Decathlon bude mít extrémně rychlou nabíječku. Ani nemrknete a je nabito
- V Číně jsou s nabíjením elektrických aut tak trochu napřed
- Výkonné nabíječky mají zkrátit prostoje kamionů
- Nové řešení otestuje společnost Decathlon

Společnosti BorgWarner New Energy, realitní skupina Goodman Group a výrobce bezemisních nákladních vozidel Windrose Technology staví nedaleko Pekingu pilotní projekt rychlonabíjení o výkonu 960 kW. Společným cílem tří firem je vývoj nabíjecí infrastruktury pro elektrické nákladní vozy, které budou obsluhovat nemovitosti společností Goodman v Číně.
Decathlon chce snížit emise z nákladní dopravy
Megawattové nabíječky BorgWarner pro nákladní vozidla Windrose Technology na pozemcích firmy Goodman jsou prověřovány v pilotním projektu, který se má rozšířit na další nemovitosti po celé Číně. Jedním ze zákazníků společnosti Goodman je také firma Decathlon, která podporuje myšlenku dekarbonizace. Projekt má díky zmíněným partnerstvím potenciál k rozšíření do dalších míst po celém světě.
BorgWarner je nejnovějším partnerem, podílejícím se na elektrifikaci nemovitostí Goodman Group v Číně. Goodman Group je globální společností, zabývající se výstavbou průmyslových a logistických center. V portfoliu skupiny najdeme logistické sklady, průmyslové parky a datová centra, mimo jiné pro firmu Decathlon.
Kromě hlavního působení skupiny v oblasti celosvětového trhu s nemovitostmi chce firma nabízet svým zákazníkům také možnosti snižování emisí. Dle vyjádření společnosti je spolupráce s firmami BorgWarner a Windrose při vývoji rychlého nabíjení pro těžká nákladní vozidla klíčovým krokem k dosažení tohoto cíle.

Čtěte také: Honem do Lidlu. Pomocník, kterého si chválí každý, zlevnil o 40 %
Kamiony ujedou 600 km na jedno nabití
První projekt má být umístěn v první polovině letošního roku ve skladu provozovaném firmou Decathlon v Goodman Citylink nedaleko Pekingu. Cílem bude otestování a vytvoření pilotní nabíjecí stanice. Podle vyjádření společnosti se bude jednat o první funkční infrastrukturu super rychlého nabíjení (v úrovni megawattů) na světě. Windrose Technology již pro zákazníky společnosti Goodman v Číně poskytuje bateriová řešení těžkých elektrických nákladních vozidel. Tato vozidla jsou údajně připravena na autonomní provoz.
Klíčovou výzvou pro zákazníky společnosti Goodman jsou prostoje potřebné k nabíjení velkých nákladních vozidel, které jim brání v provozu. Windrose Technology v současnosti nabízí novou generaci elektrických nákladních vozů se 729kWh baterií a 800V vysokonapěťovou rychlonabíjecí platformou. Kamiony mají mít při plném zatížení 49 tun dojezd až 600 km.
Podstatou rychlého dobíjení je vícebodové připojení
BorgWarner tvrdí, že je schopen doplnit 400 km dojezdu nákladního vozidla Windrose za 36 minut. To je možné díky kapalinou chlazené 960kW rychlonabíječce a dvou kapalinou chlazených nabíjecích terminálů. Superrychlé nabíjení nákladního vozidla může být realizováno pomocí duálního připojení s maximálním proudovým zatížením každého nabíjecího bodu až 600 A.
Nabíjecí systém vychází z loňského projektu, kdy BorgWarner vyvinul 720kW, dělenou supernabíječku se 4 nabíjecími body, určenou pro rychlé nabíjení elektrických stavebních strojů a vozidel. Tato generace rychlých nabíječek podporuje čtyři nabíjecí body pro současné nabíjení jednoho vozidla, čímž bylo dosaženo vysoce výkonného superrychlého nabíjení o výkonu 720 kW. Pro BorgWarner je nová 960kW kapalinou chlazená nabíječka v Goodman Citylink dalším průlomem v technologii rychlého nabíjení.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".