Extremisté zaútočili na německou Teslu. Zaměstnanci museli být evakuováni
- Tesla se v Německu poslední týdny potýká s velkými problémy
- Nejen místní protestují proti rozšíření továrny
- Dnešní masivní výpadek proudu je dílem neznámé skupiny protestujících

Společnost Tesla byla v berlínské Gigafactory nucena přerušit výrobu a evakuovat všechny zaměstnance. Továrnu postihl masivní výpadek proudu. Příčinou je nejspíše sabotáž extremistickou skupinou. Nejde o jediné komplikace, které místní továrnu v poslední době tíží.
Těžké týdny v Berlíně
Gigafactory v Berlíně je stále jedinou evropskou továrnou Tesly. Minulý týden musela továrna dočasně přerušit výrobu kvůli nedostatku materiálu. Ten se zpozdil kvůli probíhající občanské válce v Jemenu. Lodě plující Adénským zálivem a průlivem Báb-al-Mandab se zde zdržují déle, než by se předpokládalo.
Vcelku aktivně nyní protestují i občané žijící poblíž továrny proti jejímu plánovanému rozšíření. V důsledku prací má místní okolí přijít zhruba o sto hektarů lesů. Součástí protestů se staly i enviromentální skupiny, které nyní okupují tyto lesy, aby nemohlo dojít ke kácení.

Čtěte také: Tesla vydělává na Bitcoinu. V kryptoměně má přes 650 milionů dolarů
Výpadek elektrické energie postihl i místní obyvatele
Nejnovější starostí je dnešní nutná evakuace továrny z důvodu potenciální sabotáže dodávky elektrické energie. Podle reportáže DW neznámá skupina lidí popálila sloup velmi vysokého napětí mezi městy Steinfurt a Hartmannsdorf v dnešních brzkých hodinách. Kromě továrny Tesly jsou bez dodávky elektřiny další zhruba dva tisíce lidí.
K útoku se zatím nepřihlásila žádná ze známých skupin. Vzhledem k nedávným okolnostem je ale více než zřejmé, že hlavním cílem nejsou občané města Grünheide, ale právě továrna Tesla Gigafactory. Místní vedení informovalo média o zabezpečení pozemků. Není ale jasné, kdy bude možné výrobu opětovně rozjet. Nikomu ze zaměstnanců se nic nestalo.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.