V nošovickém závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech se v pátek nebude pracovat. Tento den je zde odstávka výroby kvůli malé vytíženosti a zaměstnanci budou doma za 70 % mzdy.
Odstávku továrny potvrdil tiskový mluvčí Hyundai, Petr Michník: „Organizace výroby je letos velmi komplikovaná. Celý rok je poznamenán poklesem poptávky po elektromobilech, loni tvořily tyto vozy 13 % naší výroby, letos je to 10 %, přičemž jsme očekávali, že by to mohlo být až 17 %.“
To, že se nebude v Nošovicích v pátek pracovat, potvrdily odbory: „V pátek 1.11. je potřeba se pořádně nachystat na dušičky, a tak je plánován nevýrobní den! A to pro všechny zaměstnance a zaměstnance, pracující na směny – vedoucí určí, kdo přesto musí do práce. A jelikož se k tomu přidal omezený odbyt a nižší poptávka po našich vozech, budou ti, co zůstanou doma, dle kolektivní smlouvy pobírat náhradu ve výši 70% průměrného výdělku.“ Zaměstnanci, kterých je v Česku přes 3 000, se vesměs vyjadřovali tak, že volný den vítají a budoucnosti své práce se nehrozili.
Celosvětově prodej vozů Hyundai ve třetím čtvrtletí dosáhl 1 011 808 kusů, což představuje pokles o 3,2 %. Prodej hybridů a elektrických vozů Hyundai se zvýšil téměř o 20 %, přičemž prodej hybridních modelů se ve čtvrtletí zvýšil o 44 % na 131 000 vozů ve srovnání s třetím čtvrtletím 2023.
Jediným čistě elektrickým modelem, který se v Nošovicích vyrábí, je Kona Electric. Automobilka předpokládala, že letos bude podíl čistě elektrických aut v její výrobě 17 procent. Nakonec jsou elektromobily zastoupeny jen 10 procenty. To automobilce zabraňuje dosáhnout emisních cílů pro rok 2025, takže jí hrozí velké pokuty.
V nošovickém závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech se v pátek nebude pracovat. Tento den je zde odstávka výroby kvůli malé vytíženosti a zaměstnanci budou doma za 70 % mzdy.
Odstávku továrny potvrdil tiskový mluvčí Hyundai, Petr Michník: „Organizace výroby je letos velmi komplikovaná. Celý rok je poznamenán poklesem poptávky po elektromobilech, loni tvořily tyto vozy 13 % naší výroby, letos je to 10 %, přičemž jsme očekávali, že by to mohlo být až 17 %.“
To, že se nebude v Nošovicích v pátek pracovat, potvrdily odbory: „V pátek 1.11. je potřeba se pořádně nachystat na dušičky, a tak je plánován nevýrobní den! A to pro všechny zaměstnance a zaměstnance, pracující na směny – vedoucí určí, kdo přesto musí do práce. A jelikož se k tomu přidal omezený odbyt a nižší poptávka po našich vozech, budou ti, co zůstanou doma, dle kolektivní smlouvy pobírat náhradu ve výši 70% průměrného výdělku.“ Zaměstnanci, kterých je v Česku přes 3 000, se vesměs vyjadřovali tak, že volný den vítají a budoucnosti své práce se nehrozili.
Celosvětově prodej vozů Hyundai ve třetím čtvrtletí dosáhl 1 011 808 kusů, což představuje pokles o 3,2 %. Prodej hybridů a elektrických vozů Hyundai se zvýšil téměř o 20 %, přičemž prodej hybridních modelů se ve čtvrtletí zvýšil o 44 % na 131 000 vozů ve srovnání s třetím čtvrtletím 2023.
Jediným čistě elektrickým modelem, který se v Nošovicích vyrábí, je Kona Electric. Automobilka předpokládala, že letos bude podíl čistě elektrických aut v její výrobě 17 procent. Nakonec jsou elektromobily zastoupeny jen 10 procenty. To automobilce zabraňuje dosáhnout emisních cílů pro rok 2025, takže jí hrozí velké pokuty.