Autonomní vozidlo šesté generace společnosti Baidu, robotaxi RT6, které čínský výrobce představil v roce 2022 a uvedl na trh v květnu 2024, zahájilo provoz v několika městech po celé Číně.
RT6 je sériově vyráběné autonomní vozidlo úrovně 4, které využívá řešení pro výměnu baterií pro flexibilitu. Baidu požaduje za nový RT6 méně než 30 000 dolarů, což je o 60 procent méně než u předchozího modelu. Nový model je cenově výrazně příznivější, díky tomu je návratnost projektu kratší.
Baidu plánuje také zahájit zkušební provoz Apollo Go v Hongkongu na konci roku. Provoz by měl probíhat na zkušební bázi, přičemž první fáze testování proběhne na letišti. Právě zde mělo Baidu podat minulý měsíc žádost o osvědčení pro provoz autonomního vozidla.
Ministerstvo dopravy by mělo testování autonomních vozidel v Hongkongu přísně kontrolovat a usnadňovat. První fáze testů, která by začala před koncem roku, by se prováděla v době mimo špičku a zahrnovala by místního řidiče s více než 10 lety zkušeností s řízením jako záložního operátora.
Baidu se do technologie autonomního řízení zapojila v roce 2013 a byla jednou z prvních čínských společností, která se tomuto oboru věnovala. V květnu letošního roku Baidu představilo svou šestou generaci robotaxi, která stojí 27 600 dolarů.
Tato vozidla by se připojila k flotile robotaxi na Apollo Go. Baidu v květnu uvedl, že do konce roku 2024 plánuje ve Wuhanu nasadit 1 000 robotaxíků šesté generace. V červnu začala společnost Apollo Go nabízet ve Wu-chanu službu dovozu bez řidiče. K dnešnímu dni je Apollo Go k dispozici ve více než 10 městech na čínské pevnině.
K 28. říjnu bylo provedeno přes Apollo Go více než 8 milionů jízd bez řidiče. V tiskové zprávě Baidu uvádí, že za 3. čtvrtletí narostly jeho u autonomní služby o 20 procent. V říjnu se prostřednictvím Apollo Go provedlo 8 milionů jízd.
Autonomní vozidlo šesté generace společnosti Baidu, robotaxi RT6, které čínský výrobce představil v roce 2022 a uvedl na trh v květnu 2024, zahájilo provoz v několika městech po celé Číně.
RT6 je sériově vyráběné autonomní vozidlo úrovně 4, které využívá řešení pro výměnu baterií pro flexibilitu. Baidu požaduje za nový RT6 méně než 30 000 dolarů, což je o 60 procent méně než u předchozího modelu. Nový model je cenově výrazně příznivější, díky tomu je návratnost projektu kratší.
Baidu plánuje také zahájit zkušební provoz Apollo Go v Hongkongu na konci roku. Provoz by měl probíhat na zkušební bázi, přičemž první fáze testování proběhne na letišti. Právě zde mělo Baidu podat minulý měsíc žádost o osvědčení pro provoz autonomního vozidla.
Ministerstvo dopravy by mělo testování autonomních vozidel v Hongkongu přísně kontrolovat a usnadňovat. První fáze testů, která by začala před koncem roku, by se prováděla v době mimo špičku a zahrnovala by místního řidiče s více než 10 lety zkušeností s řízením jako záložního operátora.
Baidu se do technologie autonomního řízení zapojila v roce 2013 a byla jednou z prvních čínských společností, která se tomuto oboru věnovala. V květnu letošního roku Baidu představilo svou šestou generaci robotaxi, která stojí 27 600 dolarů.
Tato vozidla by se připojila k flotile robotaxi na Apollo Go. Baidu v květnu uvedl, že do konce roku 2024 plánuje ve Wuhanu nasadit 1 000 robotaxíků šesté generace. V červnu začala společnost Apollo Go nabízet ve Wu-chanu službu dovozu bez řidiče. K dnešnímu dni je Apollo Go k dispozici ve více než 10 městech na čínské pevnině.
K 28. říjnu bylo provedeno přes Apollo Go více než 8 milionů jízd bez řidiče. V tiskové zprávě Baidu uvádí, že za 3. čtvrtletí narostly jeho u autonomní služby o 20 procent. V říjnu se prostřednictvím Apollo Go provedlo 8 milionů jízd.