Alfa Romeo Milano vyráží vstříc době elektrické. Dojezd 410 km, cena od 760 tisíc

Petr Bergmann
  • Alfa Romeo Milano je první sériově vyráběný elektromobil značky
  • Jde o městské SUV s výkonem 237 koní
  • Na výběr je i v provedení s mild-hybridním pohonem
Alfa Romeo Milano
Alfa Romeo Milano

Městský crossover pojmenovaný podle rodného města značky je nástupcem hatchbacků Giulietta a Mito. Model se zaměřuje především na dostupnost, ale nabízí jak prémiovou přitažlivost, tak vtažení řidiče do řízení ve snaze přilákat novou generaci Alfistů.

Alfa Romeo láká nové zákazníky

Šéf automobilky Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato, řekl, že vůz má automobilce pomoci v přechodu od exkluzivního k inkluzivnímu. Zdůraznil, že Milano je součástí stejné sestavy jako je ultra exkluzivní 33 Stradale a dodal, že Alfa Romeo je jedinou značkou, která je schopna prodávat auto za 2 miliony eur a současně se pohybovat v cenové relaci 30 000 eur.

Milano, které měří 4 170 mm na délku, 1 780 mm na šířku a 1 500 mm na výšku, nově přijalo několik odvážných designových prvků, ale stále se odkazuje k designu starých Alf, jakými jsou například rozšířené podběhy kol, zadní část ve stylu coda tronca a světlomety inspirované modelem SZ. Nejvýraznějším prvkem je ale nová interpretace tradiční masky chladiče, která u elektrických verzí obsahuje stylizované prvky loga firmy.

Podobně jako u Citroënu C4, Fiatu 600, Jeepu Avenger a Peugeotu 2008, se kterými sdílí vůz platformu, je nová Alfa Romeo Milano k dispozici s možností volby elektrického nebo mild-hybridního benzínového pohonu.


Čtěte také: Alfa Romeo 33 Stradale je supersport k pohledání. A chcete ho v benzínu či elektrice?


Alfa Romeo Milano a možnosti pohonných jednotek

Milano Ibrida kombinuje zážehový tříválec o obsahu 1,2 l se 48V start-generátorem a elektromotorem o výkonu 28 koní. Vůz disponuje šestistupňovou automatickou převodovkou, celkovým výkonem 134 koní a umožňuje čistě elektrickou jízdu na krátkou vzdálenost. Standardem je pohon předních kol, verze s pohonem všech kol by měla dorazit později jako první v prémiovém segmentu.

Milano Elettrica používá známou sestavu s 54kWh baterií umožňující dojezd 410 km a schopnou nabíjet se výkonem 100 kW. Motor uložený vpředu má výkon 154 koní, ale je speciálně naladěn pro poskytnutí výborného výkonu pro sportovní jízdu jako ostatně každá Alfa Romeo. Díky nejnižší hmotnosti v segmentu a optimálnímu rozložení hmotnosti hovoří automobilka o nejlepším modelu ve své třídě z pohledu jízdní dynamiky a také z toho důvodu, že podvozek byl laděn stejným týmem, který je odpovědný za velmi ostrou Alfa Romeo Giulia GTA.

Top varianta Milano Veloce je automobilem, který se zaměřuje zejména na sportovně založené řidiče. Model využívá stejný motor o výkonu 237 koní uložený vpředu a diferenciál Thorsen, jako budoucí Abarth 600e. K dispozici jsou také přední a zadní stabilizátory. Sportovní úpravu završují masivní 380mm přední brzdové kotouče s čtyřpístkovými třmeny. Vůz má tužší odpružení a na kolech jsou obuty pneumatiky třídy high-performance.

Výbava

Alfa Romeo Milano se prozatím dodává ve třech výbavových stupních, které je možné kombinovat s každou pohonnou jednotkou. Součástí vozu jsou maticová LED světla, virtuální asistent i bezdotykové ovládání víka zavazadlového prostoru. Verze Premium bude mít vinylové čalounění, masážní sedadlo řidiče a ambientní osvětlení. Verze Sport se odlišuje sedadly Sabelt, čalouněním Alcantara a sportovním exteriérem. V současnosti je možné objednat si také speciální edici modelu (Speciale launch edition), ale Alfa neuvedla, jak dlouho bude tato edice k dispozici.

Všechny verze jsou vybaveny 10,25palcovým digitálním přístrojovým panelem a stejně velkou dotykovou obrazovkou infotainmentu. Vůz disponuje zavazadlovým prostorem o objemu 400 l a u elektromobilů také místem pro uložení kabelu vpředu. Vůz je v současnosti možné objednat v Itálii, v příštích 6 měsících bude model uveden na 28 trzích. Automobilka uvede přesné ceny v okamžiku uvedení na trh, ale Imparato naznačil, že cena vozu v Itálii se bude pohybovat okolo 30 000 eur, tedy v přepočtu od 760 tisíc korun.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články