Tesla může získat obří dotaci. Musí však otevřít Superchargery všem
- Tesla otevřela síť rychlonabíjecích stanic pro všechny
- Tento krok se však týká jen určitých zemí
- V USA je to jiné, změní to miliardová dotace?

Před pár dny jsme vás v tomto samostatném článku informovali, že Tesla učinila další vstřícné gesto a otevřela nabíječky své vlastní sítě všem elektromobilům. Supercharger můžou nově využívat řidiči v Austrálii. Na evropské scéně mají zelenou ve Francii, zemích Beneluxu, Itálii, Velké Británii, Rakousku, atd.
Tesla otevírá Superchargery
Pro americkou automobilku Tesla jde o poměrně zásadní krok, který akcentuje její snahu maximálně urychlit přechod na udržitelnou energii. V případě Superchargerů nejde jen o komfort nebo rychlost.
Je s tím spojen i klasický marketing ve smyslu, čím více uživatelů, tím vyšší šance pro další rozšiřování sítě. V tento okamžik má Tesla po celém světě přes 40 tisíc dobíjecích stojanů v rámci 4 470 stanic, z nichž celých 40 % je k dispozici ve Spojených státech.

Čtěte také: Vertikální fotovoltaické systémy jsou geniálním řešením pro farmáře
Miliardy za nabíječky pro všechny
Z podstaty věci a díky zájmu uživatelů elektromobilů se další expanze přímo nabízí. Tím spíše, že ve vzduchu visí obří dotace ve výši 7,5 miliardy dolarů, již schválila Bidenova vláda.
Americká vláda chce v nejbližších letech až zpětinásobit počet stávajících dobíjecích stanic v kontextu vize, že v roce 2030 bude podíl prodejů klasických spalováků a elektromobilů v poměru zhruba 1 ku 1, informuje server InsideEVs.
NACS jako jednotné řešení?
Server však zdůrazňuje, že v takovém případě se však nabízí úvaha do budoucna sjednotit nabíjecí konektory, protože na rozdíl od Evropy se v USA používá NACS od Tesly. A možná, že v tomto směru na nějaký progres nebudeme muset čekat dlouho.
Na každého, co jemu jest, se nejspíš nehraje. Přechod na NACS totiž nedávno potvrdila Aptera, citujeme: „Společnost Aptera potvrzuje, že ve svém nadcházejícím solárním elektromobilu plánuje použít nabíjecí konektor Tesla, též obecně známý jako North American Charging Standard.“