Pouhé čtyři měsíce po spuštění nového dotačního programu pronájmu elektrických vozidel pro řadové občany oznamuje francouzské vláda pozastavení celého programu. Nejméně do konce roku si tak zájemci o ekologický vůz cenu nesníží. Projekt „sociálního leasingu“ má pomoci s dostupností moderních vozidel rodinám s nízkými příjmy. Výše měsíční splátky by se díky programu neměly u běžných modelů dostat přes 100 eur měsíčně.
Automobilkám se krok francouzské vlády zamlouval, a tak místním občanům nabízí ještě lepší podmínky. Nejnižší leasingové programy nabízí vozy již za 40 eur měsíčně včetně bezplatného nabíjení. Aby mohli občané takové výhody čerpat, nesmí jejich roční příjem překročit 15 400 eur, tedy zhruba 388 500 korun. Roční nájezd musí naopak být vyšší něž osm tisíc kilometrů a cesta do práce musí být vzdálená více než 15 kilometrů.
Leasingová smlouva se podepisuje na tři roky a zahrnuje všechny přidružené platby včetně pojistného i krytí pro případ neschopnosti práce, úrazu či úmrtí. Vláda se připravila na odhadovaný počet zájemců podle dostupnosti nových vozidel. Jak se ovšem ukázalo, počet žádostí vysoce překročil veškeré předpoklady. Částka se nejdříve navýšila, krátce na to ovšem vláda vydala plošnou stopku.
Čtěte také: Francie bude pronajímat elektromobily slabším sociálním skupinám. Skoro zadarmo
První fáze počítala s podporou 20 tisíc vozidel. Celková výše dotace činila 1,5 miliardy eur. Při prvních náznacích vyššího zájmu Francie navýšila podporu pro až 50 tisíc vozidel. Jenže počet byl velmi brzy vyčerpán, a tak došlo k zastavení programu. Ten se znovu nerozjede dříve než začátkem příštího roku.
Kromě podpory levných leasingových plánů nabízí místní vláda i dotační balíček ve výši 5 až 7 tisíc eur pro nákup nového či provoz elektrického vozu. Pár vozidel se dokonce dostane do obou programů, ovšem naráží na přísné limity produkce CO2 produkované během výroby a doručení. Vyloučit se tak mohou všechny vozy dovážené například z Asie. Mezi hrstku schválených elektromobilů patří Fiat 500e, Peugeot e-208 nebo Tesla Model Y vyráběná v Berlíně.
Pouhé čtyři měsíce po spuštění nového dotačního programu pronájmu elektrických vozidel pro řadové občany oznamuje francouzské vláda pozastavení celého programu. Nejméně do konce roku si tak zájemci o ekologický vůz cenu nesníží. Projekt „sociálního leasingu“ má pomoci s dostupností moderních vozidel rodinám s nízkými příjmy. Výše měsíční splátky by se díky programu neměly u běžných modelů dostat přes 100 eur měsíčně.
Automobilkám se krok francouzské vlády zamlouval, a tak místním občanům nabízí ještě lepší podmínky. Nejnižší leasingové programy nabízí vozy již za 40 eur měsíčně včetně bezplatného nabíjení. Aby mohli občané takové výhody čerpat, nesmí jejich roční příjem překročit 15 400 eur, tedy zhruba 388 500 korun. Roční nájezd musí naopak být vyšší něž osm tisíc kilometrů a cesta do práce musí být vzdálená více než 15 kilometrů.
Leasingová smlouva se podepisuje na tři roky a zahrnuje všechny přidružené platby včetně pojistného i krytí pro případ neschopnosti práce, úrazu či úmrtí. Vláda se připravila na odhadovaný počet zájemců podle dostupnosti nových vozidel. Jak se ovšem ukázalo, počet žádostí vysoce překročil veškeré předpoklady. Částka se nejdříve navýšila, krátce na to ovšem vláda vydala plošnou stopku.
Čtěte také: Francie bude pronajímat elektromobily slabším sociálním skupinám. Skoro zadarmo
První fáze počítala s podporou 20 tisíc vozidel. Celková výše dotace činila 1,5 miliardy eur. Při prvních náznacích vyššího zájmu Francie navýšila podporu pro až 50 tisíc vozidel. Jenže počet byl velmi brzy vyčerpán, a tak došlo k zastavení programu. Ten se znovu nerozjede dříve než začátkem příštího roku.
Kromě podpory levných leasingových plánů nabízí místní vláda i dotační balíček ve výši 5 až 7 tisíc eur pro nákup nového či provoz elektrického vozu. Pár vozidel se dokonce dostane do obou programů, ovšem naráží na přísné limity produkce CO2 produkované během výroby a doručení. Vyloučit se tak mohou všechny vozy dovážené například z Asie. Mezi hrstku schválených elektromobilů patří Fiat 500e, Peugeot e-208 nebo Tesla Model Y vyráběná v Berlíně.