Volkswagen Passat GTE: pro manažery šetřílky

Jakub Mokříš

Snad nejznámější zástupce kategorie manažerských sedanů Volkswagen Passat nabízí i plug-in hybrid, otázkou však je, jestli v této lehce konzervativní kategorii má takové auto vůbec šanci.

Za 1,4 milionu dostanete motor o objemu 1,4 litru a k tomu elektromotor o výkonu 85 kW. Motory umí pracovat každý sám, spolu anebo dokáže benzinový agregát dobíjet za jízdy baterie, kterým ale můžete dodat „šťávu“ i ze zásuvky.

Volkswagen uvádí, že čistě na elektrický pohon lze ujet až 50 kilometrů a spotřeba je dle normovaného cyklu 1,7 litru na sto kilometrů. Podezřele nízké číslo ospravedlňuje nedůvěru, která může přijít, když zvážíme, že Passat rozhodně není auto, které by bylo od začátku koncipováno jako hybrid. Bohužel, zkušenosti majitelů i nezávislé testy můj skepticismus potvrzují spotřebou od zhruba 4 l/100 km nahoru.

Na druhou stranu, zvláště u hybridu bude otázka spotřeby spíše o zkušenostech a schopnostech řidiče. Při využívání rekuperace, znalosti trasy a předvídání není důvod nevěřit, že se někteří zvládnou přiblížit i 3 l/100 km. Na druhou stranu, za hybridní verzi je příplatek skutečně brutální a těžko si tak bude Passat GTE hledat své zákazníky.


Autor článku

Jakub Mokříš - Redaktor

Bývalý redaktor webu Elektrickevozy.cz.


Komentáře


Nejnovější články