Vodíkový pohon zůstává možná trochu neprávem ve stínu vozů, které uvádí do pohybu elektromotor. Přitom je mnohdy spalování vodíku výhodnější, než dobíjet baterie.
V Londýně se chystá flotila 20 autobusů, které budou poháněny právě vodíkem. Každý z nich bude stát v přepočtu 14,6 milionů korun. Jejich jedinou emisí bude voda.
Kompletní účet, který zahrnuje i potřebnou infrastrukturu, zejména stanice na doplňování vodíku, dosahuje částky, která odpovídá 350 milionům korun. Z toho 146 milionů pokryjí evropské dotace.
Transportní firma předpokládá, že náklady budou podobné, jako u autobusů, které jsou poháněny dieselovým motorem. Doubledeckery budou vybaveny moderními technologiemi, jako například USB porty pro dobíjení telefonů cestujících a slibují plynulou a tichou jízdu. Operovat budou na těch linkách v Londýně a Wembley. Předpokládá se, že ročně obslouží zhruba 10 milionů pasažérů.
Zdroj: theguardian
Vodíkový pohon zůstává možná trochu neprávem ve stínu vozů, které uvádí do pohybu elektromotor. Přitom je mnohdy spalování vodíku výhodnější, než dobíjet baterie.
V Londýně se chystá flotila 20 autobusů, které budou poháněny právě vodíkem. Každý z nich bude stát v přepočtu 14,6 milionů korun. Jejich jedinou emisí bude voda.
Kompletní účet, který zahrnuje i potřebnou infrastrukturu, zejména stanice na doplňování vodíku, dosahuje částky, která odpovídá 350 milionům korun. Z toho 146 milionů pokryjí evropské dotace.
Transportní firma předpokládá, že náklady budou podobné, jako u autobusů, které jsou poháněny dieselovým motorem. Doubledeckery budou vybaveny moderními technologiemi, jako například USB porty pro dobíjení telefonů cestujících a slibují plynulou a tichou jízdu. Operovat budou na těch linkách v Londýně a Wembley. Předpokládá se, že ročně obslouží zhruba 10 milionů pasažérů.
Zdroj: theguardian