Nejtěžší chvíle od spojení s Volkswagenem? Škoda posílá své zaměstnance domů

Roman Macháč
  • Domácí automobilka musí kvůli nedostatku čipů rušit další výrobní směny
  • Podle odborů jde zatím o vůbec nejtěžší chvíle od spojení s Volkswagenem
  • Škoda Auto nedokáže odhadnout, jak se bude situace v dalších týdnech vyvíjet
Výroba Škody Enyaq iV, ilustrační foto
Výroba Škody Enyaq iV, ilustrační foto

Asi není žádným tajemstvím, že v poslední době má řada automobilek problém s nedostatkem čipů pro výrobu. Dodávky komponentů se podle odborů neustále zhoršují, díky čemuž roste neúměrně poptávka vůči nabídce. Špatná situace zasáhla i našeho výrobce Škoda Auto, který musí rušit další směnu.

Škoda ruší další směny

„Bohužel, teď nevidíme, jak bude situace vypadat příští týden. Je to prostě nejtěžší chvíle v historii joint venture Škoda Auto a Volkswagen, a to v době, kdy slavíme 30 let vzájemného spojení,“ řekl Jaroslav Povšík pro týdeník Škodovácký odborář.

Směny se ruší v závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách na Rychnovsku. Světlou stránkou na celé věci je fakt, že zaměstnanci dostávají 85 procent průměrné denní mzdy, a tak nejsou naprosto bez peněz.

Škoda Enyaq iV, výroba elektrického auta
Škoda Enyaq iV, výroba elektrického auta

Bude Škoda propouštět?

„K tomu mohu říci jediné, máme vše pod kontrolou, máme dobře nastavené dohody, stále platí, že propouštět se nebude. To, že upravujeme personál prostřednictvím přirozené fluktuace a přibrzděním náborů, to tady existovalo vždy. Navíc ještě dokážeme dýchat prostřednictvím agenturního personálu,“ dodává v rozhovoru Jaroslav Povšík.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře


Nejnovější články