V továrnách BMW a Mini se po dokončení montáže pohybují vozy zcela samostatně, bez řidiče za volantem. Společnost BMW Group zavedla systém Automated Driving In-Plant (AFW), který umožňuje autům projíždět přesně určenou trasu přímo v areálu továrny. Tento systém byl poprvé testován v roce 2022 v největší evropské továrně BMW v Dingolfingu a nyní je připraven k plnému využití i na dalších místech.
Technologie se zpočátku používala u elektrických modelů i5 a i7, ale postupně se rozšiřuje i na další vozy BMW a nový Mini Countryman. Kromě Dingolfingu se nyní zavádí i v továrně v Lipsku, kde většina vyrobených aut bude tovární areál projíždět autonomně. Další závody v Regensburgu a Oxfordu plánují nasazení systému příští rok, stejně jako nový výrobní závod v Debrecenu v Maďarsku, který se zaměří na výrobu elektrického SUV iX3.
V továrně v Dingolfingu se nová auta pohybují samostatně po trase dlouhé přes 1 kilometr. Z montážních hal projíždějí testovací trasou a končí v dokončovacím prostoru. Celá trasa je řízena pomocí pokročilých senzorů a systémů, které auta bezpečně vedou. Podle BMW se jedná o největší instalaci technologie Lidar v Evropě.
Podle Milana Nedeljkoviće, který je členem představenstva BMW AG pro výrobu, se během následujících deseti let očekává, že autonomní systém najezdí v továrnách BMW miliony testovacích kilometrů. Technologie se má postupně rozšířit i na venkovní prostory a další části výroby, například na testovací zóny a distribuční oblasti.
BMW zavedením nového systému zjednodušuje a zrychluje procesy ve svých továrnách. Zároveň jde o důležitý krok směrem k plně autonomním technologiím, které najdou uplatnění nejen ve výrobě, ale i v běžném provozu na silnicích. Potvrzuje se, že budoucnost automobilového průmyslu stále větší měrou spočívá v digitalizaci a automatizaci a že BMW patří mezi lídry tohoto trendu.
V továrnách BMW a Mini se po dokončení montáže pohybují vozy zcela samostatně, bez řidiče za volantem. Společnost BMW Group zavedla systém Automated Driving In-Plant (AFW), který umožňuje autům projíždět přesně určenou trasu přímo v areálu továrny. Tento systém byl poprvé testován v roce 2022 v největší evropské továrně BMW v Dingolfingu a nyní je připraven k plnému využití i na dalších místech.
Technologie se zpočátku používala u elektrických modelů i5 a i7, ale postupně se rozšiřuje i na další vozy BMW a nový Mini Countryman. Kromě Dingolfingu se nyní zavádí i v továrně v Lipsku, kde většina vyrobených aut bude tovární areál projíždět autonomně. Další závody v Regensburgu a Oxfordu plánují nasazení systému příští rok, stejně jako nový výrobní závod v Debrecenu v Maďarsku, který se zaměří na výrobu elektrického SUV iX3.
V továrně v Dingolfingu se nová auta pohybují samostatně po trase dlouhé přes 1 kilometr. Z montážních hal projíždějí testovací trasou a končí v dokončovacím prostoru. Celá trasa je řízena pomocí pokročilých senzorů a systémů, které auta bezpečně vedou. Podle BMW se jedná o největší instalaci technologie Lidar v Evropě.
Podle Milana Nedeljkoviće, který je členem představenstva BMW AG pro výrobu, se během následujících deseti let očekává, že autonomní systém najezdí v továrnách BMW miliony testovacích kilometrů. Technologie se má postupně rozšířit i na venkovní prostory a další části výroby, například na testovací zóny a distribuční oblasti.
BMW zavedením nového systému zjednodušuje a zrychluje procesy ve svých továrnách. Zároveň jde o důležitý krok směrem k plně autonomním technologiím, které najdou uplatnění nejen ve výrobě, ale i v běžném provozu na silnicích. Potvrzuje se, že budoucnost automobilového průmyslu stále větší měrou spočívá v digitalizaci a automatizaci a že BMW patří mezi lídry tohoto trendu.