Už je tomu poměrně dávno, co německá automobilka prezentovala koncept elektrické dodávky na autosalonu v Detroitu. Od té doby uběhlo moře času a jsme ve stavu, kdy Volkswagen potvrdil budoucí výrobu. Prozatím se nám však nedaří získat mnoho informací, a tak musíme spoléhat na nejmenované zdroje z úzkého vývojového kruhu projektu.
Mnohé z nás při představení zajímala hlavně cena, protože taková elektrická dodávka na moderní platformě nejspíš nebude nejlevnější špás. Prvotní odhady však byly mnohem větší než to, co nyní říká německá společnost Edison. Ta tvrdí rovnou dvě zajímavé informace, a to ohledně možností baterie a ceny.
Čtěte také: Volkswagen ID.Buzz spatřen při testování. Byl v těžkém přestrojení
Základní model Volkswagenu ID.Buzz by mohl dostat do vínku baterku o kapacitě 60 kWh. Taková porce by při slušné spotřebě mohla vystačit na nějakých 300 kilometrů, což je asi ideální scénář pro dovážkovou službu ve větším městě. Druhý model už je podstatně zajímavější, protože prý nabídne 100kWh baterii, která zaručí dojezd alespoň 500 kilometrů.
A za celou tu porci musí někdo samozřejmě zaplatit. Otázka ovšem zní kolik? Podle odhadů firmy Edison to vypadá, že základní cenovka začne na hranici 40 tisíc euro a verze s větší baterií na 60 tisíc euro. Při přepočtení na dnešní kurz to dělá cenu 1 až 1,57 milionu korun. V obou případech se ovšem bavíme v základu a troufáme si tvrdit, že výbavová verze “Max” by dokázala cenovku u 100 kWh baterie vyhoupnout na rovné 2 miliony bez mrknutí oka.
Co říkáte na koncept elektrické dodávky od Volkswagenu? Podělte se o názor v diskuzi!
Už je tomu poměrně dávno, co německá automobilka prezentovala koncept elektrické dodávky na autosalonu v Detroitu. Od té doby uběhlo moře času a jsme ve stavu, kdy Volkswagen potvrdil budoucí výrobu. Prozatím se nám však nedaří získat mnoho informací, a tak musíme spoléhat na nejmenované zdroje z úzkého vývojového kruhu projektu.
Mnohé z nás při představení zajímala hlavně cena, protože taková elektrická dodávka na moderní platformě nejspíš nebude nejlevnější špás. Prvotní odhady však byly mnohem větší než to, co nyní říká německá společnost Edison. Ta tvrdí rovnou dvě zajímavé informace, a to ohledně možností baterie a ceny.
Čtěte také: Volkswagen ID.Buzz spatřen při testování. Byl v těžkém přestrojení
Základní model Volkswagenu ID.Buzz by mohl dostat do vínku baterku o kapacitě 60 kWh. Taková porce by při slušné spotřebě mohla vystačit na nějakých 300 kilometrů, což je asi ideální scénář pro dovážkovou službu ve větším městě. Druhý model už je podstatně zajímavější, protože prý nabídne 100kWh baterii, která zaručí dojezd alespoň 500 kilometrů.
A za celou tu porci musí někdo samozřejmě zaplatit. Otázka ovšem zní kolik? Podle odhadů firmy Edison to vypadá, že základní cenovka začne na hranici 40 tisíc euro a verze s větší baterií na 60 tisíc euro. Při přepočtení na dnešní kurz to dělá cenu 1 až 1,57 milionu korun. V obou případech se ovšem bavíme v základu a troufáme si tvrdit, že výbavová verze “Max” by dokázala cenovku u 100 kWh baterie vyhoupnout na rovné 2 miliony bez mrknutí oka.
Co říkáte na koncept elektrické dodávky od Volkswagenu? Podělte se o názor v diskuzi!