5x více energie a 6x vyšší výkon. To jsou parametry, které mají mít nové cylindrické bateriové články společnosti LG Chem, jak uvádí server Reuters. Překvapivě naprosto stejná čísla mají již v září na eventu Tesla Battery Day 2020 představené nové, přelomové baterie Tesla 4680. Že by Korea objevila Ameriku?
LG Chem již s Teslou spolupracuje a dodává ji právě cylindrické baterie pro současný Model 3 vyráběný v Číně, tedy ne nový typ bateriových článků, ale ještě ten původní. Stejně tak se Tesla zde spoléhá na firmu CATL, coby dalšího dodavatele baterií. Naopak pro výrobu svých elektromobilů ve Spojených státech využívá pouze baterie od japonského Panasonicu. Jak to bude v Evropě po postavení Gigafactory u Berlína je zatím otázkou, ale Musk už potvrdil, že zde vyráběný Model Y bude prvním na světě, který bude mít nové Tesla baterie.
Bude tedy jistě zajímavé sledovat, co LG Chem chystá. Možná rozšíří spolupráci s Teslou, protože současně oznámilo ztrojnásobení výroby cylindrických bateriových článků, které od ni odebírá právě Tesla. Nebo se možná hnou ledy a cylindrické bateriové články budou odebírat také jiní. Vždyť už nyní spolupracuje jihokorejské LG Chem také například s automobilkami Volkswagen, Hyundai, či GM.
Klasické automobily však u elektromobilů stále v drtivé většině využívají velké bateriové moduly, nikoliv tyto malé cylidrické, bateriové články, které mají být v případě nových baterií Tesla 4680 doslova revoluční. Především kvůli výraznému snížení výrobní ceny o více než 50 %, což by mělo vést k cenové paritě mezi výrobou elektromobilu a spalovacího auta. Ale také kvůli dalším technologickým vylepšením. Nové baterie u Tesly mají být výkonnější, mají mít neuvěřitelnou životnost a dokonce budou součástí struktury elektromobilu. Již nyní dlouhé dojezdy u elektromobilů Tesla se tak možná opět ještě více prodlouží a bude na konkurenci, jestli na to najde odpověď.
5x více energie a 6x vyšší výkon. To jsou parametry, které mají mít nové cylindrické bateriové články společnosti LG Chem, jak uvádí server Reuters. Překvapivě naprosto stejná čísla mají již v září na eventu Tesla Battery Day 2020 představené nové, přelomové baterie Tesla 4680. Že by Korea objevila Ameriku?
LG Chem již s Teslou spolupracuje a dodává ji právě cylindrické baterie pro současný Model 3 vyráběný v Číně, tedy ne nový typ bateriových článků, ale ještě ten původní. Stejně tak se Tesla zde spoléhá na firmu CATL, coby dalšího dodavatele baterií. Naopak pro výrobu svých elektromobilů ve Spojených státech využívá pouze baterie od japonského Panasonicu. Jak to bude v Evropě po postavení Gigafactory u Berlína je zatím otázkou, ale Musk už potvrdil, že zde vyráběný Model Y bude prvním na světě, který bude mít nové Tesla baterie.
Bude tedy jistě zajímavé sledovat, co LG Chem chystá. Možná rozšíří spolupráci s Teslou, protože současně oznámilo ztrojnásobení výroby cylindrických bateriových článků, které od ni odebírá právě Tesla. Nebo se možná hnou ledy a cylindrické bateriové články budou odebírat také jiní. Vždyť už nyní spolupracuje jihokorejské LG Chem také například s automobilkami Volkswagen, Hyundai, či GM.
Klasické automobily však u elektromobilů stále v drtivé většině využívají velké bateriové moduly, nikoliv tyto malé cylidrické, bateriové články, které mají být v případě nových baterií Tesla 4680 doslova revoluční. Především kvůli výraznému snížení výrobní ceny o více než 50 %, což by mělo vést k cenové paritě mezi výrobou elektromobilu a spalovacího auta. Ale také kvůli dalším technologickým vylepšením. Nové baterie u Tesly mají být výkonnější, mají mít neuvěřitelnou životnost a dokonce budou součástí struktury elektromobilu. Již nyní dlouhé dojezdy u elektromobilů Tesla se tak možná opět ještě více prodlouží a bude na konkurenci, jestli na to najde odpověď.