DS vozy si polepší. Automobilka nově nabídne i full hybridní motorizace

Matouš Vrchota
  • Modely DS 3 a DS 4 zařadí do nabídky i automatické full hybridní motorizace
  • Stellantis slibuje spotřebu nižší o 20 procent
  • Bude malý elektromotor k základnímu tříválci stačit?
DS 3 HYBRID (2024)
DS 3 HYBRID (2024)

Luxusní automobilka skupiny Stellantis, francouzský DS, se letos chystá představit řadu nových plně elektrických modelů. Než k tomu ale dojde, připravil si pro fanoušky drobnou odlehčenou verzi. Tou jsou nové full hybridní motorizace. Po vzoru skupiny se budou takové vozy označovat HYBRID a mají nabídnout až o 20 procent nižší spotřebu paliva. Pro začátek půjde o modely DS 3 a DS 4.

Nové elektrifikované vozy DS

Po městě má být vůz schopný ujet až polovinu z trasy čistě na elektrický pohon. V takových podmínkách prý může úspora paliva klesnou i o 40 procent. Jelikož automobilka myslí i na zvýšenou bezpečnost okolních účastníků provozu a to především ty nejzranitelnější, vydává vůz do rychlosti 30 km/h zvuk, aby chodci přijíždějící vozidlo zaznamenali.

Základ pohonu tvoří zážehový tříválcový agregát (1,2 l) o výkonu 136 koňských sil. O řazení se stará dvouspojková šestistupňová převodovka s integrovaným pomocným elektromotorem. Ten samotný nabízí výkon 28 koní, pro rozjezdy a udržování rychlosti jde ale o zcela dostačující velikost. Při zpomalování obrací motor polaritu a díky rekuperaci dobíjí baterie a aktivně se podílí na brzdění. Úbytek brzdového prachu automobilka zohledňuje i v produkci škodlivých emisí.

DS 4 HYBRID (2024)
DS 4 HYBRID (2024)

Čtěte také: Stellantis vezme e-mobilitu za správný konec. Francouzi slibují pořádnou ofenzívu


Z výbavy se slevovat nebude

Baterie umístěné v podlaze mají kapacitu 0,9 kWh. Oproti konvenčním spalovacím verzím si oba modely polepšily i v jízdní dynamice. Zrychlení na stovku se u DS 3 i DS 4 zlepšilo o 1,2 sekundy. Motorizace PureTech 130 s osmistupňovou převodovkou je přitom lehčí. Řidič je o aktuálně zvoleném pohonu informován skrze širokoúhlý displej digitálních budíků a změnou barvy informací.

První možnost objednávky hybridu dostanou zákazníci s modelem DS 4. Ten bude v nabídce ve dvou výbavách s rozšířenými možnostmi individuální konfigurace. Vozy jsou standardně vybaveny adaptivním tempomatem, hlídáním jízdy v pruhu i kompletní sadou parkovacích čidel včetně zpětné kamery. Ve vyšším stupni výbavy lze vůz dovybavit i Head-up displejem, matrix LED světlomety nebo například autonomní sytém řízení druhé úrovně DS DRIVE ASSIST 2.0. Ceny modelů automobilka zatím nepředstavila.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články