Ford Transit v kompaktní verzi Custom je na mnohých trzích stále nejprodávanějším užitkovým vozem. Aby Ford zajistil možnost prodeje tohoto modelu i v bezfosilní budoucnosti, představuje jeho elektrickou verzi, Ford E-Transit Custom, na kterou nás před pár týdny lákal. Kromě nového odvážného vzhledu se můžete těšit na rozumně dlouhý dojezd.
Model se začne vyrábět od poloviny příštího roku v turecké továrně v Otosanu. Kompaktní dodávka E-Transit Custom je druhá z celkem pěti přepravních vozidel určených pro evropský trh, které spatří světlo světa do roku 2024. Tím prvním se stal plnohodnotný E-Transit.
S příchodem velkého E-Transitu Ford také oznámil vznik oddělení pracovních a užitkových vozidel pod vlastní divizí Ford Pro. Na základě dohody s koncernem Volkswagen se zde postarají i o vývoj nové generace Volkswagenu Transporter. Na oplátku Ford získá přístup k elektrické platformě MEB pro osobní vozy.
Čtěte také: Existuje poctivější pracant? Ford E-Transit ukázal výjimečné schopnosti
Nový elektrický Custom se výrazně odlišuje od svého většího sourozence. Design mnohem více připomíná větší rodinné vozy než praktické a hranaté užitkové dodávky. Přední maska zabírá velkou část čelní plochy, oba světlomety spojuje LED světelná lišta a kapota má výrazné prolisy. Vozu to dává sebevědomý výraz a na silnicích rozhodně vynikne mezi ostatními vozy stejného segmentu. Na pravé straně nárazníku je pak patrný velký kryt nabíjecího portu.
Fotografie interiéru si zatím Ford nechává pro sebe, stejně tak kompletní technické specifikace. Pár informací se k nám ale dostalo. Vůz bude schopný rychlého DC nabíjení a tažné zařízení bude nabízet běžné hmotnostní limity jako spalovací verze. Dodávka je navržena se záměrem jednoduššího přechodu k elektromobilitě pro firmy, které mají své hlavní pole působnosti v menších regionech. Dojezd by se měl pohybovat kolem 380 kilometrů.
Čtěte také: Ford F-150 Lightning bojuje proti úzkosti z dojezdu zcela unikátním způsobem
Baterie by mohla mít stejnou kapacitu jako E-Transit (68 kWh), kterou lze dobíjet výkonem až 115 kW. Na výběr mohou být dvě verze motorů o síle 125 nebo 197 kW. V obou případech by se mělo jednat o motor umístěný na zadní nápravě produkující točivý moment 430 Nm.
Takové motory by měly zajistit zrychlení na 100 km/h během 7 sekund. Maximální rychlost bude omezena na hodnotu kolem 135 km/h. Nejvyšší hmotnost nákladu se má vyrovnat spalovacím verzím. Pro pracovní účely má vůz nabídnout funkci VTL (vehicle to load – auto funguje jako powerbanka – pozn. redakce) o výkonu 2,3 kW pro napájení pracovních nástrojů.
Kompletní údaje má Ford zveřejnit letos v září. Očekává se, že cena vozu bude startovat kolem 1,1 milionu korun. Po zahájení výroby se bude Ford soustředit na vývoj elektrické verze dalších menších cargo vozidel typu Transit Courier, Turneo Custom a Turneo Courier.
Ford Transit v kompaktní verzi Custom je na mnohých trzích stále nejprodávanějším užitkovým vozem. Aby Ford zajistil možnost prodeje tohoto modelu i v bezfosilní budoucnosti, představuje jeho elektrickou verzi, Ford E-Transit Custom, na kterou nás před pár týdny lákal. Kromě nového odvážného vzhledu se můžete těšit na rozumně dlouhý dojezd.
Model se začne vyrábět od poloviny příštího roku v turecké továrně v Otosanu. Kompaktní dodávka E-Transit Custom je druhá z celkem pěti přepravních vozidel určených pro evropský trh, které spatří světlo světa do roku 2024. Tím prvním se stal plnohodnotný E-Transit.
S příchodem velkého E-Transitu Ford také oznámil vznik oddělení pracovních a užitkových vozidel pod vlastní divizí Ford Pro. Na základě dohody s koncernem Volkswagen se zde postarají i o vývoj nové generace Volkswagenu Transporter. Na oplátku Ford získá přístup k elektrické platformě MEB pro osobní vozy.
Čtěte také: Existuje poctivější pracant? Ford E-Transit ukázal výjimečné schopnosti
Nový elektrický Custom se výrazně odlišuje od svého většího sourozence. Design mnohem více připomíná větší rodinné vozy než praktické a hranaté užitkové dodávky. Přední maska zabírá velkou část čelní plochy, oba světlomety spojuje LED světelná lišta a kapota má výrazné prolisy. Vozu to dává sebevědomý výraz a na silnicích rozhodně vynikne mezi ostatními vozy stejného segmentu. Na pravé straně nárazníku je pak patrný velký kryt nabíjecího portu.
Fotografie interiéru si zatím Ford nechává pro sebe, stejně tak kompletní technické specifikace. Pár informací se k nám ale dostalo. Vůz bude schopný rychlého DC nabíjení a tažné zařízení bude nabízet běžné hmotnostní limity jako spalovací verze. Dodávka je navržena se záměrem jednoduššího přechodu k elektromobilitě pro firmy, které mají své hlavní pole působnosti v menších regionech. Dojezd by se měl pohybovat kolem 380 kilometrů.
Čtěte také: Ford F-150 Lightning bojuje proti úzkosti z dojezdu zcela unikátním způsobem
Baterie by mohla mít stejnou kapacitu jako E-Transit (68 kWh), kterou lze dobíjet výkonem až 115 kW. Na výběr mohou být dvě verze motorů o síle 125 nebo 197 kW. V obou případech by se mělo jednat o motor umístěný na zadní nápravě produkující točivý moment 430 Nm.
Takové motory by měly zajistit zrychlení na 100 km/h během 7 sekund. Maximální rychlost bude omezena na hodnotu kolem 135 km/h. Nejvyšší hmotnost nákladu se má vyrovnat spalovacím verzím. Pro pracovní účely má vůz nabídnout funkci VTL (vehicle to load – auto funguje jako powerbanka – pozn. redakce) o výkonu 2,3 kW pro napájení pracovních nástrojů.
Kompletní údaje má Ford zveřejnit letos v září. Očekává se, že cena vozu bude startovat kolem 1,1 milionu korun. Po zahájení výroby se bude Ford soustředit na vývoj elektrické verze dalších menších cargo vozidel typu Transit Courier, Turneo Custom a Turneo Courier.