Karma prochází znovuzrozením a chystá ultra luxusní sporťáky. Dali byste si říct?

  • Karma Automotive si brousí zuby na segment supersportů
  • Nové modely budou uváděny na trh již v průběhu příštího roku
  • Na co se můžeme těšit?
Karma Kaveya

Karma Kaveya | foto: Karma

Mezi elektrickými supersporty začne být pěkné horko. Kalifornská automobilka Karma, která je v čínském držení, představila dvojici svých výtvorů a máme tušení, že budou v hledáčku majetných celebrit a automobilových fanatiků. Vzhledově totiž tyto ultra luxusní vozy vypadají naprosto skvostně.

Karma chystá dvojici zajímavých modelů

Ve vývoji se nachází hned dva modely, kupé Kaveya a sedan Gyesera. Sportovní kupé se má stát vlajkovým modelem. Paradoxně si na něj počkáme déle, na trh by se mělo kupé dostat až v závěru roku 2025. Sedanu se dočkáme o celý rok dříve. Oba vozy mají sloužit jako ukázka přerodu automobilky, která své štěstí v elektrickém segmentu zkouší již podruhé.

Karma Kaveya se profiluje jako supersportovní elektrické kupé. Dlouhá kapota, nízká výška i velmi zaoblené tvary mají přirozeně podporovat výbornou aerodynamiku. Zapomeňte na konvenční dveře, u Kaveyi se otvárají šikmo vzhůru a výrobce je nazývá dveřmi motýlími. Při vyšší rychlosti se v zadní části karoserie zvedne stavitelný spoiler. Vůz s délkou 4,7 metru má mít platformu ze slitiny hliníku a karoserii s velkým podílem uhlíkových vláken. Hliník se má rovněž stát hlavním materiálem u dvojitého systému odpružení.


Čtěte také: Probudí se nová bestie k životu? Karma chystá nabušené elektrické kupé


Karma Kaveya bude brutální trhač asfaltu

Model Karma Kaveya bude k dostání ve svou výkonnostních verzích, přičemž každá má být schopná dojezdu delšího než 400 kilometrů. Zadokolka bude poháněná motorem o výkonu 536 koňských sil. Na trh by se měla dostat jako první v pořadí. Její příchod můžeme očekávat přespříští rok zhruba touto dobou.

Čtyřkolka s dvojicí motorů a celkovým výkonem 1 180 koní si dá na čas a má být uvedena o celý jeden rok později. Asfalt se bude před tímto monstrem třást strachy, jelikož jeho točivý moment má dosahovat hodnoty 1 722 Nm. Na stovku se dostane pod tři vteřiny. Maximální rychlost bude omezena na 290 km/h.

Obě verze budou osazeny stejnou baterií o kapacitě 120 kWh. Rychlé nabíjení umožní doplnění 70 % baterie (z 10 do 80 %) za 45 minut. Vůz má udávat směr automobilky a je mu určen úděl nejdůležitějšího modelu. Právě kvůli němu by zákazníci měli do Karmy přicházet. O modelu Gyesera se toho zatím ví o něco méně. I z designového hlediska je dostupná pouze základní skica. Víme, ale že půjde o cestovní sedan, takzvané GT. Vycházet by prý měl z původního modelu Revero.

Karma Revero PHEV | foto: Karma

Karma Gyesera bude atakovat nejlepší verze Tesly

V základu bude model Karma Gyesera opět poháněný zadní nápravou. I zde se musí majitelé připravit na slušnou dávku výkonu, vpřed vás bude pohánět motor s výkonu 590 koní. I když tento model nemá cílit na rekordy ve sprintu, na semaforu jej na stovku dostanete během 4,2 sekund. Baterie i dojezd mají mít velmi podobné parametry s kupé Kaveya. S ním vlastně vůz sdílí mnohem více, včetně konstrukce podvozku. Model bude o něco delší než Tesla Model S (o 10 cm). S hmotností to ovšem nevypadá příliš atraktivně. Vůz má mít kolem 2,4 tuny.

O tomto modelu se toho musíme ještě hodně dozvědět. Ze střípků je například patrné, že o infotainment by se měl starat centrální displej o úhlopříčce 11,6 palce. Karma na veřejnost informace uvolňuje postupně a nutno říci, že jsme na její další počiny zvědaví. Na post šéf designéra dosadili Michelle Christiansen, ženu s dvaceti lety zkušeností z oboru. Mezi její výtvory patří například druhá generace vozu Honda NSX. Cílem automobilky je uvést každého půl roku na trh jednu novinku. Těšit se můžeme i na plug-in hybridní sedan Revero, který si fanoušci značky mohou vybavit pod původním názvem Fisker Karma.

Karma Gyesera

Karma Gyesera | foto: Karma

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Karma prochází znovuzrozením a chystá ultra luxusní sporťáky. Dali byste si říct?

  • Karma Automotive si brousí zuby na segment supersportů
  • Nové modely budou uváděny na trh již v průběhu příštího roku
  • Na co se můžeme těšit?
Karma Kaveya

Karma Kaveya | foto: Karma

Mezi elektrickými supersporty začne být pěkné horko. Kalifornská automobilka Karma, která je v čínském držení, představila dvojici svých výtvorů a máme tušení, že budou v hledáčku majetných celebrit a automobilových fanatiků. Vzhledově totiž tyto ultra luxusní vozy vypadají naprosto skvostně.

Karma chystá dvojici zajímavých modelů

Ve vývoji se nachází hned dva modely, kupé Kaveya a sedan Gyesera. Sportovní kupé se má stát vlajkovým modelem. Paradoxně si na něj počkáme déle, na trh by se mělo kupé dostat až v závěru roku 2025. Sedanu se dočkáme o celý rok dříve. Oba vozy mají sloužit jako ukázka přerodu automobilky, která své štěstí v elektrickém segmentu zkouší již podruhé.

Karma Kaveya se profiluje jako supersportovní elektrické kupé. Dlouhá kapota, nízká výška i velmi zaoblené tvary mají přirozeně podporovat výbornou aerodynamiku. Zapomeňte na konvenční dveře, u Kaveyi se otvárají šikmo vzhůru a výrobce je nazývá dveřmi motýlími. Při vyšší rychlosti se v zadní části karoserie zvedne stavitelný spoiler. Vůz s délkou 4,7 metru má mít platformu ze slitiny hliníku a karoserii s velkým podílem uhlíkových vláken. Hliník se má rovněž stát hlavním materiálem u dvojitého systému odpružení.


Čtěte také: Probudí se nová bestie k životu? Karma chystá nabušené elektrické kupé


Karma Kaveya bude brutální trhač asfaltu

Model Karma Kaveya bude k dostání ve svou výkonnostních verzích, přičemž každá má být schopná dojezdu delšího než 400 kilometrů. Zadokolka bude poháněná motorem o výkonu 536 koňských sil. Na trh by se měla dostat jako první v pořadí. Její příchod můžeme očekávat přespříští rok zhruba touto dobou.

Čtyřkolka s dvojicí motorů a celkovým výkonem 1 180 koní si dá na čas a má být uvedena o celý jeden rok později. Asfalt se bude před tímto monstrem třást strachy, jelikož jeho točivý moment má dosahovat hodnoty 1 722 Nm. Na stovku se dostane pod tři vteřiny. Maximální rychlost bude omezena na 290 km/h.

Obě verze budou osazeny stejnou baterií o kapacitě 120 kWh. Rychlé nabíjení umožní doplnění 70 % baterie (z 10 do 80 %) za 45 minut. Vůz má udávat směr automobilky a je mu určen úděl nejdůležitějšího modelu. Právě kvůli němu by zákazníci měli do Karmy přicházet. O modelu Gyesera se toho zatím ví o něco méně. I z designového hlediska je dostupná pouze základní skica. Víme, ale že půjde o cestovní sedan, takzvané GT. Vycházet by prý měl z původního modelu Revero.

Karma Revero PHEV | foto: Karma

Karma Gyesera bude atakovat nejlepší verze Tesly

V základu bude model Karma Gyesera opět poháněný zadní nápravou. I zde se musí majitelé připravit na slušnou dávku výkonu, vpřed vás bude pohánět motor s výkonu 590 koní. I když tento model nemá cílit na rekordy ve sprintu, na semaforu jej na stovku dostanete během 4,2 sekund. Baterie i dojezd mají mít velmi podobné parametry s kupé Kaveya. S ním vlastně vůz sdílí mnohem více, včetně konstrukce podvozku. Model bude o něco delší než Tesla Model S (o 10 cm). S hmotností to ovšem nevypadá příliš atraktivně. Vůz má mít kolem 2,4 tuny.

O tomto modelu se toho musíme ještě hodně dozvědět. Ze střípků je například patrné, že o infotainment by se měl starat centrální displej o úhlopříčce 11,6 palce. Karma na veřejnost informace uvolňuje postupně a nutno říci, že jsme na její další počiny zvědaví. Na post šéf designéra dosadili Michelle Christiansen, ženu s dvaceti lety zkušeností z oboru. Mezi její výtvory patří například druhá generace vozu Honda NSX. Cílem automobilky je uvést každého půl roku na trh jednu novinku. Těšit se můžeme i na plug-in hybridní sedan Revero, který si fanoušci značky mohou vybavit pod původním názvem Fisker Karma.

Karma Gyesera

Karma Gyesera | foto: Karma

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."