Konec přimrzlých kabelů? Tesla přichází s nejlepším možným řešením

Tesla připojená na nabíjecí kabel v zimě | foto: Luboš Srb/Elektrickevozy.cz

Tesla připojená na nabíjecí kabel v zimě | foto: Luboš Srb/Elektrickevozy.cz

Nabíjení v zimním období skýtá určité nepříjemnosti. Při nízkých teplotách může docházet k zamrzání nabíjecího portu, což je především při ukončení nabíjení nepříjemné. Pokud jste těsně stíhali tarif bez platby za nečinné stání, přimrzlý konektor vás tak může stát finance navíc. Pokud v mrazech přijíždíte ke stojanu, můžete se setkat i s přimrzlou krytkou portu, jako například my v minulém týdnu na Šumavě. Tesla ale přichází se staronovým řešením.

Tesla přidává vlastní tlačítko místo sdruženého vytápění

Málo kdo to ví, ale pokud u své Tesly zapnete výhřev zadního skla, rozmrazí se spolu s ním právě i nabíjecí port. Ten má usnadnit především příjezd k nabíjecímu stojanu a zabezpečit správné připojení. Funguje to podobně, jako u mnoha vozidel výhřev vnějších zrcátek. Pokud totiž nemají vlastní přepínač, spustí se tato funkce s výhřevem čelního skla. Tesla o této rozmrazovací funkci blíže neinformovala. Stále to ale neřeší problematické odpojování.

Jednou z variant je zapnutí celkového výhřevu vozu. Ten kromě interiéru připravuje k jízdě mimo jiné i nabíjecí port. Pokud ovšem nestojíte o výhřev celé kabiny, neměla Tesla zatím žádnou jinou možnost, jak si odjezd od zamrzlého stojanu usnadnit. V nejnovější aktualizaci s číslem 2024.44.3.1 se ovšem v nabídce teplotního komfortu objeví nová dedikovaná položka pro výhřev čistě nabíjecího portu. Funkce bohužel nebude dostupná pro všechny vozy značky.

Nabíjení elektromobilu Tesla v zimě | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

Nabíjení elektromobilu Tesla v zimě | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

Výčet vozidel je zatím omezený. Splní váš vůz podmínky?

Integrované vyhřívání by měly mít všechny vozy vyrobené ve druhé polovině roku 2020 a novější. Nárazově se s touto funkcí vyskytují i vozy vyrobené před zářím tohoto roku, po tomto datu by jej měly ale mít všichni. Ovšem i informace o změnách v nejnovější verzi systému se zmiňují zatím o malé hrstce odemčených vozidel. Potvrzení zatím máme z letošních Modelů X a pár loňských Modelů Y. Jak tomu je u Modelů 3, S, nebo třeba Cybertrucku, se prozatím neví.

Především lidé v chladném podnebí tuto funkci zajisté ocení. Užitečná nicméně je i v našich zeměpisných šířkách, zvláště když očekáváme silné mrazy. Doposud si lidé museli kupovat ochranné návleky, aby přimrzání kabelu ke konektoru alespoň drobně zamezili. V plánech Tesly by nyní mělo být další povýšení této funkce. Jakmile se vůz přiblíží plnému nabití nebo době plánovaného odjezdu, začne automaticky rozehřívat konektor pro snadné a včasné odpojení.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Konec přimrzlých kabelů? Tesla přichází s nejlepším možným řešením

Tesla připojená na nabíjecí kabel v zimě | foto: Luboš Srb/Elektrickevozy.cz

Tesla připojená na nabíjecí kabel v zimě | foto: Luboš Srb/Elektrickevozy.cz

Nabíjení v zimním období skýtá určité nepříjemnosti. Při nízkých teplotách může docházet k zamrzání nabíjecího portu, což je především při ukončení nabíjení nepříjemné. Pokud jste těsně stíhali tarif bez platby za nečinné stání, přimrzlý konektor vás tak může stát finance navíc. Pokud v mrazech přijíždíte ke stojanu, můžete se setkat i s přimrzlou krytkou portu, jako například my v minulém týdnu na Šumavě. Tesla ale přichází se staronovým řešením.

Tesla přidává vlastní tlačítko místo sdruženého vytápění

Málo kdo to ví, ale pokud u své Tesly zapnete výhřev zadního skla, rozmrazí se spolu s ním právě i nabíjecí port. Ten má usnadnit především příjezd k nabíjecímu stojanu a zabezpečit správné připojení. Funguje to podobně, jako u mnoha vozidel výhřev vnějších zrcátek. Pokud totiž nemají vlastní přepínač, spustí se tato funkce s výhřevem čelního skla. Tesla o této rozmrazovací funkci blíže neinformovala. Stále to ale neřeší problematické odpojování.

Jednou z variant je zapnutí celkového výhřevu vozu. Ten kromě interiéru připravuje k jízdě mimo jiné i nabíjecí port. Pokud ovšem nestojíte o výhřev celé kabiny, neměla Tesla zatím žádnou jinou možnost, jak si odjezd od zamrzlého stojanu usnadnit. V nejnovější aktualizaci s číslem 2024.44.3.1 se ovšem v nabídce teplotního komfortu objeví nová dedikovaná položka pro výhřev čistě nabíjecího portu. Funkce bohužel nebude dostupná pro všechny vozy značky.

Nabíjení elektromobilu Tesla v zimě | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

Nabíjení elektromobilu Tesla v zimě | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

Výčet vozidel je zatím omezený. Splní váš vůz podmínky?

Integrované vyhřívání by měly mít všechny vozy vyrobené ve druhé polovině roku 2020 a novější. Nárazově se s touto funkcí vyskytují i vozy vyrobené před zářím tohoto roku, po tomto datu by jej měly ale mít všichni. Ovšem i informace o změnách v nejnovější verzi systému se zmiňují zatím o malé hrstce odemčených vozidel. Potvrzení zatím máme z letošních Modelů X a pár loňských Modelů Y. Jak tomu je u Modelů 3, S, nebo třeba Cybertrucku, se prozatím neví.

Především lidé v chladném podnebí tuto funkci zajisté ocení. Užitečná nicméně je i v našich zeměpisných šířkách, zvláště když očekáváme silné mrazy. Doposud si lidé museli kupovat ochranné návleky, aby přimrzání kabelu ke konektoru alespoň drobně zamezili. V plánech Tesly by nyní mělo být další povýšení této funkce. Jakmile se vůz přiblíží plnému nabití nebo době plánovaného odjezdu, začne automaticky rozehřívat konektor pro snadné a včasné odpojení.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."