V září bylo v Německu registrováno 224 502 osobních aut, což je v podstatě stejný objem jako před rokem. Během prvních devíti měsíců roku 2023 bylo zaregistrováno 2 138 066 nových vozů (meziroční nárůst o 14,5 %). Segment „plug-in“ elektromobilů, tedy vozidel schopných dobíjení ze zásuvky (BEV+PHEV), ale zaznamenal v září výrazný pokles nových registrací kvůli ukončení pobídek pro firemní zákazníky.
Konec některých pobídek také vysvětluje prudký nárůst srpnových prodejů nových elektrických firemních vozů, kdy registrace čistě elektrických elektromobilů meziročně vzrostly o 171 % na téměř 32 % celkového trhu. V září dosáhly celkové registrace nových „plug-in“ elektromobilů 47 097 kusů (meziročně o 35 % méně), což je 21 % z celkového objemu (oproti 32,3 % před rokem). Registrace bateriových elektromobilů (BEV) se meziročně snížily o 29 % na 31 714 kusů, což představuje mírně přes 14 % trhu. Před rokem to bylo téměř 20 %.
Registrace plug-in hybridních vozů (PHEV) se také snížily, meziročně o 46 % na 15 383 kusů. Šlo již o devátý měsíc v roce, kdy došlo k meziročnímu poklesu prodejů PHEV. Prodejní výsledky jsou celkově typické pro měsíce před a po změně pobídek. V blízké budoucnosti by se ale prodeje měly opět zlepšit, a to zejména proto, že na začátku roku 2024 se očekává další snížení dotací pro elektromobily. Až poté uvidíme, jaký je prodejní potenciál elektromobilů bez státní podpory.
Čtěte také: Vybrali jsme 3 nejlepší elektromobily, které mají dojezd přes 600 km
V Německu je letos zatím registrováno více než 510 000 nových osobních aut na elektrický pohon, což je zhruba 24 % z celkového objemu.
Pro srovnání, v roce 2022 bylo v Německu registrováno víc než 832 000 nových osobních aut do zásuvky, tedy 31,4 % z celkového objemu ve srovnání s více než 681 000 v roce 2021.
Nejvyšší počet registrací nových elektromobilů do zásuvky za září zaznamenal Mercedes-Benz (6451), následovaný Opelem (4670) a Teslou (4216). Tesla byla jedničkou v počtu registrací čistě elektrických vozů. Zajímavostí je horší pozice značky Volkswagen v září, která naznačuje, že ji výrazně ovlivnila změna pobídek ve firemním sektoru. Volkswagen prodal jen 2921 automobilů do zásuvky, z toho 2653 čistě elektrických vozů a 268 plug-in hybridů.
Nejčastěji registrovaným bateriovým elektromobilem v Německu se v září stala Tesla Model Y (3921), výsledek je ale o 60 % nižší než před rokem. Zajímavostí jsou počty registrací Opel Corsa-e, který zaznamenal 2175 prodejů, což je o 222 % více než před rokem. Třetí nejlepší byl Fiat 500e s 1765 kusy (meziroční pokles o 6 %). Dvojice Volkswagen ID.4 a ID.5 byla s 1265 prodeji pátá (pokles o 48 %), mírně za Opelem Mokka-e (1286 a nárůst o 37 %). Bylo zaznamenáno také 31 registrací zcela nového Volkswagenu ID.7, což značí jeho vstup na trh.
Jako nejprodávanější plně elektrický automobil od začátku roku posílila Tesla Model Y, které se prodalo 38 608 kusů (meziroční nárůst 71 %). Jen pro informaci, jak také píše server InsideEVs, v Německu se od začátku roku prodalo 14 147 kusů Škoda Enyaq IV. Společně s dalšími 3856 plug-in hybridy tak mladoboleslavská automobilka prodala v Německu 18 003 automobilů do zásuvky.
V září bylo v Německu registrováno 224 502 osobních aut, což je v podstatě stejný objem jako před rokem. Během prvních devíti měsíců roku 2023 bylo zaregistrováno 2 138 066 nových vozů (meziroční nárůst o 14,5 %). Segment „plug-in“ elektromobilů, tedy vozidel schopných dobíjení ze zásuvky (BEV+PHEV), ale zaznamenal v září výrazný pokles nových registrací kvůli ukončení pobídek pro firemní zákazníky.
Konec některých pobídek také vysvětluje prudký nárůst srpnových prodejů nových elektrických firemních vozů, kdy registrace čistě elektrických elektromobilů meziročně vzrostly o 171 % na téměř 32 % celkového trhu. V září dosáhly celkové registrace nových „plug-in“ elektromobilů 47 097 kusů (meziročně o 35 % méně), což je 21 % z celkového objemu (oproti 32,3 % před rokem). Registrace bateriových elektromobilů (BEV) se meziročně snížily o 29 % na 31 714 kusů, což představuje mírně přes 14 % trhu. Před rokem to bylo téměř 20 %.
Registrace plug-in hybridních vozů (PHEV) se také snížily, meziročně o 46 % na 15 383 kusů. Šlo již o devátý měsíc v roce, kdy došlo k meziročnímu poklesu prodejů PHEV. Prodejní výsledky jsou celkově typické pro měsíce před a po změně pobídek. V blízké budoucnosti by se ale prodeje měly opět zlepšit, a to zejména proto, že na začátku roku 2024 se očekává další snížení dotací pro elektromobily. Až poté uvidíme, jaký je prodejní potenciál elektromobilů bez státní podpory.
Čtěte také: Vybrali jsme 3 nejlepší elektromobily, které mají dojezd přes 600 km
V Německu je letos zatím registrováno více než 510 000 nových osobních aut na elektrický pohon, což je zhruba 24 % z celkového objemu.
Pro srovnání, v roce 2022 bylo v Německu registrováno víc než 832 000 nových osobních aut do zásuvky, tedy 31,4 % z celkového objemu ve srovnání s více než 681 000 v roce 2021.
Nejvyšší počet registrací nových elektromobilů do zásuvky za září zaznamenal Mercedes-Benz (6451), následovaný Opelem (4670) a Teslou (4216). Tesla byla jedničkou v počtu registrací čistě elektrických vozů. Zajímavostí je horší pozice značky Volkswagen v září, která naznačuje, že ji výrazně ovlivnila změna pobídek ve firemním sektoru. Volkswagen prodal jen 2921 automobilů do zásuvky, z toho 2653 čistě elektrických vozů a 268 plug-in hybridů.
Nejčastěji registrovaným bateriovým elektromobilem v Německu se v září stala Tesla Model Y (3921), výsledek je ale o 60 % nižší než před rokem. Zajímavostí jsou počty registrací Opel Corsa-e, který zaznamenal 2175 prodejů, což je o 222 % více než před rokem. Třetí nejlepší byl Fiat 500e s 1765 kusy (meziroční pokles o 6 %). Dvojice Volkswagen ID.4 a ID.5 byla s 1265 prodeji pátá (pokles o 48 %), mírně za Opelem Mokka-e (1286 a nárůst o 37 %). Bylo zaznamenáno také 31 registrací zcela nového Volkswagenu ID.7, což značí jeho vstup na trh.
Jako nejprodávanější plně elektrický automobil od začátku roku posílila Tesla Model Y, které se prodalo 38 608 kusů (meziroční nárůst 71 %). Jen pro informaci, jak také píše server InsideEVs, v Německu se od začátku roku prodalo 14 147 kusů Škoda Enyaq IV. Společně s dalšími 3856 plug-in hybridy tak mladoboleslavská automobilka prodala v Německu 18 003 automobilů do zásuvky.