Jiný svět. Majitelé elektroaut upřednostňují domácí nabíjení, na nabíječky tolik nejezdí

Samuel Novotný
  • Nabíjecí infrastruktura roste jako po dešti
  • Řidiči přesto upřednostňují jiný způsob nabíjení
  • Co všechno odhaluje nová studie?
Nabíjení elektromobilu
Nabíjení elektromobilu

V Americe proběhl výzkum, který se zaměřoval na majitele elektromobilů a jejich preference v oblasti nabíjení. Přestože se nabíjecí infrastruktura za poslední roky dočkala masivní expanze, tak má studie poněkud překvapivý závěr. Vyplývá z ní totiž, že Američané preferují nabíjení svých vozidel doma.

Všude dobře, doma nejlíp

Nová studie vznikla za spolupráce analytické firmy J.D. Power a společnosti PlugShare. Zaměřovala se na spokojenost řidičů, kteří nabíjí svůj elektromobil doma. Nabíječky zkoumala ve všech třech univerzálně uznávaných kategoriích, přičemž vyšlo najevo, že 84 % majitelů elektrovozů využívá nabíječek druhé úrovně (přenosné a wallboxy). Navzdory obecné spokojenosti se opakovaly občasné stížnosti na špatné či složité připojení k Wi-Fi.

Výzkum u poslední kategorie nabíječek také porovnával popularitu jednotlivých značek. Nejoblíbenější volbou se stal již počtvrté v řadě wallbox od Tesly, který si vysloužil 790 bodů z 1 000. Na druhém místě byla Emporia se 764 body a v závěsu za ní GRIZZL-E se 761 body.

Elektromobil Tesla na domácí nabíječce
Elektromobil Tesla na domácí nabíječce

Čtěte také: Cena nabíjení elektromobilu – Tesla Supercharger


Největším problémem je nedostatek vzdělání

Když došlo na dotace a různé programy podpory, tak vyšlo najevo, že až 49 % majitelů elektromobilů o jejich existenci vůbec nevědělo. Dále 18 % sdělilo, že pro ně žádné dotace nejsou. Přitom z výzkumu také vyplývá, že jsou majitelé, kteří takových nabídek využili, zkrátka spokojenější.

Brent Gruber, který je výkonným ředitelem elektromobility v J.D. Power, prohlásil: „Dotace a podobné nabídky mohou zkrotit cenu instalace nabíjecích stanic, ovšem využívá jich jen velmi málo lidí, co kupují elektromobily. Je potřeba zlepšit informovanost a vzdělání kupujících. Tuto díru by mohli v lokálním měřítku vyplnit sami prodejci.“

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články