Luxusní automobilka skupiny Stellantis, francouzský DS, se letos chystá představit řadu nových plně elektrických modelů. Než k tomu ale dojde, připravil si pro fanoušky drobnou odlehčenou verzi. Tou jsou nové full hybridní motorizace. Po vzoru skupiny se budou takové vozy označovat HYBRID a mají nabídnout až o 20 procent nižší spotřebu paliva. Pro začátek půjde o modely DS 3 a DS 4.
Po městě má být vůz schopný ujet až polovinu z trasy čistě na elektrický pohon. V takových podmínkách prý může úspora paliva klesnou i o 40 procent. Jelikož automobilka myslí i na zvýšenou bezpečnost okolních účastníků provozu a to především ty nejzranitelnější, vydává vůz do rychlosti 30 km/h zvuk, aby chodci přijíždějící vozidlo zaznamenali.
Základ pohonu tvoří zážehový tříválcový agregát (1,2 l) o výkonu 136 koňských sil. O řazení se stará dvouspojková šestistupňová převodovka s integrovaným pomocným elektromotorem. Ten samotný nabízí výkon 28 koní, pro rozjezdy a udržování rychlosti jde ale o zcela dostačující velikost. Při zpomalování obrací motor polaritu a díky rekuperaci dobíjí baterie a aktivně se podílí na brzdění. Úbytek brzdového prachu automobilka zohledňuje i v produkci škodlivých emisí.
Čtěte také: Stellantis vezme e-mobilitu za správný konec. Francouzi slibují pořádnou ofenzívu
Baterie umístěné v podlaze mají kapacitu 0,9 kWh. Oproti konvenčním spalovacím verzím si oba modely polepšily i v jízdní dynamice. Zrychlení na stovku se u DS 3 i DS 4 zlepšilo o 1,2 sekundy. Motorizace PureTech 130 s osmistupňovou převodovkou je přitom lehčí. Řidič je o aktuálně zvoleném pohonu informován skrze širokoúhlý displej digitálních budíků a změnou barvy informací.
První možnost objednávky hybridu dostanou zákazníci s modelem DS 4. Ten bude v nabídce ve dvou výbavách s rozšířenými možnostmi individuální konfigurace. Vozy jsou standardně vybaveny adaptivním tempomatem, hlídáním jízdy v pruhu i kompletní sadou parkovacích čidel včetně zpětné kamery. Ve vyšším stupni výbavy lze vůz dovybavit i Head-up displejem, matrix LED světlomety nebo například autonomní sytém řízení druhé úrovně DS DRIVE ASSIST 2.0. Ceny modelů automobilka zatím nepředstavila.
Luxusní automobilka skupiny Stellantis, francouzský DS, se letos chystá představit řadu nových plně elektrických modelů. Než k tomu ale dojde, připravil si pro fanoušky drobnou odlehčenou verzi. Tou jsou nové full hybridní motorizace. Po vzoru skupiny se budou takové vozy označovat HYBRID a mají nabídnout až o 20 procent nižší spotřebu paliva. Pro začátek půjde o modely DS 3 a DS 4.
Po městě má být vůz schopný ujet až polovinu z trasy čistě na elektrický pohon. V takových podmínkách prý může úspora paliva klesnou i o 40 procent. Jelikož automobilka myslí i na zvýšenou bezpečnost okolních účastníků provozu a to především ty nejzranitelnější, vydává vůz do rychlosti 30 km/h zvuk, aby chodci přijíždějící vozidlo zaznamenali.
Základ pohonu tvoří zážehový tříválcový agregát (1,2 l) o výkonu 136 koňských sil. O řazení se stará dvouspojková šestistupňová převodovka s integrovaným pomocným elektromotorem. Ten samotný nabízí výkon 28 koní, pro rozjezdy a udržování rychlosti jde ale o zcela dostačující velikost. Při zpomalování obrací motor polaritu a díky rekuperaci dobíjí baterie a aktivně se podílí na brzdění. Úbytek brzdového prachu automobilka zohledňuje i v produkci škodlivých emisí.
Čtěte také: Stellantis vezme e-mobilitu za správný konec. Francouzi slibují pořádnou ofenzívu
Baterie umístěné v podlaze mají kapacitu 0,9 kWh. Oproti konvenčním spalovacím verzím si oba modely polepšily i v jízdní dynamice. Zrychlení na stovku se u DS 3 i DS 4 zlepšilo o 1,2 sekundy. Motorizace PureTech 130 s osmistupňovou převodovkou je přitom lehčí. Řidič je o aktuálně zvoleném pohonu informován skrze širokoúhlý displej digitálních budíků a změnou barvy informací.
První možnost objednávky hybridu dostanou zákazníci s modelem DS 4. Ten bude v nabídce ve dvou výbavách s rozšířenými možnostmi individuální konfigurace. Vozy jsou standardně vybaveny adaptivním tempomatem, hlídáním jízdy v pruhu i kompletní sadou parkovacích čidel včetně zpětné kamery. Ve vyšším stupni výbavy lze vůz dovybavit i Head-up displejem, matrix LED světlomety nebo například autonomní sytém řízení druhé úrovně DS DRIVE ASSIST 2.0. Ceny modelů automobilka zatím nepředstavila.