Ideální řešení do města? Nákladní elektrokola uvezou děti do školy, nebo nákup

Nákladní elektrokolo vyzkoušel i ministr dopravy Martin Kupka| foto: Ministerstvo dopravy

Nákladní elektrokolo vyzkoušel i ministr dopravy Martin Kupka| foto: Ministerstvo dopravy

Nákladní elektrokola představují skvělý dopravní prostředek pro ty, kteří musí převážet náklad, nebo třeba malé děti. Mají velmi nízkou spotřebu, spolehlivě se propletou i zácpou, přitom uvezou opravdu hodně. Většímu rozšíření brání cena, nákladní elektrokolo je možné si ale také půjčit.

Cyklodepo pro nákladní elektrokola

Nákladní elektrokola se hodně rozšířila mezi městskými kurýry. Těm slouží například v Praze cyklodepo, které je vybudované v centru města a umožňuje překládání balíků z nákladních vozidel na elektrokola. Podle analýzy lze takto přepravit až 32 procent zásilek. Nákladní elektrokola mohou být řešením i pro jednotlivce. Například s nimi lze odvézt náklad z míst, která jsou pro auta těžko přístupná. Lze si pořídit také elektrokola, která umožní odvézt i dětskou posádku.

Místo nevytížených dodávek

Nákladní elektrokola by se mohla stát ideálním dopravním prostředkem, který by nahradil v centrech velkých měst dodávky, které jezdí často ne úplně vytížené. Tak je tomu například v Londýně. Zatímco prodej tradičních kol v Londýně zpomalil, nákladní kola se stala hitem.

Nákladní elektrokolo vyzkoušel i ministr dopravy Martin Kupka| foto: Ministerstvo dopravy

Nákladní elektrokolo by mohlo nahradit nevytížené dodávky| foto: Ministerstvo dopravy

Vzpruha pro britský cyklistický průmysl

Podle chytrých dopravních kamer Transport for London, londýnského dopravního podniku, které umí rozlišovat projíždějící nákladní kola od běžných, se v roce 2023 počet nákladních kol zvýšil o 73 % ve vnitřním Londýně a o 63 % v celém městě. Pro britský cyklistický průmysl jde o důležitou vzpruhu na jinak stagnujícím trhu.

V současnosti se 90 % veškerého zboží v Londýně přepravuje po silnici. Londýnský dopravní podnik odhaduje, že až 17 % kilometrů, které ujedou dodávky v centru Londýna, by mohlo být do roku 2030 nahrazeno nákladním kolem a 4 % v celém městě. To by mohlo nejen pomoci zlepšit kvalitu ovzduší, ale také snížit počet dopravních nehod a jejich obětí.

Dotační podpora není

Většímu rozšíření nákladních elektrokol vadí jejich cena. V současné době na ni není možné čerpat žádnou z dotací. Ne tak v Polsku, tam právě nyní rozjeli velkorysý dotační program. Na pořízení nákladních elektrokol a elektrických přívěsných vozíků bude dotace až 50 % ceny elektrokola, a sice až do výše 5000 PLN (v přepočtu 29 500 Kč).

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Ideální řešení do města? Nákladní elektrokola uvezou děti do školy, nebo nákup

Nákladní elektrokolo vyzkoušel i ministr dopravy Martin Kupka| foto: Ministerstvo dopravy

Nákladní elektrokolo vyzkoušel i ministr dopravy Martin Kupka| foto: Ministerstvo dopravy

Nákladní elektrokola představují skvělý dopravní prostředek pro ty, kteří musí převážet náklad, nebo třeba malé děti. Mají velmi nízkou spotřebu, spolehlivě se propletou i zácpou, přitom uvezou opravdu hodně. Většímu rozšíření brání cena, nákladní elektrokolo je možné si ale také půjčit.

Cyklodepo pro nákladní elektrokola

Nákladní elektrokola se hodně rozšířila mezi městskými kurýry. Těm slouží například v Praze cyklodepo, které je vybudované v centru města a umožňuje překládání balíků z nákladních vozidel na elektrokola. Podle analýzy lze takto přepravit až 32 procent zásilek. Nákladní elektrokola mohou být řešením i pro jednotlivce. Například s nimi lze odvézt náklad z míst, která jsou pro auta těžko přístupná. Lze si pořídit také elektrokola, která umožní odvézt i dětskou posádku.

Místo nevytížených dodávek

Nákladní elektrokola by se mohla stát ideálním dopravním prostředkem, který by nahradil v centrech velkých měst dodávky, které jezdí často ne úplně vytížené. Tak je tomu například v Londýně. Zatímco prodej tradičních kol v Londýně zpomalil, nákladní kola se stala hitem.

Nákladní elektrokolo vyzkoušel i ministr dopravy Martin Kupka| foto: Ministerstvo dopravy

Nákladní elektrokolo by mohlo nahradit nevytížené dodávky| foto: Ministerstvo dopravy

Vzpruha pro britský cyklistický průmysl

Podle chytrých dopravních kamer Transport for London, londýnského dopravního podniku, které umí rozlišovat projíždějící nákladní kola od běžných, se v roce 2023 počet nákladních kol zvýšil o 73 % ve vnitřním Londýně a o 63 % v celém městě. Pro britský cyklistický průmysl jde o důležitou vzpruhu na jinak stagnujícím trhu.

V současnosti se 90 % veškerého zboží v Londýně přepravuje po silnici. Londýnský dopravní podnik odhaduje, že až 17 % kilometrů, které ujedou dodávky v centru Londýna, by mohlo být do roku 2030 nahrazeno nákladním kolem a 4 % v celém městě. To by mohlo nejen pomoci zlepšit kvalitu ovzduší, ale také snížit počet dopravních nehod a jejich obětí.

Dotační podpora není

Většímu rozšíření nákladních elektrokol vadí jejich cena. V současné době na ni není možné čerpat žádnou z dotací. Ne tak v Polsku, tam právě nyní rozjeli velkorysý dotační program. Na pořízení nákladních elektrokol a elektrických přívěsných vozíků bude dotace až 50 % ceny elektrokola, a sice až do výše 5000 PLN (v přepočtu 29 500 Kč).

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."