Americký výrobce vozidel Ford zavádí ve svém závodě v Kolíně nad Rýnem omezený pracovní režim kvůli slabé poptávce po elektromobilech. Zaměstnanci se ale o práci nemusí bát, bude je podporovat stát.
Elektromobily, které se v Kolíně nad Rýnem ve Fordu vyrábějí, se neprodávají tak, jak by si automobilka přála: „Výrazně nižší než očekávaná poptávka po elektrických vozidlech, konkrétně v Německu, vyžaduje dočasnou úpravu objemů výroby v kolínském centru elektrických vozidel,“ uvedla mluvčí Fordu.
Společnost chce požádat o podporu stát. Zaměstnanci budou pracovat na zkrácený úvazek, přitom ale dostanou plný plat, a to díky podpoře státu, který bude jejich plat z části hradit. Ford již podal žádost o práci na zkrácený úvazek u Federálního úřadu práce, a to na celkem tři týdny. V závodě v Kolíně nad Rýnem se vyrábějí elektrické modely Explorer a Capri.
V interním sdělení zaměstnancům firma uvedla, že vyrábí víc, než je schopna prodat. Stejně jako celý automobilový průmysl se Ford potýká se slabými prodeji v Německu a Evropě. Důvodem je neochota spotřebitelů přejít na elektromobily a konec vládních dotací na pořízení elektromobilu v Německu.
Během několika posledních let v závodě v Kolíně nad Rýnem již Ford zrušil tisíce pracovních míst. V roce 2018 měla automobilka ve městě téměř 20 000 zaměstnanců. Do letošního léta jich zbylo jen asi 13 000.
Americký výrobce vozidel Ford zavádí ve svém závodě v Kolíně nad Rýnem omezený pracovní režim kvůli slabé poptávce po elektromobilech. Zaměstnanci se ale o práci nemusí bát, bude je podporovat stát.
Elektromobily, které se v Kolíně nad Rýnem ve Fordu vyrábějí, se neprodávají tak, jak by si automobilka přála: „Výrazně nižší než očekávaná poptávka po elektrických vozidlech, konkrétně v Německu, vyžaduje dočasnou úpravu objemů výroby v kolínském centru elektrických vozidel,“ uvedla mluvčí Fordu.
Společnost chce požádat o podporu stát. Zaměstnanci budou pracovat na zkrácený úvazek, přitom ale dostanou plný plat, a to díky podpoře státu, který bude jejich plat z části hradit. Ford již podal žádost o práci na zkrácený úvazek u Federálního úřadu práce, a to na celkem tři týdny. V závodě v Kolíně nad Rýnem se vyrábějí elektrické modely Explorer a Capri.
V interním sdělení zaměstnancům firma uvedla, že vyrábí víc, než je schopna prodat. Stejně jako celý automobilový průmysl se Ford potýká se slabými prodeji v Německu a Evropě. Důvodem je neochota spotřebitelů přejít na elektromobily a konec vládních dotací na pořízení elektromobilu v Německu.
Během několika posledních let v závodě v Kolíně nad Rýnem již Ford zrušil tisíce pracovních míst. V roce 2018 měla automobilka ve městě téměř 20 000 zaměstnanců. Do letošního léta jich zbylo jen asi 13 000.