Automobilový průmysl prochází transformací, která bude něco stát. Podle nejnovější studie německé organizace Sdružení automobilového průmyslu má zaniknout do roku 2035 přibližně 190 000 pracovních míst.
Sdružení automobilového průmyslu nechalo zkoumat dopady na zaměstnanost v rozsáhlé studii, ve které se hodnotil vývoj 700 povolání v automobilovém průmyslu. Zjistilo se, že kvůli elektrifikaci je k výrobě vozidel potřeba nižší celková zaměstnanost než v minulosti a že k významným posunům dochází i v rámci zaměstnanosti.
Z deseti největších profesních skupin v automobilovém průmyslu jich 7 patří k těm, kde došlo od roku 2019 k největším ztrátám pracovních míst. Na druhé straně zaměstnanost v IT pracovních pozicích v automobilovém průmyslu se od roku 2019 zvýšila zhruba o čtvrtinu a od roku 2013 až o 85 procent.
Zaměstnanost v lidských zdrojích se od roku 2013 zvýšila o 36 procent, neboť firmy řeší otázky, jako je zajištění a nábor kvalifikovaných pracovníků nebo slaďování rodiny a práce a že v této oblasti výrazně vzrostly i právní předpisy.
Od roku 2019 došlo k poklesu zaměstnanosti o 75 000 zaměstnanců, což bylo jen z části kompenzováno nárůstem o 39 000 míst. Největší pokles, se ztrátou 8 900 lidí (-16 procent), byl u kovoobráběcích míst, z nichž většina je v dodavatelském průmyslu. Největší nárůst, s 10 700 lidmi a +14 procenty, byl u profesí automobilové techniky, které jsou primárně u výrobců.
Pokud bude pokračovat trend, který započal v letech 2019 až 2023, byla by zaměstnanost v automobilovém průmyslu v Německu v roce 2035 o 186 000 lidí nižší než v roce 2019. V letech 2019 až 2023 již zaniklo 46 000 pracovních míst – z toho přibližně čtvrtina – a očekává se, že do roku 2035 zanikne přibližně 140 000 dalších.
Automobilový průmysl prochází transformací, která bude něco stát. Podle nejnovější studie německé organizace Sdružení automobilového průmyslu má zaniknout do roku 2035 přibližně 190 000 pracovních míst.
Sdružení automobilového průmyslu nechalo zkoumat dopady na zaměstnanost v rozsáhlé studii, ve které se hodnotil vývoj 700 povolání v automobilovém průmyslu. Zjistilo se, že kvůli elektrifikaci je k výrobě vozidel potřeba nižší celková zaměstnanost než v minulosti a že k významným posunům dochází i v rámci zaměstnanosti.
Z deseti největších profesních skupin v automobilovém průmyslu jich 7 patří k těm, kde došlo od roku 2019 k největším ztrátám pracovních míst. Na druhé straně zaměstnanost v IT pracovních pozicích v automobilovém průmyslu se od roku 2019 zvýšila zhruba o čtvrtinu a od roku 2013 až o 85 procent.
Zaměstnanost v lidských zdrojích se od roku 2013 zvýšila o 36 procent, neboť firmy řeší otázky, jako je zajištění a nábor kvalifikovaných pracovníků nebo slaďování rodiny a práce a že v této oblasti výrazně vzrostly i právní předpisy.
Od roku 2019 došlo k poklesu zaměstnanosti o 75 000 zaměstnanců, což bylo jen z části kompenzováno nárůstem o 39 000 míst. Největší pokles, se ztrátou 8 900 lidí (-16 procent), byl u kovoobráběcích míst, z nichž většina je v dodavatelském průmyslu. Největší nárůst, s 10 700 lidmi a +14 procenty, byl u profesí automobilové techniky, které jsou primárně u výrobců.
Pokud bude pokračovat trend, který započal v letech 2019 až 2023, byla by zaměstnanost v automobilovém průmyslu v Německu v roce 2035 o 186 000 lidí nižší než v roce 2019. V letech 2019 až 2023 již zaniklo 46 000 pracovních míst – z toho přibližně čtvrtina – a očekává se, že do roku 2035 zanikne přibližně 140 000 dalších.