Nabíjení v zimním období skýtá určité nepříjemnosti. Při nízkých teplotách může docházet k zamrzání nabíjecího portu, což je především při ukončení nabíjení nepříjemné. Pokud jste těsně stíhali tarif bez platby za nečinné stání, přimrzlý konektor vás tak může stát finance navíc. Pokud v mrazech přijíždíte ke stojanu, můžete se setkat i s přimrzlou krytkou portu, jako například my v minulém týdnu na Šumavě. Tesla ale přichází se staronovým řešením.
Málo kdo to ví, ale pokud u své Tesly zapnete výhřev zadního skla, rozmrazí se spolu s ním právě i nabíjecí port. Ten má usnadnit především příjezd k nabíjecímu stojanu a zabezpečit správné připojení. Funguje to podobně, jako u mnoha vozidel výhřev vnějších zrcátek. Pokud totiž nemají vlastní přepínač, spustí se tato funkce s výhřevem čelního skla. Tesla o této rozmrazovací funkci blíže neinformovala. Stále to ale neřeší problematické odpojování.
Jednou z variant je zapnutí celkového výhřevu vozu. Ten kromě interiéru připravuje k jízdě mimo jiné i nabíjecí port. Pokud ovšem nestojíte o výhřev celé kabiny, neměla Tesla zatím žádnou jinou možnost, jak si odjezd od zamrzlého stojanu usnadnit. V nejnovější aktualizaci s číslem 2024.44.3.1 se ovšem v nabídce teplotního komfortu objeví nová dedikovaná položka pro výhřev čistě nabíjecího portu. Funkce bohužel nebude dostupná pro všechny vozy značky.
Integrované vyhřívání by měly mít všechny vozy vyrobené ve druhé polovině roku 2020 a novější. Nárazově se s touto funkcí vyskytují i vozy vyrobené před zářím tohoto roku, po tomto datu by jej měly ale mít všichni. Ovšem i informace o změnách v nejnovější verzi systému se zmiňují zatím o malé hrstce odemčených vozidel. Potvrzení zatím máme z letošních Modelů X a pár loňských Modelů Y. Jak tomu je u Modelů 3, S, nebo třeba Cybertrucku, se prozatím neví.
Především lidé v chladném podnebí tuto funkci zajisté ocení. Užitečná nicméně je i v našich zeměpisných šířkách, zvláště když očekáváme silné mrazy. Doposud si lidé museli kupovat ochranné návleky, aby přimrzání kabelu ke konektoru alespoň drobně zamezili. V plánech Tesly by nyní mělo být další povýšení této funkce. Jakmile se vůz přiblíží plnému nabití nebo době plánovaného odjezdu, začne automaticky rozehřívat konektor pro snadné a včasné odpojení.
Nabíjení v zimním období skýtá určité nepříjemnosti. Při nízkých teplotách může docházet k zamrzání nabíjecího portu, což je především při ukončení nabíjení nepříjemné. Pokud jste těsně stíhali tarif bez platby za nečinné stání, přimrzlý konektor vás tak může stát finance navíc. Pokud v mrazech přijíždíte ke stojanu, můžete se setkat i s přimrzlou krytkou portu, jako například my v minulém týdnu na Šumavě. Tesla ale přichází se staronovým řešením.
Málo kdo to ví, ale pokud u své Tesly zapnete výhřev zadního skla, rozmrazí se spolu s ním právě i nabíjecí port. Ten má usnadnit především příjezd k nabíjecímu stojanu a zabezpečit správné připojení. Funguje to podobně, jako u mnoha vozidel výhřev vnějších zrcátek. Pokud totiž nemají vlastní přepínač, spustí se tato funkce s výhřevem čelního skla. Tesla o této rozmrazovací funkci blíže neinformovala. Stále to ale neřeší problematické odpojování.
Jednou z variant je zapnutí celkového výhřevu vozu. Ten kromě interiéru připravuje k jízdě mimo jiné i nabíjecí port. Pokud ovšem nestojíte o výhřev celé kabiny, neměla Tesla zatím žádnou jinou možnost, jak si odjezd od zamrzlého stojanu usnadnit. V nejnovější aktualizaci s číslem 2024.44.3.1 se ovšem v nabídce teplotního komfortu objeví nová dedikovaná položka pro výhřev čistě nabíjecího portu. Funkce bohužel nebude dostupná pro všechny vozy značky.
Integrované vyhřívání by měly mít všechny vozy vyrobené ve druhé polovině roku 2020 a novější. Nárazově se s touto funkcí vyskytují i vozy vyrobené před zářím tohoto roku, po tomto datu by jej měly ale mít všichni. Ovšem i informace o změnách v nejnovější verzi systému se zmiňují zatím o malé hrstce odemčených vozidel. Potvrzení zatím máme z letošních Modelů X a pár loňských Modelů Y. Jak tomu je u Modelů 3, S, nebo třeba Cybertrucku, se prozatím neví.
Především lidé v chladném podnebí tuto funkci zajisté ocení. Užitečná nicméně je i v našich zeměpisných šířkách, zvláště když očekáváme silné mrazy. Doposud si lidé museli kupovat ochranné návleky, aby přimrzání kabelu ke konektoru alespoň drobně zamezili. V plánech Tesly by nyní mělo být další povýšení této funkce. Jakmile se vůz přiblíží plnému nabití nebo době plánovaného odjezdu, začne automaticky rozehřívat konektor pro snadné a včasné odpojení.