Investují ještě velké automobilky do vývoje nových spalovacích motorů?
- Éra spalovacích aut pomalu končí
- Velké automobilky si to uvědomují a investují velké peníze do elektromobility
- Co ale vývoj nových spalovacích motorů?

Když se podíváte na zásadní prohlášení automobilek v posledních letech, všude je jen samá investice do elektrifikace a konektivity vozů. Je to pochopitelné, protože aby výrobci aut splňovali emisní limity u nových automobilů, musí je chtě nechtě elektrifikovat, protože nic lepšího z pohledu ochrany životního prostředí v tuto chvíli prostě neexistuje.
Svět bez spalovacích motorů?
Nicméně zavrhovat spalovací motory jako takové by byla chyba. Ne pro každého je nejlepším řešením, ať už z ekologického či ekonomického důvodu, elektromobil. I méně výkonná spalovací auta mohou posloužit více než dobře. A co teprve hybridy, které umí výrazným způsobem vylepšit konvenční pohon za pomoci elektromotoru a baterie?
Dle prohlášení zástupců velkých automobilek to ale vypadá, že vývoj spalovacích motorů jako takových končí. Jak uvedl například Mercedes-Benz, tak do roku 2022 budou všechny jejich vozy elektrifikovány, vývoj nových spalovacích motorů nové generace už prý firma neplánuje. Stejně tak Audi, které potvrdilo, že už nebude vyvíjet nové spalovací motory, ale pouze upravovat ty současné, abych automobilka splnila emisní limity. A víceméně to stejné řekl i šéf Volkswagenu.
Kdy nastane zlom?
Pokud se podíváme na prohlášení velkých automobilek, podle kterých nastane zlom v elektromobilitě kolem roku 2030, pak je jasné, že investovat do vývoje nových spalovacích motorů na pouhou poslední dekádu se zkrátka nevyplatí, a tak se použije jen to, co už je k dispozici. Z velkých automobilek je proti tomu už jen BMW, které stále tvrdí, že bude i nadále vyvíjet nové motory na benzín a diesel, protože prý poptávka po nich zůstane ještě dlouho vysoká.
Podcast
Za nás by byla ideální kombinace toho, kdy doslouží již vyrobené spalovací automobily a všechny nové vozy budou již jakýmkoliv způsobem elektrické, tedy od mild-hybridů či full-hybridů až po elektromobily. U plug-in hybridů zůstává otazník, protože jde svým způsobem o kočkopsa, který spíše kombinuje nevýhody obou světů – vyšší spotřebu paliva a kratší dojezd na baterku, často včetně pomalého nabíjení.
A co si o tom myslíte vy? Podělte se o své názory v naší diskuzi pod článkem!
Autor článku

Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.