Čínský gigant BYD předběhne v prodejích Ford a Hondu. Co bude dál?

Matouš Vrchota
BYD Seal U | foto: BYD
BYD Seal U | foto: BYD

BYD se stal za poslední dva roky úhlavním konkurentem Tesly. A to i přes to, že své vozy nabízí na podstatně menším trhu. Doposud totiž čínské vozy nenajdeme ani ve většině evropských zemí, ani v Severní Americe. I tak se automobilka řadí mezi světově nejúspěšnější v prodejích. S velkou pravděpodobností automobilka do konce roku přeskočí i dvě tradiční značky.

Raketový nárůst prodejů

Jen za minulý měsíc BYD prodal přes 500 tisíc vozidel. Od začátku roku jde o více než 3,7 milionu aut. Již tato hodnota o 40 procent překonává výkon předešlého roku. Jestliže si automobilka udrží takovou míru zájmu i v prosinci, velmi pravděpodobně skončí rok s výbornými čísly a překoná cíl prodat celkem 4 miliony vozidel.

Před čínským výrobcem aktuálně stojí v žebříčku Ford a Honda. Ford během devíti měsíců prodal 3,3 milionů vozidel, Honda o 200 tisíc vozů méně. Dá se předpokládat, že do konce roku počty vzrostou na 4,3, respektive 4 miliony. Na hodnotu Fordu nebo i lehce přes by se mohl dostat i BYD. V žebříčku by si tak polepšil rovnou o dvě pozice. Pro příští rok si dala automobilka ještě větší cíl. Překonat chce hranici pěti milionů.

Výroba aut
Výroba aut

Prodejům stále kraluje japonský mistr

Finální statistiky nám prozradí až příští měsíc. Jestliže se v příštím roce podaří rozšířit i počet zemí, které budou vozy oficiálně nabízet, mohou prodeje růst stejným tempem jako v tom letošním. Ač je zajímavé sledovat strmou křivku růstu velké čínské automobilky, tradiční výrobci ji sledují s velkými vráskami na čele. Jde především o jejich klesající odbyt. V cestě za prvenstvím nejen v hodnotě společnosti, ale i skutečnými prodeji čeká automobilku ještě dlouhá cesta. Ovšem současný stav je velmi progresivní.

V žebříčku před výrobcem stojí například Volkswagen, který ve třech kvartálech prodal 6,5 milionu vozidel. O něco lépe je na tom Toyota s více než 8,3 miliony. Tesla v tomto žebříčku nevystupuje příliš vysoko, její roční prodej dosahuje zhruba 1,3 milionu. V případě BYD je ale potřeba vzít v potaz, že jeho nabídka neobsahuje pouze bateriové vozy.

Bateriových elektromobilů dodal BYD zhruba o 100 tisíc méně než Tesla. Vozy Nové energie (NEV – New Energy Vehicles) zahrnují i značný podíl plug-in hybridních modelů. Tento typ vozidel je v posledních měsících v domovské Číně čím dál oblíbenější a prodává se lépe než plně elektrické modely.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články