ceně půl milionu pracuje. Bude tou dobou potřebná technika již levnější na pořízení?
I když se nabídka elektromobilů neustále rozšiřuje a naštěstí i příznivější cenovou cestou, stále je na ně nahlíženo jako na dražší možnosti osobní přepravy. Koneckonců i opadající zájem dokazuje to, že lidé, kteří by o nový elektromobil stáli, stojí před velkou překážkou v podobě cenové stěny. Takový je alespoň pohled evropských zákazníků. V Číně již nyní tvoří elektromobily i polovinu z veškerých prodejů a zájemci mohou vybírat z modelů v přepočtu již od 114 tisíc korun. Místní podmínky pro pořízení i kvalitu vozidel nelze ale přímo přenášet na evropské parametry.
Tradiční automobilky tak musí učinit hodně úprav, aby využily potenciálu a především největší kupní síly u levnějších modelů. Jestliže se tak v pár následujících letech nestane, vezme Čína i ostatní trhy útokem a z původního automobilového průmyslu nezbude kámen na kameni. Generální ředitel Volkswagenu, Thomas Schäfer, si je vědom, že vozy musí být pro lidi více atraktivní a to nejen po cenové stránce. Posílení potřebuje především segment vstupních vozidel do elektrického segmentu.
Čtěte také: VW ukončil debaty o spolupráci s Renaultem. Měl vzniknout levný elektromobil
Oproti luxusním vozům značek Audi a Porsche, které si své zájemce naleznou již nyní, je potřeba pracovat i na opačné straně modelové nabídky koncernu. Dostupné vozy tak netrpělivě vyhlíží majitelé značek Škoda, Seat, ale i středo pólového Volkswagenu. Dříve se na trh dostanou vozy s cenovkou kolem 25 tisíc eur, tedy zhruba 620 tisíc korun. Levnější půlmilionové modely přijdou až posléze. Současná vstupní třída koncernu je stále citelně dražší, začíná až lehce pod jedním milionem.
Nové modely se na trh chystají, mnoho detailů ale zatím na papíře zatím není. Víme, že prvním na řadě jen malý hatchback ID.2all, je pravděpodobné, že levnější model bude mít s tímto mnoho společného. Jde ale o odhady. Volkswagen se nyní zavázal, že takový model připraví především pro evropské zákazníky. Na americkou klientelu aktuálně více míří například Kia, Chevrolet nebo Volvo. Zatímco se předpokládalo, že první vlaštovkou bude malá Tesla, poslední zprávy hovoří minimálně o zpoždění, ne-li rovnou zrušení plánované výroby. Tento krok dává i ostatním výrobcům šanci na dotažení nebezpečné konkurence.
Svítá nová naděje levného elektrického vozidla? Výhledově zajisté, reálně se začnou takové vozy na evropském trhu objevovat od roku 2027. Takové cíle si klade i německý koncern Volkswagen, který opakovaně tvrdí, že již na voze v ceně půl milionu pracuje. Bude tou dobou potřebná technika již levnější na pořízení?
I když se nabídka elektromobilů neustále rozšiřuje a naštěstí i příznivější cenovou cestou, stále je na ně nahlíženo jako na dražší možnosti osobní přepravy. Koneckonců i opadající zájem dokazuje to, že lidé, kteří by o nový elektromobil stáli, stojí před velkou překážkou v podobě cenové stěny. Takový je alespoň pohled evropských zákazníků. V Číně již nyní tvoří elektromobily i polovinu z veškerých prodejů a zájemci mohou vybírat z modelů v přepočtu již od 114 tisíc korun. Místní podmínky pro pořízení i kvalitu vozidel nelze ale přímo přenášet na evropské parametry.
Tradiční automobilky tak musí učinit hodně úprav, aby využily potenciálu a především největší kupní síly u levnějších modelů. Jestliže se tak v pár následujících letech nestane, vezme Čína i ostatní trhy útokem a z původního automobilového průmyslu nezbude kámen na kameni. Generální ředitel Volkswagenu, Thomas Schäfer, si je vědom, že vozy musí být pro lidi více atraktivní a to nejen po cenové stránce. Posílení potřebuje především segment vstupních vozidel do elektrického segmentu.
Čtěte také: VW ukončil debaty o spolupráci s Renaultem. Měl vzniknout levný elektromobil
Oproti luxusním vozům značek Audi a Porsche, které si své zájemce naleznou již nyní, je potřeba pracovat i na opačné straně modelové nabídky koncernu. Dostupné vozy tak netrpělivě vyhlíží majitelé značek Škoda, Seat, ale i středo pólového Volkswagenu. Dříve se na trh dostanou vozy s cenovkou kolem 25 tisíc eur, tedy zhruba 620 tisíc korun. Levnější půlmilionové modely přijdou až posléze. Současná vstupní třída koncernu je stále citelně dražší, začíná až lehce pod jedním milionem.
Nové modely se na trh chystají, mnoho detailů ale zatím na papíře zatím není. Víme, že prvním na řadě jen malý hatchback ID.2all, je pravděpodobné, že levnější model bude mít s tímto mnoho společného. Jde ale o odhady. Volkswagen se nyní zavázal, že takový model připraví především pro evropské zákazníky. Na americkou klientelu aktuálně více míří například Kia, Chevrolet nebo Volvo. Zatímco se předpokládalo, že první vlaštovkou bude malá Tesla, poslední zprávy hovoří minimálně o zpoždění, ne-li rovnou zrušení plánované výroby. Tento krok dává i ostatním výrobcům šanci na dotažení nebezpečné konkurence.