Malý elektromobil přetvořený na sportovní bestii? „Bravo, Renaulte!“

Matouš Vrchota
Sportovní elektromobil Renault 5 Turbo 3E | foto: Renault
Sportovní elektromobil Renault 5 Turbo 3E | foto: Renault

Levný elektromobil z francouzské dílny Renaultu konečně přichází na trh. Automobilka se ale chce zavděčit i těm, kterým nevadí vyšší cenovka, za to by si přáli větší výkon. Pro takové představuje sportovní verzi stejného modelu, ale s pořádnou dávkou výkonu. Na zadní nápravu pošle rovnou 500 koní. Názvem chce Renault odkázat na R5 Turbo z osmdesátých let.

Výkonný hatchback s neuvěřitelnou dávkou výkonu

Renault 5 Turbo se tak po čtyřiceti letech dostane v reinkarnované podobě a v názvu s přídomkem 3E opět na trh. Tentokrát tedy nepůjde o sporťák s motorem uprostřed, nýbrž o jeho elektrickou variantu.

Kategorie výkonných hatchbacků, ve světě věrně přezdívaná hot hatch tak dostane na elektrickou scénu vozidlo, které zaručeně osloví věčné mladé či občané závodníky. Je právě toto vůz, na který Evropané čekají, aby se pokusili znovu podpořit elektrický segment vozidel?

Sportovní elektromobil Renault 5 Turbo 3E | foto: Renault
Sportovní elektromobil Renault 5 Turbo 3E | foto: Renault

Přes 500 koní, stovka za 3,5 sekundy

Možná byste u zadokolky očekávali motor na nápravě s velkým výkonem. Renault na to šel ale od lesa. Na každém ze zadních kol je umístěný vlastní motorizace. Díky kombinovanému výkonu přesahující 500 koní vystřelí tento hranatý angličák za 3,5 sekundy. O velikosti baterie se u elektromobilu Renault 5 Turbo 3E výrobce zatím nezmínil.

Stejně tak není ani známé, jak dlouho a jakým výkonem bude možné vozidlo dobíjet. Sportovní model sice vychází z produkční verze modelu 5, dostal oproti němu širší karoserii. Na své historické předky odkazuje i bočními sáními vzduchu před zadní nápravou. Zatímco u originálu přiváděly vzduch k motoru, zde slouží jako krytka nabíjecího konektoru.

Na více informací si musíme ještě počkat

Automobilka se zatím pochlubila jen se vzhledem karoserie nového modelu Renault 5 Turbo 3E. Nelze ale očekávat, že by byl interiér natolik odlišný jako právě vnější vzhled. Předpokládáme sportovnější sedadla s bočním vedením, možná upravený volant.

Zbytek rozložení interiéru včetně digitální výbavy bude zaručeně totožný s verzí pro standardní řidiče. Díky malé velikosti a nízké hmotnosti bude radost se s vozem prohánět po uzavřených tratích. Předpokládané uvedení na trh by mohlo proběhnout během roku 2026.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články