Číňané chtějí vyrábět levný elektromobil MG4 Electric přímo v Evropě
- Tradiční britský výrobce patří nyní čínské skupině SAIC
- Jeho MG4 Electric útočí zajímavou výbavou a skvělou cenou
- Měl by se proto začít vyrábět i v nové továrně v Evropě

Znovuzrozené MG o sobě dává vědět na evropském trhu především prostřednictvím svého zajímavého elektrického hatchbacku MG4 Electric. Značka patří pod křídla čínské skupiny SAIC. Vůz ohromí především svojí cenou a velmi zajímavou výbavou. SAIC nyní zvažuje, že vůz Evropanům zpřístupní ještě více. Bude jej vyrábět i v nově vznikající továrně, informuje server Automobilwoche.
Nové kladivo na evropské značky
Pro zájemce ovšem může jít o cenový paradox. Výroba vozidel v Evropě je totiž nákladnější než v domácí Číně. Společnost proto zatím rozšíření výroby zvažuje. Ředitel evropské divize MG Motors, William Wang, doplňuje, že je potřeba provést detailní propočty nákladů na energie, pracovní síly a dalších faktorů. Teprve na základě těchto analýz SAIC vybere nejvhodnější zemi pro stavbu nové evropské továrny.
Jelikož ale značka plánuje prodej více než 200 tisíc vozidel ročně, je debata o rozšíření výroby na místě. Lokální továrna naopak přinese úspory na dovozu vozů z Číny. Import by se měl snížit alespoň o 10 %. Největším trhem je pro MG přirozeně „domácí“ Velká Británie. I z toho důvodu jsou Britské ostrovy žhavým kandidátem pro výstavbu. U hledáčku vedení automobilky je lokalita Langbridge poblíž Birminghamu.

Čtěte také: Čínský kombík MG 5 míří do ČR! Ještě levnější ojetinu seženete již nyní
Evropané na levný elektromobil netrpělivě čekají. Je to ten pravý?
V těchto místech se nachází výzkumné a vývojové středisko MG. Původní výrobní hala byla ovšem začátkem desetiletí srovnána se zemí, a tak by zde SAIC musel novou vystavět kompletně novou. A to se neobejde bez větší investice. Ať už se továrna nakonec postaví kdekoliv, jisté je, že prvním „evropským“ modelem se stane zmíněné MG4 Electric. Jde zatím o prvního zástupce této modelové řady. V plánu ovšem je uvést i ryze sportovní model MG4 XPower s pohonem všech kol a výkonem motoru 320 kW.
Pro srovnání je aktuálně dostupné MG4 vybavené motory o výkonu 125 kW v základní verzi, vyšší stupeň výbavy pohání 150 kW. Oba jsou párované se zadní nápravou. Vedení potvrdilo, že by se na trh měla dostat ještě jedna verze s větší baterií a dalším dojezdem. O rostoucí popularitě MG v Evropě není žádný pochyb. V první polovině roku značka prodala 115 tisíc vozidel. To je dvojnásobek toho, jako za stejné období o rok dříve.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.