DJI inovuje elektrická kola. Číňané mají vlastní, špičkovou techniku
- Nová značka pod křídly DJI představuje špičkový e-bike
- Veškeré technické komponenty pochází z vlastních dílen
- Neznámé jsou zatím osazené komponenty, cena a datum zahájení výroby

Společnost DJI je známá především pro své drony a kvalitní video přístroje. Klientela se neustále rozšiřuje, ale výrobci je to nejspíše stále málo. Chtěl by ovládnout i jiný, zcela rozvinutý segment. Po krátké ukázce nyní nadešel čas pro pořádné představení nové řady produktů pod značkou Amflow. Potěšení budou milovníci cyklistiky. Nová značka se bude zabývat výrobou elektrických jízdních kol.
Elektrické komponenty pochází z vlastních dílen
Předností této značky budou pohonné jednotky vlastní výroby. Ty doplní velmi lehké rámy z karbonových vláken. Primárně budou elektrokola určena do terénních oblastí. DJI se bude technologicky spoléhat na své skvělé výsledky vývoje a výzkumu z vlastních laboratoří. Nepotřebují tak zakládat žádné partnerství se zaběhnutými výrobci, celý ekosystém si totiž vytvořili sami. Kromě motorových jednotek jde o baterie, dotykový displej, vzdálené ovládání včetně rychlých nabíječek.
Motory řady DJI Avinox se mají stát inovátory v celém cyklistickém segmentu. Jejich součástí je totiž integrovaná planetová převodovka. Pohon vyniká nejlepším poměrem výkonu k celkové velikosti mezi ostatními výrobci. Základní úložiště energie nabídne kapacitu 600 Wh a na kole není prakticky znatelné. Je chytře integrované do rámové trubky, která na první pohled vypadá jako u standardního mechanického jízdního kola. Společnosti se podařilo její velikost příhodně zmenšit, což se pozitivně podepsalo i na hmotnosti. Váží pouhých 2,9 kilogramu. Celé kolo váží 19,2 kg. To je na plnohodnotné horské kolo s elektrickým pohonem velmi slušná hodnota.

Čtěte také: Audi vyprodává své elektrokolo. Je zlevněné skoro o 100 tisíc korun
Celopéro i do náročného terénu. Jaké bude mít komponenty?
V nabídce bude také větší baterie s delším dojezdem o kapacitě 800 Wh. Nabíjení zabere díky rychlé 500W nabíječce krátkou dobu. Z prázdného stavu do 75 procent dobijete baterii elektrokola za 1,5 hodiny. O dojezdu jednotlivých verzí se výrobce zatím nezmiňuje. Motor je umístěný ve středu kola a standardně umí dodat až 850 W špičkového výkonu. K dispozici bude ale ještě režim Boost, který dokáže krátkodobě výkon navýšit na 1000 W. Impozantní je ovšem i točivý moment. Běžně nabízí sílu 105 Nm, při aktivním boostu až 120 Nm. Kromě standardních režimů míry pomoci nabízí systém i automatický režim, který dávkuje elektrický výkon v závislosti na povrchu.
Prvním zástupcem značky se stane model Amflow PL. Půjde o celoodpružené elektrokolo schopné jízdy i v náročném terénu. Veškeré ovládání má na starosti dvoupalcový OLED displej s dotykovou vrstvou. Nabízí propojení s mobilním telefonem pro bonusové funkce i vzdálenou kontrolu a ovládání kola. Zajímavostí je i sledování pohybu kola v reálném čase. Přes smartphone můžete i pohodlněji nastavit veškeré chování a vlastnosti kola. DJI se zatím zaměřil v představení na přelomovou techniku, o osazení kola konkrétními komponenty zatím nebyla řeč. Jelikož se bude nyní celá komunita zajímat o konkrétní detaily, snad nás nenechá výrobce čekat příliš dlouho.

Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.