Německý dodavatel automobilových komponent Mahle pracuje na vývoji nového elektromotoru. Díky své stavbě má nastavit nový standard pro odolné motory. Elektromotor má nabídnout vysoký kontinuální točivý moment a má být schopný dlouhodobé práce u maxima svého rozsahu. Skoro jako by vznikl přímo pro kultovní Star Trek.
Mahle ve své tiskové zprávě uvádí, že motor SCT (Super Continuous Torque) má být vhodný pro nákladní vozy, ale i pro osobní. Hlavní výhoda nového typu spočívá v integrovaném olejovém chladícím systému. Kromě své primární chladící funkce má sbírat odpadní teplo a umožnit jeho použití pro další účely. Motor má vynikat ve svých schopnostech především při užití s přívěsem.
Zatím je motor testovaný ve vývojovém centru výrobce, a tak nejsou k dispozici data z reálného použití v provozu. I když slibuje vysoký točivý moment, nelze zatím ani porovnat, zda bude účinnost motoru alespoň na stejné úrovni jako předchozí typy. Navíc napříč tak širokým spektrem použití jakým jsou osobní vozy, užitkové a nákladní až k traktorům.
Čtěte také: Chcete sportovní BMW se spalovacím motorem? Nečekejte dlouho, jejich konec je za dveřmi
Mahle zatím ani nezveřejnilo své potenciální odběratele. Může se to nakonec ukázat jako nejnáročnější část z celého procesu. Mnoho výrobců, kteří to s elektromobilitou myslí skutečně vážně, si motory vyrábí přímo sami a na dodavatele se příliš neobrací. Jedním takovým příkladem může být japonská Yamaha.
I automobilky jako Tesla, Lucid, Polestar si vyvíjí motory sami. Jedním z výrobců z druhého konce je Rivian, který motory od dodavatelů odebírá. Ale i zde začínají uvažovat o změně. Koncept tak může být velmi zajímavý i efektivní. Přimět automobilky k jeho odběru ale bude ještě velká výzva.
Německý dodavatel automobilových komponent Mahle pracuje na vývoji nového elektromotoru. Díky své stavbě má nastavit nový standard pro odolné motory. Elektromotor má nabídnout vysoký kontinuální točivý moment a má být schopný dlouhodobé práce u maxima svého rozsahu. Skoro jako by vznikl přímo pro kultovní Star Trek.
Mahle ve své tiskové zprávě uvádí, že motor SCT (Super Continuous Torque) má být vhodný pro nákladní vozy, ale i pro osobní. Hlavní výhoda nového typu spočívá v integrovaném olejovém chladícím systému. Kromě své primární chladící funkce má sbírat odpadní teplo a umožnit jeho použití pro další účely. Motor má vynikat ve svých schopnostech především při užití s přívěsem.
Zatím je motor testovaný ve vývojovém centru výrobce, a tak nejsou k dispozici data z reálného použití v provozu. I když slibuje vysoký točivý moment, nelze zatím ani porovnat, zda bude účinnost motoru alespoň na stejné úrovni jako předchozí typy. Navíc napříč tak širokým spektrem použití jakým jsou osobní vozy, užitkové a nákladní až k traktorům.
Čtěte také: Chcete sportovní BMW se spalovacím motorem? Nečekejte dlouho, jejich konec je za dveřmi
Mahle zatím ani nezveřejnilo své potenciální odběratele. Může se to nakonec ukázat jako nejnáročnější část z celého procesu. Mnoho výrobců, kteří to s elektromobilitou myslí skutečně vážně, si motory vyrábí přímo sami a na dodavatele se příliš neobrací. Jedním takovým příkladem může být japonská Yamaha.
I automobilky jako Tesla, Lucid, Polestar si vyvíjí motory sami. Jedním z výrobců z druhého konce je Rivian, který motory od dodavatelů odebírá. Ale i zde začínají uvažovat o změně. Koncept tak může být velmi zajímavý i efektivní. Přimět automobilky k jeho odběru ale bude ještě velká výzva.