Není výjimkou, že se do elektrických modelů vrhají i motocykloví výrobci. Své první pokusy má za sebou Yamaha nebo Harley Davidson. I další výrobci nezůstávají pozadu, BMW se zatím drží ve fázi konceptů. Spekuluje se proto, zda se na trh bude chystat i elektrický motocykl od italského výrobce Ducati.
Její současní zákazníci si zatím budou muset počkat a v mezidobí jim budou radost dělat stále ještě spalovací modely. Je ale jisté, že majitel značky, automobilová skupina Volkswagen, bude zajisté cílit na přesun pohonných jednotek k elektromotrům. Práce na takovém modelu jsou již v plném proudu a ještě letos se představí závodní speciál pro seriál šampionátu FIM Enel MotoE.
První ukázky tohoto motocyklu ukázal výrobce světu již v loni v červnu. Podle slov výkonného ředitele má ale ještě Ducati před sebou dlouhou cestu ve vývoji, především v oblasti baterií. Před zahájením prodeje bude potřeba vylepšit dojezd na jedno nabití, ale i odpovídající výkon motoru hodný jména Ducati. Ředitel zmiňuje, že dosažení cíle může trvat i několik let. Není spokojený se současnou technologií baterií.
Čtěte také: Britští policisté osedlají elektromotorky, které zaujmou svou konstrukcí
Jenže tento pohled na aktuální situaci nejde příliš v souladu s myšlením vedením skupiny Volkswagen. Bohužel řediteli Chinnockovi nepomáhá ani fakt, že Harley Davidson se již věnuje druhým generacím elektrických motocyklů. Harley svůj první elektrický LifeWire představil již v roce 2019, v loňském roce oddělil elektrickou divizi pod vlastní vedení a dceřinou společnost LifeWire.
Je ale pravdou, že elektrifikace motocyklového segmentu jde poněkud odlišnou cestou než osobní automobilová doprava. Automobilky i výhradně motocykloví výrobci jsou zde více opatrní. BMW se zatím stále drží svých konceptů, ale komerčně zatím žádný podobný model neuveřejnili. Honda na druhé straně plánuje do roku 2025 celosvětově uvést nejméně 10 elektrických jednostopých modelů. Ducati se ale kromě elektrického vývoje angažuje i ve vývoji alternativních paliv se sníženou uhlíkovou stopou.
Není výjimkou, že se do elektrických modelů vrhají i motocykloví výrobci. Své první pokusy má za sebou Yamaha nebo Harley Davidson. I další výrobci nezůstávají pozadu, BMW se zatím drží ve fázi konceptů. Spekuluje se proto, zda se na trh bude chystat i elektrický motocykl od italského výrobce Ducati.
Její současní zákazníci si zatím budou muset počkat a v mezidobí jim budou radost dělat stále ještě spalovací modely. Je ale jisté, že majitel značky, automobilová skupina Volkswagen, bude zajisté cílit na přesun pohonných jednotek k elektromotrům. Práce na takovém modelu jsou již v plném proudu a ještě letos se představí závodní speciál pro seriál šampionátu FIM Enel MotoE.
První ukázky tohoto motocyklu ukázal výrobce světu již v loni v červnu. Podle slov výkonného ředitele má ale ještě Ducati před sebou dlouhou cestu ve vývoji, především v oblasti baterií. Před zahájením prodeje bude potřeba vylepšit dojezd na jedno nabití, ale i odpovídající výkon motoru hodný jména Ducati. Ředitel zmiňuje, že dosažení cíle může trvat i několik let. Není spokojený se současnou technologií baterií.
Čtěte také: Britští policisté osedlají elektromotorky, které zaujmou svou konstrukcí
Jenže tento pohled na aktuální situaci nejde příliš v souladu s myšlením vedením skupiny Volkswagen. Bohužel řediteli Chinnockovi nepomáhá ani fakt, že Harley Davidson se již věnuje druhým generacím elektrických motocyklů. Harley svůj první elektrický LifeWire představil již v roce 2019, v loňském roce oddělil elektrickou divizi pod vlastní vedení a dceřinou společnost LifeWire.
Je ale pravdou, že elektrifikace motocyklového segmentu jde poněkud odlišnou cestou než osobní automobilová doprava. Automobilky i výhradně motocykloví výrobci jsou zde více opatrní. BMW se zatím stále drží svých konceptů, ale komerčně zatím žádný podobný model neuveřejnili. Honda na druhé straně plánuje do roku 2025 celosvětově uvést nejméně 10 elektrických jednostopých modelů. Ducati se ale kromě elektrického vývoje angažuje i ve vývoji alternativních paliv se sníženou uhlíkovou stopou.