Nová Tesla Model Y se pomalu dostává k prvním zákazníkům, a tak je čas se podívat, jaké novinky přináší. V zimních měsících by například měla přinést ještě delší dojezdy díky tepelným optimalizacím.
Na webu Tesly je již také návod k Modelu Y. Jelikož je mnoho částí sdílených s Modelem 3, zaměříme se rovnou na odlišnosti. V podrobnostech najdeme zmínku, že pro zvýšení účinnosti se k vytápění Modelu Y využije tepelné čerpadlo. To znamená, že i při zapnutí vytápění interiéru vozu poběží kompresor a ventilátor klimatizace. Rozdíl je v tom, že ventil otočí oproti režimu chlazení směr proudění chladiva a teplo se dodává z vnějšího vzduchu dovnitř auta.
Vzhledem k tomu, že systém je poblíž motoru, je možné, že Tesla využije i zbytkového tepla pohonu. Vytápění elektromobilu je společně s předehřevem baterií spolehlivým žroutem procent baterie v mrazivém počasí. Starší vozy Tesly k ohřevu vzduchu využívaly elektrická topná tělesa, která ale z principu protopí i čtyřnásobně víc elektřiny.
I konkurence přechází k využití tepelného čerpadla – například Renault Zoe nebo Mini Cooper SE. Jelikož je standardním vybavením aut klimatizace, pro výrobce funkce tepelného čerpadla znamená jen přidání součástek do klimatizačního okruhu a výhodou je značné prodloužení dojezdu v zimě díky uspořené elektřině. Model Y by tedy mohl posunout hranice elektrických kilometrů dál.