Kamion na baterky Mercedes eActros 600 přežil přes 2 000 km v extrémních teplotách

Matouš Vrchota
  • Kamiony musí projít stejně přísnými testy jako osobní vozy
  • Mercedes si pro testování vybral Finsko, nyní skončilo druhé testování na jihu Španělska
  • Mercedes eActros 600 se brzy oficiálně představí a rozjedou se i výrobní linky
Elektrický kamion Mercedes-Benz eActros 600
Elektrický kamion Mercedes-Benz eActros 600

Mercedes podrobuje své elektrické kamiony velmi podobným extrémním podmínkám, stejně jako činí s osobními. Každý nový model si tak musí vyzkoušet a obstát v extrémních teplotách, a to jak nízkých, tak těch vysokých. Nejnovější řada kamionů na dlouhé vzdálenosti eActros 600 nedávno okusila horké podmínky španělské země.

Kamiony musí projít náročnými testy

Inženýři a vývojáři německého Mercedesu podrobili kamion eActros 600 extrémním podmínkách ve španělské Andalusii. Po dobu pěti týdnů byl elektrický pohon, baterie i celý systém tepelného managementu vystaveny teplotám přesahujícím 40 stupňů Celsia. Zátěžovou zkouškou prošlo i rychlonabíjení a jeho stabilita.

Poté, co byly všechny testy dokončeny, se vůz vydal na trasu dlouhou 2 000 kilometrů z Granady přes Barcelonu a přes Lyon ve Francii do domovského testovacího centra u města Wörth na Rýně. Mercedes-Benz eActros 600 pohání trojice lithium železo fosfátových akumulátorů s celkovou kapacitou 600 kWh. Kolos roztáčí dva elektromotory o systémovém výkonu 400 kW. Ve špičkách zvládnou vygenerovat až 600 kW výkonu.

Elektrický kamion Mercedes-Benz eActros 600
Elektrický kamion Mercedes-Benz eActros 600

Čtěte také: Tesla Semi si zasprintovala do kopce. Dieselový kamion předjela jako nic


500 kilometrů na jeden zátah a dobití do půl hodiny

„Po zdolání chladných testovacích týdnů a úkolů na severu Finska je kamion potřeba otestovat i v opačném extrému. Ve Finsku teploty často klesaly opd hranici -25 stupně Celsia. Ve Španělsku očekáváme teploty konstantně převyšující 40 stupňů. V chladném prostředí kamion exceloval. V další fázi projektu budeme vozy podrobovat testování přímo ve spolupráci s našimi klienty,“ doplnil zástupce ředitele pro globální testování, Dr. Konrad Götz.

Mercedes-Benz oznámil, že odhadovaný dojezd by se měl pohybovat kolem 500 kilometrů na jedno plné nabití. Kamiony pro dálkové trasy jsou designované tak, aby se během zastávek dobilo 60 procent baterie (rozmezí 20 až 80 procent) během 30 minut. Cílem inženýrů je nachystat model pro přepravu 1,2 milionu kilometrů po dobu deseti let. Na trh se dostane model eActros 600 ve více variantách. Oficiálně bude představený 10. října, do výroby se pak dostane během příštího roku.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články