Fiat Ulysse je zpátky! Po 12 letech přichází jako elektromobil pro firmy či rodiny
- Fiat vrátí do nabídky prostorný rodinný vůz
- Po dvanácti letech se tak navrací model Ulysse, nově v elektrické verzi E-Ulysse
- Spolu se sesterskými modely stojí na stejné platformě EMP2

O Fiatu a jeho vztahu k elektromobilitě jsme toho zatím příliš neslyšeli. Hlas vedení skupiny Stellantis, kam značka spadá, má jasné plány a nebojí se je prezentovat, kde to jen jde. Vždyť ambicí celé skupiny je být od roku 2026 v Evropě čistě elektrickou. Jen pro upřesnění, ve skupině operuje čtrnáct automobilek, přičemž více než polovina z nich již nějaký elektromobil prodává. Fiat se po svém prvním modelu 500e nyní přidává s prostorným rodinným vozem.
Fiat Ulysse je rodinný autobus i užitková dodávka
I Fiat chce přepravovat osoby po Evropě bez výfukových plynů a emisí. A pro model E-Ulysse chystá pestrou budoucnost, minimálně jeho nabídka se tak tváří. Nabízet se bude ve 28 různých konfiguracích se sedmi a osmi místy v kabině. Vybírat budete moci ze dvou baterií, 50 kWh a 75 kWh. Ta větší pak slibuje dojezd 330 km podle metodiky WLTP.
Kromě rodinné verze se bude nabízet i užitková verze pod názvem E-Scudo. Oba názvy, jak Ulysse, tak Scudo, jsou u výrobce zažité po desítky let, ke zmatení zákazníků tedy nemůže dojít. Skupina Stellantis obě verze postavila na stejný podvozek jako sesterské elektromobily Peugeot e-Expert, Citroën e-Jumpy a Opel Zafira-E. Všechny sdílí platformu EMP2 i stejnou pohonnou jednotku o výkonu 100 kW.

Čtěte také: Automobilka Fiat má ambiciózní plán. Do pěti let chce být v Evropě plně elektrická
Základní výbava skutečně se základními prvky
Fiat myslí i na zákazníky, kteří nepožadují přepychové vybavení interiéru a budou si chtít pořídit elektromobil především pro své jízdní vlastnosti a čistý provoz. V základní verzi tak vůz Fiat E-Ulysse bude nabízen na ocelových discích s plastovými kryty kol a manuální klimatizací. Dovedeme si představit, že i takové drobnosti budou schopné stlačit cenu na příjemné hodnoty.
S vyšší verzí výbavy ale dostanete i panoramatickou střechu, tří-zónovou automatickou klimatizaci, elektrické boční posuvné dveře i ambientní osvětlení přihrádky před spolujezdcem.
Fiat chce vůz nabízet pro převozy VIP návštev. Staví tak vůz i do pozice konkurenta zavedených prémiových vozů jako je Mercedes EQV nebo nový Volkswagen Multivan. Ten na čistě elektrickou verzi zatím čeká a nabízí se zatím v plug-in hybridní verzi. Oproti starší spalovací generaci modelu Ulysse se tak Fiat snaží o vůz o pár tříd pozvednout.
Výroba poslední spalovací verze byla ukončena už v roce 2010, a tak majitelé již netrpělivě čekají na novou verzi. Vůz byl po ukončení výroby nahrazen modelem Freemont, který je ale součástí segmentu SUV. Ten z dílny Fiatu ani nepocházel, jednalo se pouze o upravenou verzi amerického Dodge Journey.

Nový Fiat míří i na bohatou klientelu
Že to je ale dávná minulost a značka se skutečně posouvá výše, naznačují i další vychytávky. Zajímavou prémiovou funkcí ve voze je čistění vzduchu v interiéru vozu. Výrobce nazývá sedmi místnou verzi salónkem a osmi místnou verzi převozní, neboli “shuttle”. Naznačuje tím velké množství konfigurací interiéru. Ve všech řadách pak můžete jednotlivá sedadla posouvat v kolejnicích.
Podle konfigurace a počtu sedadel se můžete dostat až na kapacitu 4 900 litrů nákladového prostoru. Z rodinného vozu tak vcelku jednoduše uděláte plnohodnotné užitkové vozidlo na pracovní víkend na chatě.
Vůz nabídne i head-up displej, širokoúhlou obrazovku infotainmentu nebo vyhřívaná paměťová sedadla s masážní funkcí. Sice v nabídce není digitální kaplička budíků, mezi klasickými ručičkami ale najdete nezvykle velký displej palubního počítače. Na středovém displeji pak samozřejmě spustíte i Android Auto nebo Apple CarPlay.
Ceny modelu Fiat E-Ulysse automobilka zatím nepředstavila. Pokud ale srovnáme ceny sesterských modelů ze skupiny, očekáváme, že by se cena mohla pohybovat kolem hranice jednoho milionu korun před započítáním jakýchkoliv úlev a dotací.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.