Chorvatsko v posledních letech činí důležité kroky pro to, aby se turisté při návštěvě cítili opět o něco pohodlněji a lépe. Další podobný krok mají v plánu i pro budoucí roky, kdy chtějí postupně přejít na nový způsob úhrady poplatků za jízdu po místní dálniční síti. Z klasického mýtného systému používající brány se má přejít na plně digitální způsob nevyžadující zastavení. Jízda bude opět plynulejší.
Na metodě platby za ujeté kilometry se nic měnit nebude. Chorvaté sami si před několika lety odhlasovali mýtný systém před klasickou dálniční vinětou. Podle některých expertů nejde o nejvýhodnější systém pro stát, především kvůli vysokým nákladům na výstavbu a údržbu mýtných bran a kamer. Od klasických dálničních kupónů se ale pomalu ustupuje.
Chorvatsko za první pololetí až do poloviny srpna vybralo na mýtném necelých 30 milionů eur. V meziročním srovnání za stejné období své zisky navýšilo o 8 %. Současný systém vyžaduje po řidičích zastavení u mýtné brány pro vydání lístku a podruhé pro provedení platby. V těchto místech se tak přirozeně vytváří kolony. Digitální systém bude vše snímat pouze prostřednictvím kamer a veškeré platby budou prováděny bezhotovostně online. Řidiči se před jízdou pouze zaregistrují se svojí registrační značkou vozidla na příslušné webové stránce.
Chorvatsko v posledních letech činí důležité kroky pro to, aby se turisté při návštěvě cítili opět o něco pohodlněji a lépe. Další podobný krok mají v plánu i pro budoucí roky, kdy chtějí postupně přejít na nový způsob úhrady poplatků za jízdu po místní dálniční síti. Z klasického mýtného systému používající brány se má přejít na plně digitální způsob nevyžadující zastavení. Jízda bude opět plynulejší.
Na metodě platby za ujeté kilometry se nic měnit nebude. Chorvaté sami si před několika lety odhlasovali mýtný systém před klasickou dálniční vinětou. Podle některých expertů nejde o nejvýhodnější systém pro stát, především kvůli vysokým nákladům na výstavbu a údržbu mýtných bran a kamer. Od klasických dálničních kupónů se ale pomalu ustupuje.
Chorvatsko za první pololetí až do poloviny srpna vybralo na mýtném necelých 30 milionů eur. V meziročním srovnání za stejné období své zisky navýšilo o 8 %. Současný systém vyžaduje po řidičích zastavení u mýtné brány pro vydání lístku a podruhé pro provedení platby. V těchto místech se tak přirozeně vytváří kolony. Digitální systém bude vše snímat pouze prostřednictvím kamer a veškeré platby budou prováděny bezhotovostně online. Řidiči se před jízdou pouze zaregistrují se svojí registrační značkou vozidla na příslušné webové stránce.