BMW představilo druhou generaci sportovně aktivního coupé (SAC) X2. Kromě přepracovaného designu přiváží novou paletu spalovacích motorizací, vrcholnou sportovní verzi divize M a poprví čistě elektrickou verzi pod označením iX2. Vůz lze již u výrobce objednat. K zákazníkům a na volný trh se dostane na jaře příštího roku.
Podobně jako menší sourozenec iX1 bude i kupé iX2 na začátku dostupné v jedné elektrické motorizaci xDrive30. Ta je tvořena dvojicí motorů pohánějící všechna kola o kombinovaném výkonu 230 kW. Energii pro jízdu uchovává baterie o kapacitě 64,8 kWh. BMW udává dojezd mezi 417 a 449 kilometry. Podle metodiky WLTP by tak tento model měl být o něco více efektivní a úspornější než menší iX1.
Palubní nabíječka nabízí standardní maximum výkonu 11 kW, takovým způsobem byste měli vůz dobít zhruba za šest a půl hodiny. Rychlé nabíjecí stojany posílají do vozu výkon do 130 kW. 70 procent kapacity (10-80 procent) v takovém případě přiteče během 29 minut. Vůz dostal vylepšený teplotní management, který dokáže lépe předvídat potřebu nabíjení. Je automaticky propojený s vestavěnou navigací. Vždy byste tak měli při příjezdu k nabíječce mít ideálně připravenou baterii pro příjem energie.
Čtěte také: BMW prý s nástupem éry „Neue Klasse“ překope názvosloví modelů. Co se změní?
Novinkou je možnost zvolení osvětlené masky chladiče, podobně jako u velkého modelu X6. U nových modelů již můžete zapomenout na klasické žárovky, BMW u LED světlometů již konečně udělalo standardní výchozí výbavu. Mnoho změn se událo i na zádi vozu. První generace BMW X2 více než vysoko posazené kupé připomínalo spíše crossover hatchback. Linie střech se tak mnohem dříve snižuje a je více podobná stylu X4 a X6. BMW si pro tyto vozy rezervuje označení SAC, tedy Sportovně Aktivní Coupé.
Tepelné čerpadlo v každé výbavě nového BMW X2 spolupracuje se základní dvouzónovou klimatizací pro lepší komfort posádky. Vůz nabízí nejnovější verzi systému BMW Operating System ve verzi 9. Vizuální stránku zajišťuje dvojice displejů o úhlopříčkách 10,25 a 10,7 palců. Běžný úložný prostor pojme 525 litrů nákladu, po sklopení sedadel lze navýšit až na 1 400 litrů. Hmotností vůz lehce přesahuje hranici dvou tun (2 020 kg). S rozměry 4 554 x 1 845 x 1 560 mm se řadí mezi příjemné společníky pro městskou jízdu.
BMW bude nový model X2 vyrábět ve továrně v německém Regensburgu. K prvním zájemcům se dostane již během března příštího roku. Elektrická verze iX2 bude nicméně k dostání s drobným zpožděním, zatím se termín očekává během letních měsíců 2024. Konvenční spalovací verze mají počáteční částku stanovenou na 1 041 300 korun, ekologická elektrická verze bude na počátku dražší, pořídíte ji od 1 384 500 korun.
BMW představilo druhou generaci sportovně aktivního coupé (SAC) X2. Kromě přepracovaného designu přiváží novou paletu spalovacích motorizací, vrcholnou sportovní verzi divize M a poprví čistě elektrickou verzi pod označením iX2. Vůz lze již u výrobce objednat. K zákazníkům a na volný trh se dostane na jaře příštího roku.
Podobně jako menší sourozenec iX1 bude i kupé iX2 na začátku dostupné v jedné elektrické motorizaci xDrive30. Ta je tvořena dvojicí motorů pohánějící všechna kola o kombinovaném výkonu 230 kW. Energii pro jízdu uchovává baterie o kapacitě 64,8 kWh. BMW udává dojezd mezi 417 a 449 kilometry. Podle metodiky WLTP by tak tento model měl být o něco více efektivní a úspornější než menší iX1.
Palubní nabíječka nabízí standardní maximum výkonu 11 kW, takovým způsobem byste měli vůz dobít zhruba za šest a půl hodiny. Rychlé nabíjecí stojany posílají do vozu výkon do 130 kW. 70 procent kapacity (10-80 procent) v takovém případě přiteče během 29 minut. Vůz dostal vylepšený teplotní management, který dokáže lépe předvídat potřebu nabíjení. Je automaticky propojený s vestavěnou navigací. Vždy byste tak měli při příjezdu k nabíječce mít ideálně připravenou baterii pro příjem energie.
Čtěte také: BMW prý s nástupem éry „Neue Klasse“ překope názvosloví modelů. Co se změní?
Novinkou je možnost zvolení osvětlené masky chladiče, podobně jako u velkého modelu X6. U nových modelů již můžete zapomenout na klasické žárovky, BMW u LED světlometů již konečně udělalo standardní výchozí výbavu. Mnoho změn se událo i na zádi vozu. První generace BMW X2 více než vysoko posazené kupé připomínalo spíše crossover hatchback. Linie střech se tak mnohem dříve snižuje a je více podobná stylu X4 a X6. BMW si pro tyto vozy rezervuje označení SAC, tedy Sportovně Aktivní Coupé.
Tepelné čerpadlo v každé výbavě nového BMW X2 spolupracuje se základní dvouzónovou klimatizací pro lepší komfort posádky. Vůz nabízí nejnovější verzi systému BMW Operating System ve verzi 9. Vizuální stránku zajišťuje dvojice displejů o úhlopříčkách 10,25 a 10,7 palců. Běžný úložný prostor pojme 525 litrů nákladu, po sklopení sedadel lze navýšit až na 1 400 litrů. Hmotností vůz lehce přesahuje hranici dvou tun (2 020 kg). S rozměry 4 554 x 1 845 x 1 560 mm se řadí mezi příjemné společníky pro městskou jízdu.
BMW bude nový model X2 vyrábět ve továrně v německém Regensburgu. K prvním zájemcům se dostane již během března příštího roku. Elektrická verze iX2 bude nicméně k dostání s drobným zpožděním, zatím se termín očekává během letních měsíců 2024. Konvenční spalovací verze mají počáteční částku stanovenou na 1 041 300 korun, ekologická elektrická verze bude na počátku dražší, pořídíte ji od 1 384 500 korun.