V době covidu, kdy byla zavedena řada omezení, se řada lidí obrátila ke kolům a zejména k elektrokolům. S odezněním pandemie však tehdejší extrémní zájem pominul a prodejci a distributoři nyní řeší, co s plnými sklady. S odvoláním na vybrané prodejce o tom informovala Česká televize.
Snížený zájem o kola a elektrokola prodejci zaznamenávají od začátku roku 2023. „Trh je stále ovlivněn covidovým obdobím, kdy byl o kola extrémní zájem. Výrobci se snažili poptávce vyhovět, ale řada dílů pro výrobu kol dorazila s velkým zpožděním a nabídka se už s poptávkou nepotkala v plné míře,“ řekla České televizi k aktuální situaci na trhu Zuzana Roubíčková, marketingová manažerka Mojekolo.
Nejvýraznější problémy s odprodejem skladových zásob jsou podle prodejců i elektrokol. „Mnozí prodejci vyprodávají skladové zásoby i z roku 2022 a dlouhé skladování se může podepsat na kvalitě baterie,“ uvádí Jiří Uher za společnost Decathlon.
Na rozdíl od klasických kol, která tak rychle morálně nezastarávají, jde vývoj u elektrokol rychle kupředu. V případě střední a vyšší třídy e-biků, které jsou tažené inovacemi, navzdory současné situaci na trhu neušetříte. Prodejci se shodují, že pokud se dnes lidé rozhodují o koupi nového elektrokola, spíše dávají přednost novým modelům s lepší baterií a vyšším výkonem. Ceny v těchto kategoriích proto zůstávají stejné.
Čtěte také: „Lidovka“ za 260 tisíc. Kaufland prodává elektrokolo v ceně pěkné ojetiny
Jiné je to u základní a nižší střední třídy, kde je tlak vysokého převisu nabídky nad poptávkou nejsilnější. „Ceny se snížily o 20 až 25 procent u některých konkrétních modelů,“ uvádí Ondřej Cedidla, marketing manažer Bike Fun International, největšího výrobce jízdních kol v Česku. Podle Cedidly by se měl trh stabilizovat nejdříve v posledním kvartálu letošního roku.
V době covidu, kdy byla zavedena řada omezení, se řada lidí obrátila ke kolům a zejména k elektrokolům. S odezněním pandemie však tehdejší extrémní zájem pominul a prodejci a distributoři nyní řeší, co s plnými sklady. S odvoláním na vybrané prodejce o tom informovala Česká televize.
Snížený zájem o kola a elektrokola prodejci zaznamenávají od začátku roku 2023. „Trh je stále ovlivněn covidovým obdobím, kdy byl o kola extrémní zájem. Výrobci se snažili poptávce vyhovět, ale řada dílů pro výrobu kol dorazila s velkým zpožděním a nabídka se už s poptávkou nepotkala v plné míře,“ řekla České televizi k aktuální situaci na trhu Zuzana Roubíčková, marketingová manažerka Mojekolo.
Nejvýraznější problémy s odprodejem skladových zásob jsou podle prodejců i elektrokol. „Mnozí prodejci vyprodávají skladové zásoby i z roku 2022 a dlouhé skladování se může podepsat na kvalitě baterie,“ uvádí Jiří Uher za společnost Decathlon.
Na rozdíl od klasických kol, která tak rychle morálně nezastarávají, jde vývoj u elektrokol rychle kupředu. V případě střední a vyšší třídy e-biků, které jsou tažené inovacemi, navzdory současné situaci na trhu neušetříte. Prodejci se shodují, že pokud se dnes lidé rozhodují o koupi nového elektrokola, spíše dávají přednost novým modelům s lepší baterií a vyšším výkonem. Ceny v těchto kategoriích proto zůstávají stejné.
Čtěte také: „Lidovka“ za 260 tisíc. Kaufland prodává elektrokolo v ceně pěkné ojetiny
Jiné je to u základní a nižší střední třídy, kde je tlak vysokého převisu nabídky nad poptávkou nejsilnější. „Ceny se snížily o 20 až 25 procent u některých konkrétních modelů,“ uvádí Ondřej Cedidla, marketing manažer Bike Fun International, největšího výrobce jízdních kol v Česku. Podle Cedidly by se měl trh stabilizovat nejdříve v posledním kvartálu letošního roku.