Francie přerušuje dotace na elektromobily! Byl o ně až moc velký zájem

  • Dotační program podpory sociálně slabých rodin má ve Francii obrovský úspěch
  • Vyhrazené dotace jsou ale již po čtyřech měsících a jednom navýšení do konce roku vyčerpány
  • Hrstka modelů má nárok i na druhý dotační program
Peugeot e-2008

Peugeot e-2008

Pouhé čtyři měsíce po spuštění nového dotačního programu pronájmu elektrických vozidel pro řadové občany oznamuje francouzské vláda pozastavení celého programu. Nejméně do konce roku si tak zájemci o ekologický vůz cenu nesníží. Projekt „sociálního leasingu“ má pomoci s dostupností moderních vozidel rodinám s nízkými příjmy. Výše měsíční splátky by se díky programu neměly u běžných modelů dostat přes 100 eur měsíčně.

Automobilky táhnou za stejný provaz. Nabízí ještě výhodnější podmínky

Automobilkám se krok francouzské vlády zamlouval, a tak místním občanům nabízí ještě lepší podmínky. Nejnižší leasingové programy nabízí vozy již za 40 eur měsíčně včetně bezplatného nabíjení. Aby mohli občané takové výhody čerpat, nesmí jejich roční příjem překročit 15 400 eur, tedy zhruba 388 500 korun. Roční nájezd musí naopak být vyšší něž osm tisíc kilometrů a cesta do práce musí být vzdálená více než 15 kilometrů.

Leasingová smlouva se podepisuje na tři roky a zahrnuje všechny přidružené platby včetně pojistného i krytí pro případ neschopnosti práce, úrazu či úmrtí. Vláda se připravila na odhadovaný počet zájemců podle dostupnosti nových vozidel. Jak se ovšem ukázalo, počet žádostí vysoce překročil veškeré předpoklady. Částka se nejdříve navýšila, krátce na to ovšem vláda vydala plošnou stopku.

Renault Clio hybrid 2023 test

Interiér nového Renaultu Clio E-Tech hybrid (2023) | foto: vlastní


Čtěte také: Francie bude pronajímat elektromobily slabším sociálním skupinám. Skoro zadarmo


Ani dvou a půl násobek nestačí na pokrytí poptávky

První fáze počítala s podporou 20 tisíc vozidel. Celková výše dotace činila 1,5 miliardy eur. Při prvních náznacích vyššího zájmu Francie navýšila podporu pro až 50 tisíc vozidel. Jenže počet byl velmi brzy vyčerpán, a tak došlo k zastavení programu. Ten se znovu nerozjede dříve než začátkem příštího roku.

Kromě podpory levných leasingových plánů nabízí místní vláda i dotační balíček ve výši 5 až 7 tisíc eur pro nákup nového či provoz elektrického vozu. Pár vozidel se dokonce dostane do obou programů, ovšem naráží na přísné limity produkce CO2 produkované během výroby a doručení. Vyloučit se tak mohou všechny vozy dovážené například z Asie. Mezi hrstku schválených elektromobilů patří Fiat 500e, Peugeot e-208 nebo Tesla Model Y vyráběná v Berlíně.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Francie přerušuje dotace na elektromobily! Byl o ně až moc velký zájem

  • Dotační program podpory sociálně slabých rodin má ve Francii obrovský úspěch
  • Vyhrazené dotace jsou ale již po čtyřech měsících a jednom navýšení do konce roku vyčerpány
  • Hrstka modelů má nárok i na druhý dotační program
Peugeot e-2008

Peugeot e-2008

Pouhé čtyři měsíce po spuštění nového dotačního programu pronájmu elektrických vozidel pro řadové občany oznamuje francouzské vláda pozastavení celého programu. Nejméně do konce roku si tak zájemci o ekologický vůz cenu nesníží. Projekt „sociálního leasingu“ má pomoci s dostupností moderních vozidel rodinám s nízkými příjmy. Výše měsíční splátky by se díky programu neměly u běžných modelů dostat přes 100 eur měsíčně.

Automobilky táhnou za stejný provaz. Nabízí ještě výhodnější podmínky

Automobilkám se krok francouzské vlády zamlouval, a tak místním občanům nabízí ještě lepší podmínky. Nejnižší leasingové programy nabízí vozy již za 40 eur měsíčně včetně bezplatného nabíjení. Aby mohli občané takové výhody čerpat, nesmí jejich roční příjem překročit 15 400 eur, tedy zhruba 388 500 korun. Roční nájezd musí naopak být vyšší něž osm tisíc kilometrů a cesta do práce musí být vzdálená více než 15 kilometrů.

Leasingová smlouva se podepisuje na tři roky a zahrnuje všechny přidružené platby včetně pojistného i krytí pro případ neschopnosti práce, úrazu či úmrtí. Vláda se připravila na odhadovaný počet zájemců podle dostupnosti nových vozidel. Jak se ovšem ukázalo, počet žádostí vysoce překročil veškeré předpoklady. Částka se nejdříve navýšila, krátce na to ovšem vláda vydala plošnou stopku.

Renault Clio hybrid 2023 test

Interiér nového Renaultu Clio E-Tech hybrid (2023) | foto: vlastní


Čtěte také: Francie bude pronajímat elektromobily slabším sociálním skupinám. Skoro zadarmo


Ani dvou a půl násobek nestačí na pokrytí poptávky

První fáze počítala s podporou 20 tisíc vozidel. Celková výše dotace činila 1,5 miliardy eur. Při prvních náznacích vyššího zájmu Francie navýšila podporu pro až 50 tisíc vozidel. Jenže počet byl velmi brzy vyčerpán, a tak došlo k zastavení programu. Ten se znovu nerozjede dříve než začátkem příštího roku.

Kromě podpory levných leasingových plánů nabízí místní vláda i dotační balíček ve výši 5 až 7 tisíc eur pro nákup nového či provoz elektrického vozu. Pár vozidel se dokonce dostane do obou programů, ovšem naráží na přísné limity produkce CO2 produkované během výroby a doručení. Vyloučit se tak mohou všechny vozy dovážené například z Asie. Mezi hrstku schválených elektromobilů patří Fiat 500e, Peugeot e-208 nebo Tesla Model Y vyráběná v Berlíně.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."