Na silnicích se objevilo nové elektrické BMW řady 3, které mnichovská automobilka připravila jako konkurenci Tesle Model 3 a novému Mercedesu-Benz CLA, který má přijít na trh v roce 2026. S novým modelem dojde k obnově označení i3, které nově ponese plnohodnotný sedan postavený na platformě BMW Neue Klasse. Nová modulární platforma přináší špičkovou technologii a vyšší dojezd. Také díky tomu se nový model postaví mezi klíčové hráče nové generace elektromobilů.
Automobilka BMW v loňském roce představila odvážný koncept Neue Klasse, který naznačil nový designový jazyk značky. Klíčové rysy konceptu si zachoval i testovaný model, který v maskovaném provedení vyfotili kolegové ze serveru Autocar. Důkazem jsou například modernizované ledvinové mřížky, které nyní obsahují kamery a radary pro pokročilé asistenční systémy. Produkční verze ale dostane konvenční LED světlomety a aerodynamičtější tvar přední části. Vyvinula se také zadní část vozu: původní masivní splitter byl nahrazen tradičním nárazníkem a moderní vzhled umocňuje nová LED lišta, spojující světla.
Kamufláž sice ukrývá detaily, ale interiér by měl navázat na koncept Neue Klasse, který klade důraz na minimalistické a technologicky pokročilé provedení. Očekává se, že bude obsahovat centrální dotykovou obrazovku, dotykové ovládání na volantu a plnohodnotný Head-up displej. Ve velké míře také budou minimalizována tradiční tlačítka a přepínače. Tento přístup je v souladu s trendem digitalizace a zaměření na řidičský zážitek v rámci pokročilé asistenční technologie.
Nová elektrická platforma Neue Klasse přináší 800V elektrickou architekturu, která umožní rychlé nabíjení a bude využívat baterie s o 20 % vyšší energetickou hustotou než jaké používá BMW v současnosti. S efektivnějšími motory a lepším softwarem očekává mnichovský výrobce nárůst dojezdu až o 30 %. Díky tomu se model zařadí mezi špičkové elektromobily z pohledu efektivity provozu. Kombinace výkonu a dojezdu cílí na zákazníky, kteří hledají alternativu k zavedeným modelům od Tesly či Mercedesu.
I když se BMW chystá na elektrickou budoucnost, značka i nadále podporuje flexibilitu pohonů. Řada 3 bude vedle čistě elektrické verze k dispozici i s klasickým spalovacím motorem, což značce umožňuje rychle reagovat na potřeby trhu. Přestože byl koncept Neue Klasse i tento prototyp představen jako sedan, očekává se, že se BMW vrátí k oblíbenému kombi, které se stane rivalem konkurenčních modelů Mercedes CLA Shooting Brake a Audi A4 e-tron Avant.
V obou variantách (spalovací i elektrické) by měl být k dispozici také sportovní model M3, přičemž elektrická verze nabídne extrémní dynamiku. Právě v této verzi se v největší míře projeví nové technologie, které přispějí k tradičnímu řidičskému zážitku spojenému s automobily mnichovské značky.
Na silnicích se objevilo nové elektrické BMW řady 3, které mnichovská automobilka připravila jako konkurenci Tesle Model 3 a novému Mercedesu-Benz CLA, který má přijít na trh v roce 2026. S novým modelem dojde k obnově označení i3, které nově ponese plnohodnotný sedan postavený na platformě BMW Neue Klasse. Nová modulární platforma přináší špičkovou technologii a vyšší dojezd. Také díky tomu se nový model postaví mezi klíčové hráče nové generace elektromobilů.
Automobilka BMW v loňském roce představila odvážný koncept Neue Klasse, který naznačil nový designový jazyk značky. Klíčové rysy konceptu si zachoval i testovaný model, který v maskovaném provedení vyfotili kolegové ze serveru Autocar. Důkazem jsou například modernizované ledvinové mřížky, které nyní obsahují kamery a radary pro pokročilé asistenční systémy. Produkční verze ale dostane konvenční LED světlomety a aerodynamičtější tvar přední části. Vyvinula se také zadní část vozu: původní masivní splitter byl nahrazen tradičním nárazníkem a moderní vzhled umocňuje nová LED lišta, spojující světla.
Kamufláž sice ukrývá detaily, ale interiér by měl navázat na koncept Neue Klasse, který klade důraz na minimalistické a technologicky pokročilé provedení. Očekává se, že bude obsahovat centrální dotykovou obrazovku, dotykové ovládání na volantu a plnohodnotný Head-up displej. Ve velké míře také budou minimalizována tradiční tlačítka a přepínače. Tento přístup je v souladu s trendem digitalizace a zaměření na řidičský zážitek v rámci pokročilé asistenční technologie.
Nová elektrická platforma Neue Klasse přináší 800V elektrickou architekturu, která umožní rychlé nabíjení a bude využívat baterie s o 20 % vyšší energetickou hustotou než jaké používá BMW v současnosti. S efektivnějšími motory a lepším softwarem očekává mnichovský výrobce nárůst dojezdu až o 30 %. Díky tomu se model zařadí mezi špičkové elektromobily z pohledu efektivity provozu. Kombinace výkonu a dojezdu cílí na zákazníky, kteří hledají alternativu k zavedeným modelům od Tesly či Mercedesu.
I když se BMW chystá na elektrickou budoucnost, značka i nadále podporuje flexibilitu pohonů. Řada 3 bude vedle čistě elektrické verze k dispozici i s klasickým spalovacím motorem, což značce umožňuje rychle reagovat na potřeby trhu. Přestože byl koncept Neue Klasse i tento prototyp představen jako sedan, očekává se, že se BMW vrátí k oblíbenému kombi, které se stane rivalem konkurenčních modelů Mercedes CLA Shooting Brake a Audi A4 e-tron Avant.
V obou variantách (spalovací i elektrické) by měl být k dispozici také sportovní model M3, přičemž elektrická verze nabídne extrémní dynamiku. Právě v této verzi se v největší míře projeví nové technologie, které přispějí k tradičnímu řidičskému zážitku spojenému s automobily mnichovské značky.