Elektrický nástupce legendárního terénního Mercedesu G-Class už buší na dveře. Stuttgartská automobilka představí svůj dlouho očekávaný terénní elektromobil 24. dubna na pekingském autosalonu. Podle serveru Autocar bude nová elektrická G-Class označena jako G580 s technologií EQ. Ředitel značky Mercedes G Emmerich Schiller naznačil, že bude obsahovat různé modely s různými výkony, včetně vlajkové lodi AMG.
Mercedes poprvé odhalil koncept EQG na mnichovském autosalonu v září 2021 a letos v lednu ho ukázal i na veletrhu CES 2024. Ještě před jeho odhalením osobně otestoval generální ředitel automobilky Ola Källenius schopnosti elektrické G-Class v extrémních povětrnostních podmínkách poblíž polárního kruhu.
Od roku 1979 je Mercedes G-Class jedním z původních off-roadů. Emmerich Schiller k tomu uvedl, že společnost nechtěla kvůli elektrickému pohonu dělat žádné kompromisy. „Od začátku bylo rozhodnuto, že elektrický G-Class by měla být přinejmenším stejně dobrá jako model se spalovacím motorem, a to jak na silnici, tak v terénu,“ vysvětlil Schiller. Stejně jako jeho předchůdci je elektrický G-Class postavený tak, aby pokořil ikonický Schöckl. Než se dostane do výroby, absolvuje elektromobil 300 jízd nahoru a dolů po 5,5 kilometrů dlouhé trase, aby bylo zajištěno, že je skutečně připraven.
I z toho důvodu dostal čtyřmotorový systém, který používá také Rivian. Jeho cílem je poskytnout elektromobilu „bezkonkurenční kombinaci“ terénního výkonu včetně schopnosti dělat tankové otáčky s luxusem na silnici a kultivovanosti, které zákazníci od této třídy očekávají. Baterie je navíc utěsněna, aby bylo možné brouzdat hlubokou vodou. S další vrstvou polymerní směsi vyztužené uhlíkovými vlákny je pouzdro „navrženo tak, aby vždy chránilo baterii“.
Čtěte také: Luxus něco stojí, ale tohle? Elektrický Mercedes EQS ztratí v prvním roce 50% hodnoty
Navzdory všem ukázkám ještě automobilka neprozradila poslední detaily. Mercedes uvedl, že prototyp bude spotřebovávat mezi 28,7 a 30,3 kWh na 100 km při účinnosti 2 až 2,2 kWh. Při kapacitě baterie zhruba 100 kWh by to naznačovalo, že elektrická G-Class by měla mít dojezd přibližně 322 až 354 kilometrů, což je v dnešní době již výrazně podprůměrná hodnota. Podle ředitele značky Mercedes G je nicméně příliš brzy na oznámení skutečného dojezdu. Dodal však, že díky systému čtyř elektromotorů by mohl výrazně těžit z rekuperace energie, a to jak na silnici, tak v terénu.
Elektrický nástupce legendárního terénního Mercedesu G-Class už buší na dveře. Stuttgartská automobilka představí svůj dlouho očekávaný terénní elektromobil 24. dubna na pekingském autosalonu. Podle serveru Autocar bude nová elektrická G-Class označena jako G580 s technologií EQ. Ředitel značky Mercedes G Emmerich Schiller naznačil, že bude obsahovat různé modely s různými výkony, včetně vlajkové lodi AMG.
Mercedes poprvé odhalil koncept EQG na mnichovském autosalonu v září 2021 a letos v lednu ho ukázal i na veletrhu CES 2024. Ještě před jeho odhalením osobně otestoval generální ředitel automobilky Ola Källenius schopnosti elektrické G-Class v extrémních povětrnostních podmínkách poblíž polárního kruhu.
Od roku 1979 je Mercedes G-Class jedním z původních off-roadů. Emmerich Schiller k tomu uvedl, že společnost nechtěla kvůli elektrickému pohonu dělat žádné kompromisy. „Od začátku bylo rozhodnuto, že elektrický G-Class by měla být přinejmenším stejně dobrá jako model se spalovacím motorem, a to jak na silnici, tak v terénu,“ vysvětlil Schiller. Stejně jako jeho předchůdci je elektrický G-Class postavený tak, aby pokořil ikonický Schöckl. Než se dostane do výroby, absolvuje elektromobil 300 jízd nahoru a dolů po 5,5 kilometrů dlouhé trase, aby bylo zajištěno, že je skutečně připraven.
I z toho důvodu dostal čtyřmotorový systém, který používá také Rivian. Jeho cílem je poskytnout elektromobilu „bezkonkurenční kombinaci“ terénního výkonu včetně schopnosti dělat tankové otáčky s luxusem na silnici a kultivovanosti, které zákazníci od této třídy očekávají. Baterie je navíc utěsněna, aby bylo možné brouzdat hlubokou vodou. S další vrstvou polymerní směsi vyztužené uhlíkovými vlákny je pouzdro „navrženo tak, aby vždy chránilo baterii“.
Čtěte také: Luxus něco stojí, ale tohle? Elektrický Mercedes EQS ztratí v prvním roce 50% hodnoty
Navzdory všem ukázkám ještě automobilka neprozradila poslední detaily. Mercedes uvedl, že prototyp bude spotřebovávat mezi 28,7 a 30,3 kWh na 100 km při účinnosti 2 až 2,2 kWh. Při kapacitě baterie zhruba 100 kWh by to naznačovalo, že elektrická G-Class by měla mít dojezd přibližně 322 až 354 kilometrů, což je v dnešní době již výrazně podprůměrná hodnota. Podle ředitele značky Mercedes G je nicméně příliš brzy na oznámení skutečného dojezdu. Dodal však, že díky systému čtyř elektromotorů by mohl výrazně těžit z rekuperace energie, a to jak na silnici, tak v terénu.