Nová Toyota bZ3C má dojezd až 630 kilometrů podle čínských měřítek

Japonská automobilka Toyota patří v oblasti elektromobility k těm nejskeptičtějším. Přestože jí proti konkurenci ujíždí vlak, neznamená to, že by nic nechystala. Na autosalonu v Pekingu představila středně velké elektrické SUV s poněkud krkolomným názvem bZ3C, které bude uvedeno na trh začátkem roku 2025.
Městské SUV se širokými možnostmi personalizace
Toyota bZ3C měří na délku 4780 mm, na šířku 1866 mm a na výšku 1510 mm, přičemž rozvor činí 2880 mm. Elektrický motor o výkonu 200 kW zajišťuje dostatek síly pro každodenní jízdu, zatímco lithium-iontová fosfátová Blade baterie od společnosti FinDreams, dceřiné firmy BYD, nabízí dvě varianty s dojezdem 550 km a 630 km dle normy CLTC. Ta je mnohem více optimistická než v Evropě používaná WLTP, podle které vychází dojezd na 423 km a 485 km.
Toyota nabídne bZ3C v pěti barvách exteriéru a třech kombinacích interiéru. Dvoubarevné varianty exteriéru navíc poskytují další možnosti personalizace. Celkový design kombinuje elegantní styl a praktické prvky, což zajišťuje atraktivitu vozu jak po stránce estetiky, tak funkčnosti. Přední sedadla lze navíc sklopit zcela naplocho a propojit se zadní řadou, čímž vzniká prostorný odpočinkový prostor. Samotný zavazadlový prostor pak má objem 463 litrů.
Interiér bZ3C nabízí 15,6palcovou dotykovou obrazovku infotainmentu s přístupem k více než 200 aplikacím třetích stran. Pokročilý systém monitorování zahrnuje AI rozpoznávání tváře, videohovory v autě a připomenutí přítomnosti dítěte. Ovládání gesty a hlasem přispívá k lepšímu zážitku z jízdy, zatímco virtuální asistent přidává na pohodlí. Technologická Kromě toho výbava zahrnuje i Lidar pro pokročilé autonomní řízení, schopné zvládnout městský i dálniční provoz i parkovací funkce.

Dočká se ho jen Čína?
O mezinárodní dostupnosti nebo předpokládané ceně nového elektromobilu Toyota bZ3C nepadlo ani slovo. Představení na autosalonu v Pekingu však není náhodné. Toyota své elektrické plány v posledních letech zaměřuje prioritně na zdejší automobilový trh, který je největší na světě. O vývoj modelů na míru čínským zákazníkům se zde stará společný podnik Toyoty a čínské automobilky GAC.
Autor článku

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.