Bez dotací to nepůjde? Německo řeší obrovský nezájem o elektromobily
- Po snížení pobídek prudce klesl německý prodej elektromobilů
- V roce 2024 má přitom dojít k dalšímu snížení dotací
- Jaký je skutečný zájem o elektrické automobily v naší sousední zemi?

Čtěte také: Vybrali jsme 3 nejlepší elektromobily, které mají dojezd přes 600 km
Registrace vozidel s možností dobíjení (plug-in) v září (Německo)
- Bateriové elektromobily: 31 714 (pokles o 29 % a 14,1 % podíl na trhu)
- Plug-in hybridy: 15 383 (pokles o 46 % a podíl na trhu 6,9 %)
- Celkem: 47 097 (pokles o 35 % a podíl na trhu 21 %)
V Německu je letos zatím registrováno více než 510 000 nových osobních aut na elektrický pohon, což je zhruba 24 % z celkového objemu.
Registrace aut typu „plug-in“ od začátku roku (Německo)
- Bateriové elektromobily (BEV): 387 289 (nárůst o 42 % a podíl na trhu 18,1 %)
- Plug-in hybridní elektromobily (PHEV): 123 345 (pokles o 43 % a podíl na trhu 5,8 %)
- Celkem: 510 634 (nárůst o 5 % a podíl na trhu 23,9 %)
Pro srovnání, v roce 2022 bylo v Německu registrováno víc než 832 000 nových osobních aut do zásuvky, tedy 31,4 % z celkového objemu ve srovnání s více než 681 000 v roce 2021.

Registrace dle výrobců
Nejvyšší počet registrací nových elektromobilů do zásuvky za září zaznamenal Mercedes-Benz (6451), následovaný Opelem (4670) a Teslou (4216). Tesla byla jedničkou v počtu registrací čistě elektrických vozů. Zajímavostí je horší pozice značky Volkswagen v září, která naznačuje, že ji výrazně ovlivnila změna pobídek ve firemním sektoru. Volkswagen prodal jen 2921 automobilů do zásuvky, z toho 2653 čistě elektrických vozů a 268 plug-in hybridů.
Top 5 největších prodejců elektromobilů v Německu v roce 2023
- Volkswagen: 61 003 (55 546 BEV a 5 457 PHEV)
- Mercedes-Benz: 57 220 (28 205 BEV a 29 015 PHEV)
- Tesla: 51 408 BEV
- BMW: 38487 (22 627 BEV a 15 860 PHEV)
- Audi: 34 014 (22 005 BEV a 12 009 PHEV)
Nejprodávanější je Tesla Model Y
Nejčastěji registrovaným bateriovým elektromobilem v Německu se v září stala Tesla Model Y (3921), výsledek je ale o 60 % nižší než před rokem. Zajímavostí jsou počty registrací Opel Corsa-e, který zaznamenal 2175 prodejů, což je o 222 % více než před rokem. Třetí nejlepší byl Fiat 500e s 1765 kusy (meziroční pokles o 6 %). Dvojice Volkswagen ID.4 a ID.5 byla s 1265 prodeji pátá (pokles o 48 %), mírně za Opelem Mokka-e (1286 a nárůst o 37 %). Bylo zaznamenáno také 31 registrací zcela nového Volkswagenu ID.7, což značí jeho vstup na trh.
Jako nejprodávanější plně elektrický automobil od začátku roku posílila Tesla Model Y, které se prodalo 38 608 kusů (meziroční nárůst 71 %). Jen pro informaci, jak také píše server InsideEVs, v Německu se od začátku roku prodalo 14 147 kusů Škoda Enyaq IV. Společně s dalšími 3856 plug-in hybridy tak mladoboleslavská automobilka prodala v Německu 18 003 automobilů do zásuvky.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".