5 nápadů, jak by Tesla mohla softwarově vylepšit Model 3. Máte nějaké další?
Už to bude skoro půl roku, co jezdíme s Teslou Model 3. Nastává tedy pomalu čas hlubšího hodnocení toho, jaký elektromobil opravdu je a co by se u něj dalo ještě dále vylepšit. V případě Tesly a jejích schopností posílat OTA aktualizace, které můžou opravit chyby nebo auto dále vylepšovat, jsme se tak v tomto článku zaměřili na to, jak jednoduše by právě s pouhým updatem softwaru šlo Model 3 ještě více vylepšit.

TIP: Test Tesla Model 3: poprvé s evropskou verzí přelomového elektromobilu
Fungování dveřních oken
Někde zaparkujete, auto zamknete a odejdete, resp. v případě Tesly odejde a auto se zamyká samo po vašem odchodu a slábnoucímu Bluetooth spojení se smartphonem. Ale dveřní okénka se vám automaticky nezavřou, přitom by stačilo přidat do nastavení možnost, co má auto udělat, když se zamkne. V letních dnech by vám pootevřené okénko možná nevadilo, ale v zimě už určitě ano. Stejně tak by se hodilo využít v tomto směru dešťového čidla, které rozpozná déšť, a v takovém případě by taktéž mohl automaticky zavřít okna, nebo se alespoň řidiče nejprve dotázat, zda by nechtěl okna pro jistotu zavřít.
Klimatizace
V Modelu 3 si můžete sice krásně přes dotykový displej nastavit, jakým směrem má na cestující na předních sedadlech foukat vzduch a můžete měnit teplotu vlevo a vpravo, ale co nemůžete je vypnout klimatizaci pro jednoho z cestujících, i kdybyste se rozkrájeli. Někteří zkušení majitelé Tesly radí, abyste alespoň nasměrovali fukar u jednoho z cestujících směrem na záda tabletu, což může trochu situaci pomoct. Ovšem není to stoprocentní řešení. Přitom by dost možná stačilo softwarové vylepšení a umožnit klimatizaci na jedné straně zcela vypnout, ne pouze měnit teplotu a směřování.
Přepínání jízdních režimů
V Tesle se de facto vše ovládá přes středový dotykový tablet, což může být někdy nespornou výhodou, jindy to ale naopak může věci komplikovat. Třeba v případě přepínání jízdních režimů, což by se přitom hodilo například pro rychlejší předjíždění. Dejme tomu, že běžně jezdíte na režim akcelerace Child (tedy mírný, příjemný), ale pak chcete jen krátkodobě výkon maximalizovat. Teď kvůli tomu musíte hledat možnost v nastavení. Mnohem praktičtější by bylo, pokud by šlo režimy přepínat například po dotknutí se tachometru ukazující aktuální rychlost na tabletu, který by mohl v případě sportovnějšího režimu zčervenat a naopak při přepnutí zpátky do základního nastavení třeba zmodrat nebo zezelenat.
Více informací o nabíjení a spotřebě
Vylepšení bychom si dokázali představit také v případě zobrazovaných informací ohledně nabíjení a spotřeby. V prvním případě, pokud ukončíte nabíjení, máte jen chvíli na to si údaj například opsat nebo si jej alespoň zapamatovat, poté již nenávratně zmizí a hodnotu se nikde nedozvíme. V případě spotřeby by se pak zase hodilo mít někde na očích, jaká byla celkově dodaná energie do vozu, jaké byla celkově spotřebovaná energie vozidlem a také dlouhodobá spotřeba od výroby vozu, teď člověk musí používat místo toho resetovatelné možnosti trip. Takové údaje by přitom mohly být schované třeba na obrazovce po stisknutí loga Tesly.
Čeština a úpravy prostředí
Samozřejmě na co také čekáme a čeho bychom se ale ze všech zmiňovaných funkcí mohli a měli dočkat asi úplně nejdříve, je čeština. Lokalizace celého uživatelského prostředí do našeho rodného jazyka by jistě přispěla ke spokojenosti zákazníků. A z dalších už menších drobností, které by mohly vylepšit prostředí, je třeba možnost nechat si na displeji zobrazit ne pouze zbývající dojezd v procentech baterie nebo vzdálenosti, ale obojí současně. A to nejen v autě, ale také v mobilní aplikaci ve smartphonu. Pokud máme totiž nastavenou volbu vzdálenost, pak se po dokončení nabíjení nedozvíme, kolik energie bylo dodáno a člověk kvůli tomu musí přepínat nastavení.
Souhlasíte s našimi nápady na softwarové vylepšení Modelu 3? Máte nějaké další nápady, jak by šlo jen s pomocí softwaru vylepšit fungování elektromobilu od Tesly? Podělte se s námi a ostatními čtenáři v diskuzi pod naším článkem!
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.