Čínský gigant BYD předběhne v prodejích Ford a Hondu. Co bude dál?

BYD se stal za poslední dva roky úhlavním konkurentem Tesly. A to i přes to, že své vozy nabízí na podstatně menším trhu. Doposud totiž čínské vozy nenajdeme ani ve většině evropských zemí, ani v Severní Americe. I tak se automobilka řadí mezi světově nejúspěšnější v prodejích. S velkou pravděpodobností automobilka do konce roku přeskočí i dvě tradiční značky.
Raketový nárůst prodejů
Jen za minulý měsíc BYD prodal přes 500 tisíc vozidel. Od začátku roku jde o více než 3,7 milionu aut. Již tato hodnota o 40 procent překonává výkon předešlého roku. Jestliže si automobilka udrží takovou míru zájmu i v prosinci, velmi pravděpodobně skončí rok s výbornými čísly a překoná cíl prodat celkem 4 miliony vozidel.
Před čínským výrobcem aktuálně stojí v žebříčku Ford a Honda. Ford během devíti měsíců prodal 3,3 milionů vozidel, Honda o 200 tisíc vozů méně. Dá se předpokládat, že do konce roku počty vzrostou na 4,3, respektive 4 miliony. Na hodnotu Fordu nebo i lehce přes by se mohl dostat i BYD. V žebříčku by si tak polepšil rovnou o dvě pozice. Pro příští rok si dala automobilka ještě větší cíl. Překonat chce hranici pěti milionů.

Prodejům stále kraluje japonský mistr
Finální statistiky nám prozradí až příští měsíc. Jestliže se v příštím roce podaří rozšířit i počet zemí, které budou vozy oficiálně nabízet, mohou prodeje růst stejným tempem jako v tom letošním. Ač je zajímavé sledovat strmou křivku růstu velké čínské automobilky, tradiční výrobci ji sledují s velkými vráskami na čele. Jde především o jejich klesající odbyt. V cestě za prvenstvím nejen v hodnotě společnosti, ale i skutečnými prodeji čeká automobilku ještě dlouhá cesta. Ovšem současný stav je velmi progresivní.
V žebříčku před výrobcem stojí například Volkswagen, který ve třech kvartálech prodal 6,5 milionu vozidel. O něco lépe je na tom Toyota s více než 8,3 miliony. Tesla v tomto žebříčku nevystupuje příliš vysoko, její roční prodej dosahuje zhruba 1,3 milionu. V případě BYD je ale potřeba vzít v potaz, že jeho nabídka neobsahuje pouze bateriové vozy.
Bateriových elektromobilů dodal BYD zhruba o 100 tisíc méně než Tesla. Vozy Nové energie (NEV – New Energy Vehicles) zahrnují i značný podíl plug-in hybridních modelů. Tento typ vozidel je v posledních měsících v domovské Číně čím dál oblíbenější a prodává se lépe než plně elektrické modely.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.