Inovace u Xiaomi: Nová auta mají mít adaptivní podvozek a až 4 motory

Xiaomi a nový podvozek pro automobily

Nová generace podvozku Xiaomi dostane aktivní odpružení | foto: Xiaomi, via YouTube

Xiaomi se chystá expandovat s dalším modelem. Aby byl vývoj zcela hladký, jako první střípek se z dílen výrobce představuje nová platforma. Tu výrobce demonstroval na upraveném dosud jediném modelu SU7. Nový podvozek dostane nový řídící systém, aktivní odpružení a bude pracovat až se čtveřicí pohonných jednotek. Každé kolo tedy může být řízeno zcela nezávisle.

Dva tisíce koní, tancovačka i super vysoká světlá výška

Systémově má nový model nabídnout až 1 511 kW výkonu. Jde o více než 2 000 koňských sil. Základ budou tvořit výkonnější jednotky s názvem Super V8. Každá je schopná generovat 425 kW. Tyto elektromotory se začínají montovat i do nejvýkonnější verze SU7 s přídomkem Ultra. Zatímco tento model si na přední nápravě vystačí s nižší verzí Super V6 (288 kW na jeden motor), abychom docílili kumulovaného výkonu přes 1 500 koní, musí Xiaomi použít něco výkonnějšího. Pravděpodobně tak půjde o upravené V8 elektromotory.

Aktivní vektoring točivého momentu si automobilka otestovala už na současné platformě, o novinku tedy úplně nepůjde. Na co s ovšem u čtveřice motorů čeká, je schopnost tankové otočky. Tu známe například z SUV G Class od německého Mercedesu. Bližší parametry použité motorizace ovšem zatím známé nejsou. Xiaomi se nyní více zabývá důležitějšími vlastnostmi podvozku. Mezi tyto aspekty řadí inteligentní odpružení, které s pomocí sedmi pružin a aktivního managementu mají zajišťovat zcela hladkou jízdu na jakémkoliv povrchu. Kromě toho bude vůz umět i „tancovat“. To už jsme mohli vidět i u jiných vozidel, především s čínskými kořeny.

Xiaomi SU7 Ultra

Dosud nejvýkonnější model, Xiaomi SU7 Ultra | foto: Xiaomi

Urychlí spolupráce s Boschem expanzi do Evropy?

Velkou část komponentů dodá automobilce důvěrně známý dodavatel, Bosch. Celý systém pružení má mít schopnost uzvednout až 44 tisíc Newtonů. To je dvojnásobek hmotnosti současného modelu. Vůz samozřejmě nabídne i elektronické nastavení výšky podvozku. Pro nepříznivé cesty lze světlou výšku zvednout až o 14 centimetrů. Podle dostupných informací by se nové modely používající tento podvozek měly dostat i na zahraniční trhy a rozšířit tak základnu klientů.

Důležitým krokem je i úprava elektrického systému. Nové modely budou využívat výhody 48V architektury. Většina mechanických prvků je zde nahrazena elektrickými spoji a mechanizmy. Ty budou řídit elektronické řídící jednotky. To se vztahuje i pro řízení nebo brzdový systém. Xiaomi si od těchto kroků slibuje ještě vyšší míru efektivity, práce s energií, i delší dojezd.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Inovace u Xiaomi: Nová auta mají mít adaptivní podvozek a až 4 motory

Xiaomi a nový podvozek pro automobily

Nová generace podvozku Xiaomi dostane aktivní odpružení | foto: Xiaomi, via YouTube

Xiaomi se chystá expandovat s dalším modelem. Aby byl vývoj zcela hladký, jako první střípek se z dílen výrobce představuje nová platforma. Tu výrobce demonstroval na upraveném dosud jediném modelu SU7. Nový podvozek dostane nový řídící systém, aktivní odpružení a bude pracovat až se čtveřicí pohonných jednotek. Každé kolo tedy může být řízeno zcela nezávisle.

Dva tisíce koní, tancovačka i super vysoká světlá výška

Systémově má nový model nabídnout až 1 511 kW výkonu. Jde o více než 2 000 koňských sil. Základ budou tvořit výkonnější jednotky s názvem Super V8. Každá je schopná generovat 425 kW. Tyto elektromotory se začínají montovat i do nejvýkonnější verze SU7 s přídomkem Ultra. Zatímco tento model si na přední nápravě vystačí s nižší verzí Super V6 (288 kW na jeden motor), abychom docílili kumulovaného výkonu přes 1 500 koní, musí Xiaomi použít něco výkonnějšího. Pravděpodobně tak půjde o upravené V8 elektromotory.

Aktivní vektoring točivého momentu si automobilka otestovala už na současné platformě, o novinku tedy úplně nepůjde. Na co s ovšem u čtveřice motorů čeká, je schopnost tankové otočky. Tu známe například z SUV G Class od německého Mercedesu. Bližší parametry použité motorizace ovšem zatím známé nejsou. Xiaomi se nyní více zabývá důležitějšími vlastnostmi podvozku. Mezi tyto aspekty řadí inteligentní odpružení, které s pomocí sedmi pružin a aktivního managementu mají zajišťovat zcela hladkou jízdu na jakémkoliv povrchu. Kromě toho bude vůz umět i „tancovat“. To už jsme mohli vidět i u jiných vozidel, především s čínskými kořeny.

Xiaomi SU7 Ultra

Dosud nejvýkonnější model, Xiaomi SU7 Ultra | foto: Xiaomi

Urychlí spolupráce s Boschem expanzi do Evropy?

Velkou část komponentů dodá automobilce důvěrně známý dodavatel, Bosch. Celý systém pružení má mít schopnost uzvednout až 44 tisíc Newtonů. To je dvojnásobek hmotnosti současného modelu. Vůz samozřejmě nabídne i elektronické nastavení výšky podvozku. Pro nepříznivé cesty lze světlou výšku zvednout až o 14 centimetrů. Podle dostupných informací by se nové modely používající tento podvozek měly dostat i na zahraniční trhy a rozšířit tak základnu klientů.

Důležitým krokem je i úprava elektrického systému. Nové modely budou využívat výhody 48V architektury. Většina mechanických prvků je zde nahrazena elektrickými spoji a mechanizmy. Ty budou řídit elektronické řídící jednotky. To se vztahuje i pro řízení nebo brzdový systém. Xiaomi si od těchto kroků slibuje ještě vyšší míru efektivity, práce s energií, i delší dojezd.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."